Pizza Tower

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Pizza Tower
כללי
תאריך הוצאה 26 בינואר 2023
סוגה משחק פלטפורמה
מספר שחקנים 1
פיתוח Tour De Pizza
הוצאה לאור Tour De Pizza
ארץ מקור ארצות הברית
שפות אנגלית
הפצה Tour De Pizza
דרישות תוכנה
מנוע משחק GameMaker
מצבי משחק משתתף יחיד
פלטפורמות Microsoft Windows

Pizza Tower[1]עברית: מגדל הפיצה) הוא משחק אינדי מסוגת פלטפורמה שיצא למחשב האישי דרך סטים ב-2 במרץ 2023 על ידי Tour De Pizza, וצבר ביקורות חיוביות רבות כששוחרר.[2][3][4][5]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שף איטלקי בשם פפינו ספגטי (באנגלית: Peppino Spaghetti) הוא הבעלים של פיצרייה כושלת. יום אחד פיצה מעופפת בשם פני-פיצה (באנגלית: Pizzaface) מגיע אל פפינו ואומר לו שעוד פחות משעה הוא הולך להפעיל קרן לייזר מגג של מגדל הנמצא מול המסעדה, לפוצץ לו את כל העסק ולהשאיר אותו חסר כל. פפינו שדואג לעסק שלו יוצא אחרי פני-פיצה למגדל שלו שם הוא צריך לאסוף תבלינים שיאפשרו לו להחיות מסכת טיקי עתיקה בשם ג'ון (באנגלית: Pillar John).

למגדל יש 5 קומות ובכל אחת פפינו מתעמת עם בוס אחר: פלפל מואנש אשר משתמש במהירותו וכוחו כדי לתקוף (באנגלית: Pepperman), שריף שעשוי מגבינה מותכת אשר מאמין שפפינו הוא פושע (באנגלית: The Vigilante), יריבו המושבע של פפינו אשר אחראי על ערוץ טלוויזיה משלו (באנגלית: The Noise) ושכפול משובש של פפינו אשר אחראי על פיצרייה משלו בשם "Bruno's Pizza". לבסוף פפינו מגיע לפני-פיצה אשר שוכן בגג המגדל ומביס אותו, אך מתגלה שפני-פיצה היה בעצם רובוט שהופעל על ידי ראש-פיצה (באנגלית: Pizza Head) שגם אותו מצליח פפינו להביס לאחר קרב ארוך.[6]

פפינו שובר את השכפול האחרון של ג'ון שמחזיק הפעם את כל המגדל ובורח משם תוך כדי שבדרך מצטרפים אליו דמויות שונות מהמסע. לאחר שפפינו מצליח לברוח מהמגדל הוא מצליח להחיות את ג'ון המקורי שמעיף את ראש פיצה לשמיים.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

"Pizza Tower" הוא משחק פלטפורמה המוצג בגרפיקה דו-מימדית. השחקן מגלם את פפינו, שיכול לרוץ, לקפוץ, להתגלגל ולהחליק. פפינו יכול גם לתקוף אויבים, להדוף את המתקפות שלהם ולזרוק אותם.

בכל שלב פפינו אמור לאסוף 5 תבלינים כשכל תבלין יתן לשחקן 10 נקודות שיאפשרו לו לפתוח שלב בוס ולהתקדם בעלילה. איסוף התבלינים לא הכרחי לסיום השלב, אבל בלי מספיק תבלינים אי אפשר להתקדם בעלילת המשחק. כשהשחקן אוסף תבלינים ונלחם באויבים מתחיל "קומבו" של פעולות, לשחקן יש שעון עצר בצד המסך שמראה לו כמה זמן נשאר לו לפני שהקומבו שלו נעלם. השחקן צריך להגיע למספר מסוים של קומבו כדי להשיג ציון אלפביתי המדרג את ביצועי השחקן. בסוף כל שלב השחקן מוצג לג'ון, יצור טיקי עתיק אשר שומר על כל שלב מלהתמוטט. על השחקן להגיע לג'ון בתוך כ-3 דקות, אחרת הוא יירדף על ידי פני-פיצה.[5]

