MTV Unplugged

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עטיפת האלבום MTV Unplugged in New York של להקת נירוונה

MTV Unplugged ("אנפלאגד", ללא-חיבורים) היא תוכנית טלוויזיה בה רשת MTV מפיקה הופעות אקוסטיות לאמנים שונים. חלק מן ההופעות הפכו לאלבומי הופעה ולמארזי DVD. הסדרה שודרה בקביעות מ-1989 עד 1999. מאז שנת 2000 ועד 2009 שודרה התוכנית בתדירות נמוכה יותר, כאשר הוא נקראה בדרך כלל בשם "MTV Unplugged No. 2.0". מאז 2009, התוכנית משודרת מדי פעם, לפעמים באינטרנט בלבד. התוכניות והספיישלים שהופקו נהגו לרוב להציג אמן או להקה אחת, תוך שילוב ביצועים של הלהיטים הגדולים שלהם וגרסאות כיסוי[1].

קונספט ופורמט[עריכת קוד מקור | עריכה]

המונח "unplugged" מתייחס למוזיקה שבדרך כלל מנוגנת בכלים חשמליים (כגון גיטרה חשמלית או סינתיסייזר), אך מנוגנת במקום זאת בכלים לא חשמליים, למשל גיטרה אקוסטית או פסנתר, אם כי עדיין נעשה שימוש במיקרופון לשירה. ברוב המקרים, גיטרת הבס משתמשת בהגברה, ולעיתים נעשה שימוש באורגן האמונד.

את התוכנית הגו שני מפקים ברשת MTV בניו-יורק, בוב סמול וג׳ים ברנס. הקונספט המקורי היה לכנס בחדר אחד כמה מבצעים, לתת להם לאלתר ולצלם את האירוע. בשלב הראשון לא חשבו לשלב בתוכנית כוכבים גדולים, אך כבר בהתחלה הסתבר שיש פוטנציאל לקונספט, הקהל הביע עניין גדול ברעיון כתגובה לעליית המוזיקה האלקטרונית, והיה ביקוש לראות אנשים מנגנים מוזיקה, ללא כל האפקטים והיומרות שיש במופע רוקנרול שגרתי. התוכנית עלתה לשידור בנובמבר 1989, שתחילה צולמו 13 פרקים בלבד, אך עם הצלחת התוכנית הופקו פרקים נוספים[2].

הופעות בולטות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]