I'll Be On My Way

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"I'll Be On My Way"
סינגל בביצוע The Beatles
מתוך האלבום Live At The BBC
יצא לאור 30 בנובמבר 1994
מקום הקלטה תיאטרון BBC פריז, לונדון
סוגה פופ
שפה אנגלית
אורך 1:58
חברת תקליטים אפל רקורדס
כתיבה לנון-מקרטני
לחן פול מקרטני, ג'ון לנון, ג'ון לנון עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

השיר I'll Be on My Way נכתב על ידי פול מקרטני אך נזקף לזכות הצמד לנון-מקרטני. השיר בוצע לראשונה ב-26 באפריל 1963 על ידי בילי ג'יי קרמר והדקוטות כצד B של סינגל הבכורה שלהם Do You Want to Know a Secret, שאף הוא נכתב על ידי לנון-מקרטני. הסינגל הגיע למקום השני במצעד הבריטי בעוד From Me to You של הביטלס החזיק במקום הראשון. הביטלס הקליטו גרסה מוקדמת יותר של השיר ב-4 באפריל 1963 עבור רדיו BBC, אך הוא ראה אור לראשונה רק באלבום האוסף משנת 1994 Live at BBC.

כתיבת השיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ון לנון סיפר כי השיר נכתב במחצית הראשונה של 1959. ההיסטוריון טוד קומפטון כתב שמקרטני חיבר את השיר על הגיטרה הראשונה שלו, גיטרה אקוסטית של Framus Zenith. בספר The Beatles Anthology, מקרטני אמר שכל השירים הראשונים שלו נכתבו על גיטרה זו; שירים כמו מישל ו-I Saw Her Standing There. על גיטרה זו למד מקרטני את 'Twenty Flight Rock', השיר שלימים חיבר אותו ללהקת The Quarrymen. לאחר מכן הביטלס הוסיפו את השיר להופעות החיות שלהם.

הקלטה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקרטני הקליט דמו של השיר עוד לפני שבילי ג'יי קרמר והדקוטס הקליטו אותו. הגיטריסט של הדקוטס מייק מקספילד טוען שבבעלותו עדיין סרטי ההקלטה המקוריים של הביטלס המבצעים שיר זה.

ב-4 באפריל 1963 הביטלס הקליטו את השיר בתיאטרון ה-BBC פריז, בלונדון, ושודרו בתוכנית הרדיו של ה-BBC Side by Side ב-24 ביוני 1963.

גרסת בילי ג'יי קרמר[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרמר והדקוטס הקליטו את "I'll Be On My Way" ב-14 וב-21 במרץ 1963. גרסתם לשיר הופיעה בתור B-side של סינגל הבכורה שלהם, "Do You Want to Know a Secret" ב-26 באפריל 1963. גרסה זו של השיר נכללת באלבום EMI משנת 1979 The Songs Lennon and McCartney Gave Away.

מבצעים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]