השחקן גם יכול לאסוף תלבושות אשר ניתנות לשחקן לאחר השלמת הישגים (Achievements), במשחק ניתן להשיג 19 תלבושות ו-72 הישגים כדי להשלים את המשחק לחלוטין.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פפינו ספגטי (באנגלית: Peppino Spaghetti) – הגיבור הראשי, איש איטלקי בעל בעיית חרדה אשר מנהל פיצרייה לא מצליחה. אויבו הראשי הוא דה נויז (באנגלית: The Noise).
  • גוסטבו (באנגלית: Gustavo) – החבר הטוב ביותר של פפינו שעובד איתו בפיצרייה אותה פפינו מנהל. מתיידד עם עכברוש במגדל בשם בריק (באנגלית: Brick).
  • בריק (באנגלית: Brick) – עכברוש אשר מתיידד עם גוסטבו במגדל.
  • פני פיצה (באנגלית: Pizzaface) – הנבל הראשי במשחק. מנסה להרוס את הפיצרייה של פפינו עם קרן לייזר אשר תופעל אם פפינו לא יגיע לגג המגדל תוך פחות משעה. בסוף מתגלה כרובוט שמנוהל על ידי ראש פיצה (באנגלית: Pizza Head).
  • ראש פיצה (באנגלית: Pizza Head) – הנבל המשני במשחק שמתגלה רק לאחר שפפינו מביס את פני פיצה שמתגלה בתור רובוט שמופעל על ידי ראש פיצה. מאופיין בתור ליצן אשר יעשה כל דבר כדי להתפרסם בין אם זה לשכפל אנשים או להסית אותם נגד אדם אחר. מועף לשמיים על ידי ג'ון ולא ידוע מה קרה לו אחרי. פרודיה של רונלד מקדונלד.
  • פפרמן/איש הפלפל (באנגלית: Pepperman) – פלפל מואנש אשר משתמש במהירותו וכוחו כדי לתקוף את פפינו והבוס הראשון במשחק. מאופיין כצייר שחצן וניתן לראות זאת על ידי הציורים בחדרו.
  • השריף (באנגלית: The Vigilante) – שריף שעשוי מגבינה מותכת אשר מאמין שפפינו הוא פושע (זאת כיוון שפני פיצה שיקר לו) והבוס השני במשחק. משתמש באקדח שלו שיורה כדורי גבינה כדי לעצור את פפינו. לו עוזרים הרוח של סבא שלו ופרה אנושית אשר קופצת ברחבי החדר.
  • דה נויז/הרעשן (באנגלית: The Noise) – יריבו המושבע של פפינו אשר אחראי על ערוץ טלוויזיה משלו ובעלה של נויזט (באנגלית: Noisette). לא אוהב פיצה, מה שאירוני כיוון שהוא פרודיה על הקמע של דומינוס פיצה The Noid. הבוס השלישי במשחק.
  • פפינו המזויף (באנגלית: Fake Peppino) – שכפול של פפינו אשר נוצר על ידי פני פיצה כדי לרכב על ההצלחה על פפינו אך ללא הצלחה כיוון שהשכפול יצא משובש ומכין את הפיצות שלו מבשר אדם. יכול לקרוא לכפילים שלו אשר לובשים סינר באותו צבע של פפינו המזויף רק כהה יותר. הבוס הרביעי במשחק.
  • ג'ון (באנגלית: Pillar John) – יצור טיקי עתיק אשר התגורר במגדל עד שפני-פיצה הגיע ושכפל אותו כדי להחזיק את החדרים שבמגדל מלהתמוטט. הגרסה המקורית שלו מוחיית על ידי פפינו בסוף המשחק ומעיף את ראש-פיצה לשמיים.
  • סניק (באנגלית: Snick) – הדמות הראשית בדמו הראשוני של המשחק, אינו מופיע במשחק הסופי (מבוסס על דמותו של סוניק הקיפוד).
  • ג'רום (באנגלית: Gerome) – השרת של הבניין שלכוד בכל שלב ועל פפינו לחלץ אותו על מנת לפתוח דלת סודית שבה נמצא המרכיב הראשי של השלב. אחיו של ג'ון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Pizza Tower on Steam, store.steampowered.com (באנגלית)
  2. ^ Patrick Gill, Pizza Tower is paradise for Wario freaks, Polygon, ‏2023-02-09 (באנגלית אמריקאית)
  3. ^ Scott McCrae published, Pizza Tower review: Madcap platforming at 100mph, pcgamer, ‏2023-01-26 (באנגלית)
  4. ^ Mitchell SaltzmanUpdated: Mar 16, 2023 5:50 pmPosted: Mar 16, 2023 5:44 Pm, Pizza Tower Review, IGN, ‏2023-03-16 (באנגלית)
  5. ^ 1 2 שמואל מקונן, ביקורת: Pizza Tower - מאמא מיה!, באתר Vgames.co.il, ‏2023-02-24
  6. ^ Chris Hall, Pizza Tower: How to Defeat All Bosses Guide, KeenGamer, ‏2023-05-09 (באנגלית אמריקאית)