Bitaqat Hub

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Bitaqat Hub"
עטיפת הסינגל
עטיפת הסינגל
שיר אירוויזיון בביצוע סמירה סעיד
מדינה מרוקומרוקו מרוקו
יצא לאור 1980 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פופ מרוקאי
שפה ערבית
אורך 2:30
כתיבה מאלו רוואן
לחן אמינה עבד אל-עאטי
שיר באירוויזיון
מקום בחצי גמר XX
ניקוד בחצי גמר XX
מקום בגמר 18
ניקוד בגמר 7
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Bitaqat Hub (בתעתיק עברי: ביטאקת חוּבּ; בתרגום מילולי: כרטיס אהבה, בתרגום חופשי: מסר של אהבה) הוא השיר המרוקאי לאירוויזיון 1980 אותו ביצעה סמירה סעיד. היה זה השיר הראשון שבוצע בערבית באירוויזיון; הבא אחריו בוצע רק 29 שנים לאחר מכן, כשמירה עוואד ואחינועם ניני ייצגו את ישראל באירוויזיון 2009 במוסקבה עם "עינייך". השיר זכור כשיר הראשון המושר כולו בערבית בתחרות האירוויזיון, הראשון שייצג מדינה אפריקאית והראשון שייצג מדינה מהעולם הערבי.

השיר מדבר על אהבה ועל שלום ומפורט בו חזון שבו אין עוד מלחמות בעולם, והאושר שולט. מבחינה מוזיקלית השיר הוא פופ ערבי עם השפעות דיסקו מערביות אירופאיות, זהו שיר Uptempo מתון. השיר הופיע בתחרות האירוויזיון חמישי בסדר ההופעות, אחרי לוקסמבורג ולפני איטליה. הוא סיים במקום ה-18 לאחר ההצבעה, כאשר קיבל 7 נקודות, כולן מאיטליה.

לאור המיקום הנמוך בו סיימה מרוקו את התחרות, הודיעה רשות השידור המרוקאית כי בשל הצהרה מלכותית של המלך חסן השני, מרוקו תפרוש מהתחרות הבאה וכן משאר התחרויות בעתיד. נראה כי הפרישה נבעה גם מהעובדה כי ישראל, שהוחרמה באותה תקופה על ידי מדינות ערב, נוטלת חלק בתחרות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Lyrics - Bitaqat Khub Diggiloo Thrush
  • Mangan, Des (2004). This Is Sweden Calling.