Louboutins

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Louboutins"
סינגל בביצוע ג'ניפר לופז
יצא לאור 8 בדצמבר 2009
פורמט הורדה דיגיטלית
הוקלט 2009
סוגה אלקטרו-R&B
שפה אנגלית
אורך 3:48
חברת תקליטים אפיק
כתיבה דה-דרים, טריקי סטיוארט
הפקה דה-דרים, טריקי סטיוארט, קוק הארל
כרונולוגיית סינגלים של ג'ניפר לופז
"This Boy's Fire"
(2008)
"Louboutins"
(2009)
"On the Floor"
(2011)

Louboutinsעברית: לובוטין) הוא שיר של הזמרת והשחקנית ג'ניפר לופז. הוא נכתב על ידי The-Dream וטריקי סטיוארט והופק על ידיהם ועל ידי קוק הארל. השיר במקור היה מיועד לזמרת ברנדי נורווד, אך בעקבות עזיבתה של נורווד את חברת התקליטים "אפיק רוקרדס" השיר עבר ללופז.

השיר הגיע אל המקום הראשון במצעד שירי הדאנס קלאב.[1]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך ריאיון למגזין וייב בנובמבר 2009, גילה טריקי סטיוארט כי הוא עובד על שיר עם לופז. בנוסף הוא חשף כי השיר היה מיועד במקור לזמרת ברנדי נורווד שהקליטה במקור את השיר אחרי שיצא אלבומה Human ב-2008 אך בגלל העזיבה של ברנדי את אפיק השיר עבר ללופז.

נורווד עצמה גם הודתה שהשיר היה במקור שלה ואמרה: "זה נכון' היה לי שיר בשם 'Louboutins אהבתי אותו ואני עדיין אוהבת אותו בטירוף, אבל אלוהים אף פעם לא מברך אותך עם ברכתו של אדם אחר". דה-דרים לא רצה שלא יקרה כלום עם השיר ולכן הציע אותו ללופז שמאוד אהבה אותו. כריסטיאן לובוטין אמר שהוא "מחמיא" ללופז על כך שהקליטה שיר על עיצובי הנעליים שלו והיה אסיר תודה על כך ששאלה אם היא מבטאת את השם נכון.

השיר במקור היה אמור לצאת כסינגל הראשון מתוך אלבומה השביעי ?Love אך שלופז עברה לחברת ההקלטות "איילנד רקורדס" השיר לא נכנס לאלבום. השיר הוא שיר אלקטרוני ו-R&B ומבחינה לירית הוא משמש כשיר להעצמה נשית על ידי שימוש בחברת הנעליים לובוטין כמטאפורה. בשיר לופז מדברת על כך שנשים צריכות לעזוב את היחסים הרעים שלהם עם הראש מורם גבוה.

הופעת בכורה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לופז חשפה את השיר לראשונה בטקס ה-AMA ויום לאחר מכן עשה את השמעת הבכורה שלו ברדיו בתחנת הרדיו KIIS-FM ולאחר מכן ב-8 בדצמבר 2009 הוא שוחרר באופן רשמי וב-21 בדצמבר הוא שוחרר גם באופן רשמי להורדה דיגיטלית בארצות הברית וקנדה.

השיר הגיע למקום הראשון במצעד שירי הדאנס בארצות הברית אך נכשל מלהיכנס למצעד הבילבורד בעיקר בגלל השמעות נמוכות ברדיו. לשיר לא יצא קליפ בשל המעבר של לופז מחברת ההקלטות אפיק רקורדס ובעקבות כך גם כל קידום נוסף של השיר בוטל.

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים (2010)
מדינה מצעד מיקום שיא
ארצות הברית בילבורד הוט 100 -
מצעד שירי הדאנס קלאב 1

היסטוריית יציאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדינה תאריך פורמט חברת תקליטים
ארצות הברית[2] 8 בדצמבר 2008 מיינסטרים איירפליי אפיק

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Oscar Winners On The Hot 100, Billboard
  2. ^ FMQB, FMQB (באנגלית)