Sirius (שיר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Sirius"
סינגל בביצוע The Alan Parsons Project
מתוך האלבום Eye in the Sky
יצא לאור אוגוסט 1982
הוקלט 1981–1982
מקום הקלטה אולפני אבי רוד, לונדון
סוגה רוק מתקדם, רוק אינסטרומנטלי
איי-סייד Sirius, Eye in the Sky
בי-סייד Mammagamma
אורך 1:48
חברת תקליטים אריסטה רקורדס
כתיבה אלן פרסונס, אריק וולפסון
הפקה אלן פרסונס, אריק וולפסון
כרונולוגיית סינגלים של The Alan Parsons Project
"Snake Eyes"
(1981)
"Sirius / Eye in the Sky" / "Mammagamma"
(1982)
"Psychobabble"
(1982)

"Sirius" הוא קטע אינסטרומנטלי של להקת הרוק הבריטית The Alan Parsons Project, שהוקלט עבור אלבום האולפן השישי שלהם, Eye in the Sky משנת 1982. אורכו כמעט שתי דקות, והוא משתלב בשיר "Eye in the Sky" בהקלטה המקורית. משנות ה-90 ואילך, "Sirius" הפך למרכיב עיקרי באירועי ספורט מכללות ומקצוענים רבים ברחבי צפון אמריקה, בעיקר משחקי שיקגו בולס.

סקירה כללית[עריכת קוד מקור | עריכה]

באלבום, "Sirius" משתלב עם "Eye in the Sky". הראשון בדרך כלל מלווה את האחרון בהשמעות, אם כי לא תמיד בהופעות חיות. בקונצרט החירות העולמי Sirius נוגן כהקדמה ל-"Breakaway" (מתוך אלבום הסולו של אלן פרסונס Try Anything Once), עם קנדי דולפר בסקסופון.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההתחלה של "Sirius" החלה כאשר אלן פרסונס רצה שהשיר הראשון באלבום יהיה "Eye in the Sky", אבל הרגיש שצריכה להיות הקדמה שתוביל אליו. בזמן שהוא עבד על רעיונות בבית על Fairlight CMI שלו, הוא כתב ריף שהוא אהב, שבסופו של דבר הפך ל-"Sirius".[1] ריף זה נוגן באמצעות דגימת קלאבינט עם דיליי.[2] במקור, "Sirius" לא נכתב באותו מפתח כמו "Eye in the Sky", אלא הוקלט מחדש באולפן ברגע שהלהקה הבינה שהוא יוביל ל-"Eye in the Sky" היטב.[1]

משתתפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Jonathan Cohen, Alan Parsons, Writer of Chicago Bulls’ Theme Song and Former Beatles Engineer, Talks ‘Sirius’ and ‘Let It Be’, Variety, ‏2020-04-24 (באנגלית אמריקאית)
  2. ^ Jeremy Mikula, ‘Aaaaaaaand now …’ Everything you need to know about the Chicago Bulls’ intro song, Ray Clay vs. Tommy Edwards and why Alan Parsons isn’t collecting many royalties, Chicago Tribune, ‏2020-04-29 (באנגלית אמריקאית)