Laughing Stock

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Laughing Stock
אלבום אולפן מאת Talk Talk
יצא לאור 16 בספטמבר 1991
הוקלט ספטמבר 1990 - אפריל 1991, לונדון
סוגה פוסט רוק, ארט רוק, ג'אז
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 43:29
חברת תקליטים Verve, Polydor
הפקה טים פריס-גרין
כרונולוגיית אלבומים של Talk Talk
Spirit of Eden
(1988)
Laughing Stock
(1991)
Asides Besides
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Laughing Stockאנגלית: מושא לצחוק) הוא האלבום החמישי והאחרון של הלהקה הבריטית Talk Talk. הוא יצא לאור בשנת 1991. זה היה האלבום היחיד של הלהקה ששוחרר בלייבל הג'אז Verve, אחרי שעזבו את EMI.

כמו קודמו, Spirit of Eden, האלבום מכיל תזמור מאולתר ממספר רב של מוזיקאים, כולל שבעה נגני ויולה, ונושאי המילים הם דתיים ברובם. תהליך ההקלטה הפך להיות כמעט מיתי בקרב חובבי מוזיקה מחתרתית; המגזין Tape On עשה כתבה מפורטת על ההקלטות התובעניות, והצביעה על הנטיות הפרפקציוניסטיות של מארק הוליס, ושימושו בנרות ובקטורת על מנת ליצור אווירה ייחודית. למרות הדמיון של האלבום הזה לקודמו, הטכנאי פיל בראון אמר עליו ש"Laughing Stock הוא חיה אחרת. אני מאוד גאה באלבום, זה אולי אחד מהפרויקטים הטובים ביותר שלי... אני מוצא את האלבום מאוד אפל וקלאוסטרופובי.

לפי הקלטות האלבום, עזב פול ווב את הלהקה והשאיר את טוק טוק כצמד בין מארק הוליס ולי האריס. לאחר יציאת האלבום, טוק טוק התפרקה ופנתה לפרויקטים שונים.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האלבום התקבל על ידי מבקרים בהתלהבות. הוא נחשב עד היום לאחד האלבומים המשפיעים ביותר על הפוסט רוק והרוק האלטרנטיבי, ולעיתים אף מוכתר כאלבומה הטוב ביותר של טוק טוק עצמה. מגזין המוזיקה האלטרנטיבית פיצ'פורק אמר על האלבום שהוא "אלבום שיוצר לו סביבה משל עצמו והופך ליותר מסכום צליליו." בנוסף, הוא דירג את האלבום במקום האחד-עשר ברשימת האלבומים הטובים ביותר של שנות התשעים.

מורשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

Spirit of Eden, ביחד עם האלבום הבא, Laughing Stock, נחשבים למשפיעים במיוחד בז'אנר הפוסט רוק. בביקורת לאלבום Hex של בארק פסיכוזיס, אומר המבקר סיימון ריינולדס (שבאותה ביקורת טבע לראשונה את המושג פוסט רוק) שהאלבום מושפע מ"הפאר הבארוקי" של Spirit of Eden. אנדי וויטמן מהמגזין 'Paste' אומר שספיריט אוף אידן מייצג את התחלת הפוסט רוק - "הסימנים המסגירים של הז'אנר - טקסטורות של גיטרות, הקצב האיטי, והדגש על דינמיקות, אלקטרוניקה, אווירה ומינימליזם - כולם במקום, והם סוללים את הדרך ללהקות כמו סיגור רוס, מוגוואי, Godspeed You! Black Emperor, Low והתקופה המאוחרת של רדיוהד." סיימון הארפר מה'בירמינגהאם פוסט' אומר ש"ללא ספק, השילוב של ג'אז, מוזיקה קלאסית, רוק, והדים של דאב, השימוש בשקט כמעט כאילו היה כלי בעצמו, מוביל את עצמו לשפה של הפוסט רוק, ואפשר לטעון שטורטויז ושאר הלהקות משיקגו היו בקושי נשמעות אותו הדבר ללא ההישגים של הוליס ופריס-גרין." מספר רב של אמנים בעצמם שבחו את Spirit of Eden. הלהקה בון איבר ביצעה גרסת כיסוי לשיר "I Believe in You" בהופעותיהם ב-2008 בדבלין ואדינבורו.

רשימת שירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל השירים נכתבו והולחנו על ידי מארק הוליס, למעט איפה שצוין. 

צד א'
מס' שם משך
1. Myrrhman 5:33
2. Ascension Day 6:00
3. After The Flood (טים פריס גרין, הוליס) 9:39
צד ב'
מס' שם משך
4. Taphead 7:39
5. New Grass 9:48
6. Runeii 4:58
משך כולל:
43:29

משתתפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

Talk Talk

משתתפים נוספים

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]