מצעד שירי הדאנס קלאב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לוגו המצעד

מצעד שירי הדאנס קלאב או מצעד שירי הדאנס של מגזין הבילבורדאנגלית: Dance Club Songs) הוא מצעד שירים אשר מופעל על ידי בילבורד. המצעד המלא מכיל את 50 שירי הדאנס המושמעים ביותר במועדונים במשך שבוע בארצות הברית.[1] המצעד מתעדכן מדי שבוע, והוקם בשנת 1974.

בעבר, שמו של המצעד היה "Disco Action Top 30", אך עם השנים החליט מגזין הבילבורד לשנותו.[1]

ב-31 במרץ 2020, בעקבות מגפת הקורונה, שגרמה לסגירת מועדונים, הושעה המצעד באופן זמני.[2] "Love Hangover 2020" מאת דיאנה רוס היה לשיר האחרון שדורג בראש המצעד.[3] גם לאחר שהסתיימה המגפה והצלחת המועדונים חזרה, בילבורד מעולם לא הפעילו את המצעד ולא פורסם מידע נוסף על תחייה אפשרית, ובכך למעשה הסתיים רצף של כמעט 44 שנים של המצעד.[2]

רקע ושידור[עריכת קוד מקור | עריכה]

בארצות הברית פועלים שלל מצעדים שונים כדוגמת מצעד הבילבורד הוט 100, מצעד שירי הקאנטרי, מצעד שירי ה-R&B/היפ הופ, מצעד הבילבורד 200 וכולי. כל אחד מתוכם כולל בתוכו שירים או אלבומים המדורגים לפי הצלחתם באותו השבוע בארצות הברית, על ידי הבילבורד.[1]

על פי מצעד הדאנס קלאב האמן המצליח ביותר במצעד הוא מדונה, אחריה ג'נט ג'קסון, ריהאנה וביונסה.[4][5] השיר המצליח ביותר במצעד הוא "Wordy Rappinghood"/"Genius of Love" של טום טום קלאב. האלבום שהנפיק את מספר השירים הרב ביותר אשר כבשו את צמרת המצעד הוא Anti של ריהאנה, אשר יצא בשנת 2016.

סטטיסטיקות ושיאים[עריכת קוד מקור | עריכה]

להלן רשימת שיאים נבחרים מתוך מצעד שירי הדאנס קלאב:

הזמרים המצליחים ביותר במצעד[עריכת קוד מקור | עריכה]

הזמרים עם הכי הרבה שירים בפסגה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 Dance Songs: Top Dance Music Chart, Billboard
  2. ^ 1 2 Billboard Staff, Billboard to Temporarily Suspend Boxscore, Dance Club Songs Charts, Billboard, ‏2020-03-31 (באנגלית אמריקאית)
  3. ^ devops, Dance Club Songs, Billboard, ‏2013-01-02 (באנגלית אמריקאית)
  4. ^ Greatest of All Time Top Dance Club Artists : Page 1, Billboard
  5. ^ Rihanna Chart History, Billboard