Siren (סרט, 2016)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Siren
כרזת הסרט באנגלית
כרזת הסרט באנגלית
מבוסס על הסרט הקצר "ליל החובבים" מתוך הסרט V/H/S
בימוי גרג בישופ (אנ')
הופק בידי גרי בלינקוו
ג'וד ס. ואלקו
בראד מיסקה (אנ')
תסריט בן קולינס ולוק פיוטרווסקי (אנ')
עריכה גרג בישופ (אנ')
שחקנים ראשיים צ'ייס ויליאמסון (אנ')
ג'סטין ולבורן (אנ')
מייקל אהרון מיליגן
הייס מרקיור
רנדי מק'דואל
האנה פיירמן (אנ')
מוזיקה כריסטופר קרטר (אנ')
צילום ג'ורג' פאושט
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Chiller Films (אנ')
The Collective Studios
Digital Bytes
Studio 71
חברה מפיצה Chiller Films (אנ')
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה
הקרנת בכורה 28 באוגוסט 2016 (פסטיבל "Horror Channel FrightFest")
2 בדצמבר 2016 (ארצות הברית)
משך הקרנה 82 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה אימה
תקציב $300,000
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Siren (בעברית: סירנה) הוא סרט אימה אמריקאי משנת 2016. הסרט בוים על ידי גרג בישופ (אנ') ותסריטו נכתב על ידי בן קולינס ולוק פיוטרווסקי (אנ'). הסרט מהווה ספין אוף לסרט הקצר "ליל החובבים" בבימויו של דיויד ברוקנר (אנ') מהסרט V/H/S משנת 2012. הסרט הוצג באולמות הקולנוע ב-2 בדצמבר 2016, הופץ על גבי תקליטורי DVD ב-6 דצמבר 2016 ועלה לרשת הזרמת המדיה נטפליקס ב-1 בינואר 2020. עלילת הסרט עוקבת אחריו ג'ונה, גבר מאורס שביחד עם חבריו יוצאים לליל בילויים פרוע לפני חתונתו. התכנית משתבשת כאשר החבורה משחררת בטעות כוח זדוני שמאיים עליהם.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ונה חוגג את מסיבת הרווקים שלו במועדון סודי ביחד עם אחיו, מאק וחבריהם, ראנד ואליוט. הבעלים של המועדון, אדם בשם ניקס, לומד מהם שג'ונה רוצה להנות, אך מבלי לבגוד בארוסתו. בעקבות זאת, ניקס שולח אותו לחדר פרטי.

בחדר, ג'ונה חוזה באישה נעולה מבעד לחלון זכוכית והיא מתחילה לשיר. ג'ונה נכנס למצב היפנוטי וחווה בבת אחת כל משגל שהוא קיים עד כה. ג'ונה חושש שהאישה כלואה בניגוד לרצונה כשפכת מין והחבורה עוזרת לה לברוח. ביציאתה, האישה הורגת את אחד המאבטחים במועדון ומשתנה למעין מפלצת זדונית. החבורה מנסה לברוח עם הרכב, אך האישה מרסקת אותו וחוטפת את אליוט.

ניקס ואנשיו חוטפים את ראנד ומענים אותו בתקווה למצוא את האישה, ששמה מתברר להיות לילית. ג'ונה ומאק מצליחים לברוח לדיינר, אבל לילית מוצאת אותם, הורגת את כל הנוכחים בפנים וחוטפת את ג'ונה. השניים מגיעים למחצבה ולילית מכניסה את ג'ונה למצב היפנוטי ומעמידה פנים שהיא אווה, ארוסתו של ג'ונה ולאחר מכן אונסת אותו. שג'ונה יוצא מהשפעת המצב ההיפנוטי, הוא חוזר למלון ומוצא בחדר את ניקס, שמציע להחזיר לו את ראנד תמורת לילית ושההחלפה תיערך בכנסייה סמוכה.

בכנסייה, ניקס מסביר שלילית היא סוקובוס שהוא כלא לפני כן וצריך את עזרתו של ג'ונה בלכידתה מחדש. לילית מגיעה לכנסייה וג'ונה מבטיח שהוא ייתן לה ללכת במידה והיא תתן לו ולראנד לעזוב. לילית הורגת את ניקס ואנשיו, לאחר מכן היא מנשקת את ג'ונה ונותנת לו ולראנד לעזוב, אך ראנד מת מפצעיו.

שנה לאחר מכן, ג'ונה ואווה חוגגים את יום הנישואין הראשון שלהם ושוכבים. לאחר מכן, ג'ונה יורד לסלון ומוצא את אווה ישנה על הספה. תוהה לעצמו איך היא הגיעה למטה כל כך מהר, הוא מגלה שלילית נמצאת בבית ושהיא כישפה אותו ואנסה אותו. לילית תוקפת את אווה, אך ג'ונה מבטיח לה שהוא יבוא איתה במידה והיא תניח לאווה. לילית תופסת את ג'ונה והשניים עפים אל תוך הלילה.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאי 2015, חברת ההפקות "Chiller Movies (אנ')" הכריזה שסרט ספין אוף לסרט הקצר "ליל החובבים" מהסרט "V/H/S" יעלה לאקרנים בשנת 2016.[1] באוגוסט 2015, האתר "Ain't It Cool News (אנ')" דיווח שהפקת הסרט לוקחת חלק בסוואנה, ג'ורג'יה ושהשחקנית האנה פיירמן חוזרת לגלם את דמותה של לילי, לאחר שגילמה אותה בסרט הקצר. בנוסף, דווח שהבמאי גרג בישופ (אנ') יביים את הסרט.[2][3] מלאכת הבימוי הוצעה במקור לדיויד ברוקנר (אנ') (שביים את הסרט הקצר), אך הוא נאלץ לדחות את התפקיד בעקבות מעורבותו באתחול חדש לסרטי "יום שישי ה-13".[4] המפיק בראד מיסקה (אנ') הציע לבישופ את תפקיד הבמאי, לאחר שהתרשם מעבודתו בסרט "V/H/S: Viral".[5] למרות שלא תפקד כבמאי ראשי, ברוקנר שימש כמפיק בפועל וכבמאי משני ופיקח על עבודתם של התסריטאים.[6] יוצרי הסרט בחרו לא להשתמש בסגנון ה-Found Footage בו נעשה שימוש בסרט הקצר.[7]

