אקזיביט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף At the Speed of Life)
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך מחפש מקורות
רובו של ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, וככל הנראה, הקיימים אינם מספקים.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
אקזיביט
Xzibit
לידה 18 בספטמבר 1974 (בן 49)
דטרויט, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה Xzibit עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום הקמה Fene עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות דטרויט, מישיגן, ארצות הברית
תקופת הפעילות מ-1992
מקום לימודים תיכון סיבולה עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה ראפ, היפ-הופ
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים Open Bar Ent., EMI
שיתופי פעולה בולטים DJ Quik, Dr. Dre, Eminem, Knoc-turn'al, Kurupt, Nate Dogg, Snoop Dogg
www.xzibit.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אלווין נת'ניאל ג'וינראנגלית: Alvin Nathaniel Joiner; נולד ב-18 בספטמבר 1974), המוכר בשם הבמה אקזיביט (Xzibit), הוא ראפר, שחקן ומנחה טלוויזיה אמריקאי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אקזיביט נולד בדטרויט, מישיגן, ב-18 בספטמבר 1974. אביו עזב את המשפחה בשלב מוקדם בחייו של אקזיביט, ואמו גידלה אותו ואת ארבעת אחיו לבד. לאחר מות אימו ב-1984 עבר אקזיביט לגור עם אביו, שהתחתן מחדש ועבר לגור באלבקרקי, ניו מקסיקו. אקזיביט גר באלבקרקי מגיל 10 עד גיל 17, בתקופה זו החל לכתוב שירים. עקב מספר מאסרים בעקבות עבירות מינוריות, אקזיביט החליט בסופו של דבר לעבור לגור עם אחותו הגדולה בלוס אנג'לס, קליפורניה, שם החל לשאוף לקריירה מוזיקלית בהיפ-הופ.

אקזיביט החל ליצור ראפ בגיל 14 תחת שם הבמה "Exhibit A", זמן קצר לאחר המעבר מאלבקרקי ללוס אנג'לס. בפברואר 1995 השתתף אקזיביט בשיר "Hit and Run" באלבום "Coast II Coast" של ההרכב The Alkaholiks, וגם התארח בשיר "Free Style Ghetto" של הראפר King Tee. לאחר שיצא למסע הופעות עם Likwit Crew באותה השנה, הוחתם אקזיביט בחברת ההקלטות Loud Records והוציא את אלבומו הראשון, "At the Speed of Life", באוקטובר 1996. האלבום הגיע למקום ה-74 במצעד בילבורד 200 ולמקום ה-38 במצעד האלבומים הקנדיים. הסינגל "Paparazzi" מהאלבום הגיע למקום ה-86 במצעד בילבורד הוט 100 וזכה להצלחה רבה בגרמניה, שם הגיע למקום ה11 במצעד מדיה קונטרול.

ב-25 באוגוסט 1998 הוציא אקזיביט את אלבומו השני, 40 Dayz & 40 Nightz, שהגיע למקום ה-58 במצעד בילבורד 200. כמו אלבומו הקודם, גם אלבום זה קיבל ביקורות טובות ממבקרי מוזיקה. מהאלבום יצאו ארבעה סינגלים, הידוע מכולם הוא "What U See Is What U Get" אשר הגיע למקום ה-50 במצעד בילבורד הוט 100. עם התפתחות הקריירה של אקזיביט בחוף המערבי, הוא עורר את תשומת לבו של הראפר והמפיק ד"ר דרה. בסיועו של ד"ר דרה השתתף אקזיביט בלהיט "Bitch Please" של סנופ דוג בהפקתו של דרה, ודרה אף אירח אותו באלבומו 2001 שהוכרז כאלבום רב-פלטינום על ידי איגוד תעשיית ההקלטות האמריקאי.

2003-2000: Restless ו-Man vs. Machine[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2000 אקזיביט הופיע בהופעת אורח בשיר "Bitch Please II" מהאלבום "The Marshall Mathers LP" של אמינם, יחד עם אמינם, סנופ דוג, ד"ר דרה ונייט דוג. הפריצה של אקזיביט לתודעת הקהל הרחב באה עם יציאת אלבומו השלישי Restless, שהפיק ד"ר דרה ושהתארחו בו אמנים רבים, ביניהם סנופ דוג, אמינם, נייט דוג ו-The Alkaholiks. כמעט שני מיליון עותקים של האלבום נמכרו, והוא הוכרז כאלבום פלטינה. באלבום נכללו שלושה סינגלים, הידוע בהם הוא “X”, שהגיע למקום ה-76 במצעד בילבורד הוט 100 ולמקום ה-14 במצעד הסינגלים הבריטי. האלבום דורג במקום ה-12 במצעד בילבורד 200. באמצע אותה השנה הזמין ד"ר דרה את אקזיביט להתארח במסע ההופעות שלו Up in Smoke Tour.

