סמסונג גלקסי S II

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Samsung Galaxy S II)
סמסונג גלקסי S II
Samsung Galaxy S II
Galaxy S II
Galaxy S II
מידע כללי
סוג דגם של טלפון חכם עריכת הנתון בוויקינתונים
יצרן סמסונג אלקטרוניקה עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הפצה 2 במאי 2011
סדרה סדרת סמסונג גלקסי S עריכת הנתון בוויקינתונים
הקודם בסדרה סמסונג גלקסי S I עריכת הנתון בוויקינתונים
הבא בסדרה סמסונג גלקסי S III עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע טכני
מערכת הפעלה אנדרואיד 4.1.2 "(ג'לי בין)"
מעבד Exynos 4210
נפח אחסון 16GB/32GB
זיכרון 1GB
מצלמה 8 מגה-פיקסל
סוללה 1,650 מילי אמפ"ש עריכת הנתון בוויקינתונים
קישוריות בלוטות' 3.0
מידות
אורך 125.3 מ"מ עריכת הנתון בוויקינתונים
רוחב 66.1 מ"מ עריכת הנתון בוויקינתונים
גובה 125 מ"מ עריכת הנתון בוויקינתונים
עובי 8.49 מ"מ עריכת הנתון בוויקינתונים
משקל 116 ג' עריכת הנתון בוויקינתונים
צורה מלבן עם פינות מעוגלות
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סמסונג גלקסי S IIאנגלית: Samsung Galaxy S II) הוא טלפון חכם מבית היוצר של חברת סמסונג, אשר הושק בשנת 2011.

חומרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסמסונג גלקסי S II כולל מעבד אקסינוס 4210 כפול ליבה, בעל מהירות שעון 1.2GHz ומאיץ גרפי מסוג MALI 400MP. ג'יגה בייט זיכרון פנימי נדיף, ואחסון בזיכרון הבזק פנימי בנפח 16GB או 32GB. ניתן להרחיב את זיכרון האחסון באמצעות כרטיסי micro SD/T-Flash (עד לנפח של 32 ג'יגהבייט).

למכשיר מסך מגע מולטי טאץ' Capacitive, מסוג Super Amoled שעשוי מזכוכית מוקשחת ("גורילה"), בגודל 4.3 אינץ'. הרזולוציה של המסך היא WVGA 800X480, כאשר דחיסות המסך עומדת על 217 dpi (פיקסלים לאינץ').

ל-Galaxy S II מצלמה עיקרית ברזולוציה 8 מגה-פיקסל + מבזק LED, מצלמה זו מסוגלת להקליט וידאו באיכות של עד HD 1080p ללא תמיכה בזום, או HD 720p עם זום. קיימת גם מצלמת 2MP קדמית לשיחות וידאו. למצלמה תכונות כמו פוקוס אוטומטי, תיוג מיקום, זיהוי חיוך ומייצב תמונה.

סוללת הליתיום-יון נשלפת וניתן להחליפה בקלות. המכשיר תומך בקובצי קול בפורמטים MP3, WAV, eAAC, ובקובצי וידאו בפורמטים הבאים MP4 ,WMV ,H.264 ,H.263 ,DivX ,XviD.

מכשיר גלקסי S2 מפורק לחלקיו

למכשיר קיימים מספר חיישנים: חיישן תנועה מבוסס טכנולוגית גירוסקופ, המאפשר לבצע פעולות שונות באמצעות מחוות, כמו למשל ניתוק שיחה באמצעות הפיכת המכשיר או זום באמצעות הטיית המכשיר. ובנוסף חיישן קרבה לכיבוי אוטומטי של המסך, וכן תמיכה בתקשורת טווח אפס (NFC).

למכשיר שלוש כניסות: מיקרו USB לטעינה ולחיבור למחשב, כניסת אודיו 3.5 מילימטר לאוזניות, יציאת HDMI באמצעות מתאם מיוחד. כמו כן, למכשיר יש דיבורית מובנית.

למכשיר קישוריות Wi-Fi בתקנים b/g/n וכן WiFi Direct לחיבור ישיר בין שני מכשירים, Bluetooth 3.0 עם A2DP, מקלט GPS, ורדיו FM.

עוביו של המכשיר עומד על קצת פחות מ-8.5 מ"מ.

רמת הקרינה של המכשיר עומדת על 0.34 W/kg.

ממשק משתמש[עריכת קוד מקור | עריכה]

ממשק המשתמש של המכשיר מבוסס על מסך מגע בטכנולוגית מגע מרובה (Multi-Touch), ומרבית הפעילויות והשליטה של מבוצעות בעזרת המסך. למכשיר 3 כפתורים פיזיים, ושני כפתורים וירטואליים שנדלקים בהתאם למצב. בצדו הימני של המסך קיים כפתור הדלקה/כיבוי. בצד שמאל של המסך קיים כפתור לשליטה על עוצמת הקול של המכשיר. בתחתית המסך שלשה כפתורים: האמצעי, מעביר את הגלקסי אל המסך הראשי. הימני מחזיר למצב שקדם, והשמאלי פותח תפריט של התוכנה הנוכחית.

למכשיר מערכת של זיהוי דיבור בשפות שונות (כולל עברית), שמאפשרת להזין למכשיר משפטים שלמים. וכן חיישן הטיה (אנ') אשר מזהה הטיה של המכשיר בשני צירים, ומשנה את כיוון המסך בהתאם לזווית בה המכשיר נמצא.

תוכנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המכשיר מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל בגרסה 2.3.3 Gingerbread עם ממשק ה-TouchWIZ 4.0 של סמסונג. אפליקציות Polaris וחבילת יישומים משרדיים מובנות לעריכת קובצי אופיס: וורד, אקסל ופאוורפוינט. מקלדת וירטואלית Swype לכתיבה מהירה באמצעות גרירת אצבע על המקלדת. למכשיר יישום Kies air שבאמצעותו ניתן לשלוט על המכשיר בגלישה אלחוטית. וכן יישום Samsung Apps להורדת אפליקציות מהחנות של סמסונג. במערכת מותקנות מספר יישומי רכזות (Hub) לחומר קריאה, למוזיקה, למשחקים, ולקישור חברתי. למשל קיים יישום Readers Hub להתחברות ליישומים שמספקים עיתונים, ספרים וחוברות.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

למכשיר מכסה סוללה שברירי ושיטת הפתיחה והסגירה שלו מסורבלת ולא נוחה. צידו האחורי מתחמם מעט במהלך השימוש. למצלמת המכשיר יש השהייה של כשנייה מזמן הלחיצה עד לצילום עצמו. לעיתים בצילום משטחים לבנים מרכז התמונה מוכתם בצבע ורוד. במקרה שיישום מסוים זולל משאבי סוללה, אין ממשק פשוט המאפשר למשתמש לאתר את התופעה.

מכירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המכשיר הושק כמכשיר הדגל של חברת סמסונג, ואף זכה לכינוי "מלך האנדרואידים". המכשיר שהוצג בתערוכת הסלולר בברצלונה בפברואר 2011, יצא לשוק במאי 2011, והפך להיות הצלחה מסחרית מסחררת. על פי נתוני החברה 55 יום לאחר צאתו לשוק נמכרו 3 מיליון מכשירים, ועד לאוקטובר 2011 נמכרו כ-10 מיליון מכשירים. בפברואר 2012 הודיעה החברה כי המכירות של המכשיר הגיעו ל-20 מיליון יחידות[1]. נכון ליוני 2012 נמכרו כ-28 מיליון יחידות.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סמסונג גלקסי S II בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]