למרות שהאולפנים רצו ששחקנית אחרת תגלם את לילי, בישופ התעקש שהאנה פיירמן תחזור לגלם את הדמות בשנית והצהיר שהיא הסיבה לכך שהדמות הפכה לאייקונית.[6] פיירמן בהתחלה היססה לחזור לגלם את הדמות, אולם השתכנעה לאחר שברוקנר שכנע אותה לחזור. בנוסף, השחקנית לקחה חלק באודישנים במהלך שלבי הליהוק לדמות.[8]

עבור החלקים בסרט בהם לילי שרה, המפיקים החליטו להשתמש בקולה של פיירמן. בשלב הראשון, היא שרה במטרה שהיא תלמד את המילים והתזמון (היוצרים לא התכוונו להשתמש בטייק הזה במהלך הסרט). לאחר מכן, היא הוקלטה שרה ובמהלך הסרט היא הזיזה את שפתיה בהתאם (ליפ סינק). ג'סטין ולבורן (אנ') לוהק כניקס לאחר שכיכב בסרטים "The Signal (אנ')" של ברוקנר ו-"Dance of the Dead (אנ')" של בישופ.[9]

בעקבות אילוצי זמן, שלב האפקטים המיוחדים הואץ במטרה להספיק וחלק מהאפקטים לא הספיקו להיכנס לתוצר הסופי.[10]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הופץ ב-2 בדצמבר 2016 בהפצת Chiller Movies (אנ').[11] בהמשך, הסרט הופץ בגרסת DVD ב-6 בדצמבר 2016 בהפצת Universal Pictures Home Entertainment (אנ').[12][13] הסרט עלה לשירות הפצת המדיה נטפליקס ב-1 בינואר 2020.[14]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האתר Rotten Tomatoes העניק לסרט ציון של 65% טריות על סמך 20 ביקורות.[15]

האתר Metacritic העניק לסרט ציון של 54/100 על סמך 9 ביקורות.[16]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Brad Miska, Chiller Reveals “Slasher,” ‘Lifeforce’ and ‘Siren’ (Based On the ‘V/H/S’ Segment “Amateur Night”), Bloody Disgusting!, ‏2015-05-05 (באנגלית אמריקאית)
  2. ^ quint, Exclusive: Feature version of V/H/S segment "Amateur Night" called SIREN nabs a familiar face!, Aint It Cool News (באנגלית)
  3. ^ Director Gregg Bishop submits to Georgia's Siren call | ATL Burger Week, web.archive.org, ‏2022-01-02
  4. ^ James Carter, Interview: Director Gregg Bishop for SIREN, Nightmarish Conjurings, ‏2016-12-06 (באנגלית אמריקאית)
  5. ^ SiREN Interview: Director Gregg Bishop on Subverting Horror Gender Roles, ScreenAnarchy, ‏2016-12-05
  6. ^ 1 2 Taylor Ryan, SiREN - Interview with Film Director Gregg Bishop, Borrowing Tape, ‏2016-12-10 (ב־Australian English)
  7. ^ Interview: ‘SiREN’s’ Hannah Fierman on Her V/H/S Spinoff, ‏2016-11-30 (באנגלית אמריקאית)
  8. ^ Interview: Hannah Fierman Talks SiREN, Wicked Horror, ‏2016-11-23 (באנגלית אמריקאית)
  9. ^ Derek Anderson, Interview: Justin Welborn Talks Playing Mr. Nyx in SiREN & Reflects on DANCE OF THE DEAD, Daily Dead, ‏2016-12-02 (באנגלית אמריקאית)
  10. ^ Siren (2016) - Trivia - IMDb (באנגלית אמריקאית), נבדק ב-2023-10-23
  11. ^ CHILLER FILMS SUMMONS SIREN, CULTURE CRYPT, ‏2016-08-19 (באנגלית אמריקאית)
  12. ^ Chiller Films Releasing Gregg Bishop's SIREN This December, ScreenAnarchy, ‏2016-08-19
  13. ^ SiREN DVD, נבדק ב-2023-10-23
  14. ^ Eric Olegavich, Siren on Netflix: Date, Plot, & Reviews, NetflixSchedule, ‏2020-04-17 (באנגלית אמריקאית)
  15. ^ SiREN - Rotten Tomatoes, www.rottentomatoes.com, ‏2016-12-02 (באנגלית)
  16. ^ SiREN, www.metacritic.com (באנגלית)