La Roux

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לעדכן ערך זה. הסיבה היא: כבר לא הרכב/צמד. ציון הזכייה בגראמי, הפסקת הפעילות והאלבום החדש.
אתם מוזמנים לסייע ולעדכן את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעדכון הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לעדכן ערך זה. הסיבה היא: כבר לא הרכב/צמד. ציון הזכייה בגראמי, הפסקת הפעילות והאלבום החדש.
אתם מוזמנים לסייע ולעדכן את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעדכון הערך, ניתן להסיר את התבנית.
La Roux
מקום הקמה לונדון עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות בריקסטון, אנגליה
גלאזגו, סקוטלנד
תקופת הפעילות 20082010, 2014
סוגה פופ, סינת'-פופ, דאנס, אינדיטרוניקה, גל חדש
חברת תקליטים פולידור רקורדס, קיטסונה עריכת הנתון בוויקינתונים
www.laroux.co.uk
חברים
אלי ג'קסון
חברים לשעבר
בן ליגמד
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

La Roux היא להקת פופ בריטית. בלהקה חברים אלי ג'קסון כסולנית, ובן ליגמד כמפיק והיוצר. הלהקה מושפעת בעיקר מלהקות סינת'פופ בריטיות, כמו: "The Human League", "Heaven 17", "Blancmange" ו"Yazoo". התירגום מצרפתית של שם ההרכב הוא "הג'ינג'ית" (או The Red). אחרי שהלהקה לא הצליחה זמן מה, אביה של ג'קסון הביא את הקלטות ההרכב למכר שקשור לתעשיית המוזיקה.

(La Roux (2009[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסינגל הראשון של הלהקה הוא "Quicksand" שיצא ב-15 בדצמבר 2008. השיר הגיע ל-200 השירים הנמכרים ביותר בבריטניה. במצעדים בקנדה, הוא הגיע למקום 18 שזה מיקום השיא שלו. אך הפריצה הגיעה רק בסינגל השני "In for the Kill" שיצא ב-16 במרץ 2009. השיר נכנס למצעדים בכל רחבי העולם ואף הגיע למקום שני בבריטניה. הסינגל הצליח גם באוסטרליה ואירלנד והוא הפך לסינגל זהב עם מכירות של למעלה מחצי מיליון. הסינגל השלישי "Bulletproof" שיצא ב-22 ביוני 2009 הגיע אף למיקום יותר גבוהים במצעדים מאשר הסינגל השני והוא הפך להיות הסינגל הראשון שלהם שהגיע למקום הראשון בבריטניה. ב-29 ביוני 2009 יצא אלבום הבכורה שלהם, "La Roux". האלבום מכר כ-70,000 עותקים בשבוע הראשון ליציאתו. הסינגל הרביעי שלהם "I'm Not Your Toy" הצליח מאוד בכל רחבי העולם.

(Trouble in Paradise (2014[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחרי 5 שנים של הפסקה, ביולי 2014 שוחרר האלבום השני של הלהקה. בתהליך העבודה על האלבום החדש, הרגישה אלי שהיא הולכת בדרך יצירתית שונה מבן לנגמייד שותפה לאלבום הבכורה ובן זוגה לשעבר. בסופו של דבר החליטה הזמרת להקליט את האלבום עם הטכנאי Ian Sherwin, שלקח את מושכות ההפקה. הסינגל הראשון של האלבום השני היה "Let Me Down Gently", בלדת אווירה נוגה, אשר זכה לביקורות מצוינות. הסינגל השני הוא "Kiss and not tell". האלבום דורג במקום הראשון במצעד 30 האלבומים הטובים ביותר לשנת 2014 במגזינים הנחשבים "טיים אאוט - לונדון" ו"הניו יורק פוסט".

Let Me Down Gently[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא La Roux בוויקישיתוף