ב-2002 אקזיביט הוציא את אלבומו הרביעי, "Man vs. Machine". אף אחד משלושת הסינגלים שבאלבום לא נכנס למצעד בילבורד הוט 100, אולם הסינגל" "Multiply" דורג במקום ה-39 במצעד הסינגלים הבריטי ובמקום ה-33 במצעד מדיה קונטרול הגרמני. האלבום היה לאלבום זהב, אך אקזיביט לא היה מרוצה מהביקורת על האלבום ועל הפקתו, ולכן החליט להפסיק את שיתוף הפעולה עם ד"ר דרה. נכון להיום, זהו האלבום המצליח ביותר של אקזיביט במצעדים: הוא הגיע למקום השלישי במצעד בילבורד 200 ולמקום השלישי בקנדה.

2004 – היום: פימפ מיי רייד, Weapons of Mass Destruction, Full Circle ו-Napalm[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנים 2004 עד 2007 אקזיביט הנחה את סדרת הטלוויזיה הפופולרית "פימפ מיי רייד" ששודרה ב-MTV, שבמסגרתה שופצו מכוניות ישנות והרוסות של הצופים. ההשתתפות בסדרה תרמה מאוד לפופולריות של אקזיביט בקרב הציבור הרחב.

ב-4 בספטמבר 2004 אקזיביט הוציא את אלבום האוסף השני שלו, Appetite for Destruction, שכלל בעיקר שירים ישנים מהתקופה של דרה ושירים שלא נכנסו לאלבומו Weapons of Mass Destruction, שיצא בדצמבר 2004, בלייבל קולומביה רקורדס. Weapons of Mass Destruction דורג במקום ה-43 במצעד בילבורד 200 והוכתר כאלבום זהב, אך אקזיביט לא היה מרוצה מהביקורות עליו. הוא החליט לעזוב את קולומביה רקורדס ועבר ללייבל עצמאי. הסינגל "Hey Now" מתוך האלבום, בהשתתפות קרי הילסון, הגיע למקום ה-93 במצעד בילבורד הוט 100.

במקביל לעיסוק במוזיקה וההנחיה בפימפ מיי רייד, כיכב אקזיביט בסרט Full Clip יחד עם הראפר באסטה ריימס, שיחק בתפקיד אורח בסדרה CSI: מיאמי בפרק "The Rap Sheet", הוציא סרט דוקומנטרי על ההופעה שלו יחד עם להקתו החדשה Strong Arm Steady, והנחה את טקס פרסי המוזיקה של MTV אירופה.

ב-2005 אקזיביט התמקד בקריירת המשחק שלו. הוא שיחק בשוברי הקופות "Derailed" "xXx: State of the Union" ו-"כיפה אדומה: הסיפור האמיתי". ב-2006 הוא כיכב בסדרת הדרמה "Gridiron Gang" ושיחק פעמיים בתפקיד אורח בסדרת האנימציה "The Boondocks". באותה השנה הוא הוציא את אלבומו השישי "Full Circle", בלייבל העצמאי Koch Records. האלבום דורג במקום ה-50, אך היה כישלון מסחרי, עם מכירות של 120,000 עותקים בלבד בארצות הברית. אקזיביט התארח באותה השנה באלבום של הראפר דה גיים, "Doctor's Advocate", בשיר "California Vacation".

ב-5 באוקטובר 2012, הוציא אקזיביט את אלבומו השביעי, "Napalm". האלבום דורג במקום ה-150 במצעד בילבורד 200 ומכר 3,200 עותקים בארצות הברית בשבוע הראשון. באלבום התארחו אמנים רבים, ביניהם בישוף למונט, אי-40, דה גיים וויז קאליפה. ב-2015 אקזיביט השתתף באחד השירים באלבום "Compton" של ד"ר דרה.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]