אלן פרסונס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלן פרסונס
לידה 20 בדצמבר 1948 (בן 75)
וילסדן, לונדון, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1967 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פופ רוק, רוק מתקדם עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה מקלדת אלקטרונית, גיטרה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים EMI עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.the-alan-parsons-project.com/ האתר הרשמי
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אלן פרסונסאנגלית: Alan Parsons; נולד ב-20 בדצמבר 1948) הוא טכנאי קול, מוזיקאי ומפיק מוזיקלי בריטי (כיום מתגורר בקליפורניה, ארצות הברית). פרסונס עבד באולפני אבי רוד והיה מעורב בהפקת התקליט אבי רוד של הביטלס, תקליטי פינק פלויד (The Dark Side of the Moon ו-Atom Heart Mother) וההוליס, הפיק את תקליטו של אל סטיוארט Year of the Cat, והקים את להקת אלן פרסונס פרוג'קט.

תולדות חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 1967 התקבל לעבודה ב-EMI כטכנאי קול מתחיל באולפני אבי רוד. שנתיים מאוחר יותר זכה למזכה (קרדיט) על הקלטת "אבי רוד" של הביטלס, אחד התקליטים המפורסמים בעולם. הוא המשיך לעבוד באולפנים והקליט, בין היתר, את פול מקרטני, להקת Wings ולהקת פינק פלויד. על הקלטת אלבום הלהקה The Dark Side of the Moon היה מועמד לפרס גראמי. הוא ראה את תפקידו כמשלב בין טכנאי ומפיק מתערב, בהשראתו של ג'ורג' מרטין. כך בעבודתו על Year of the Cat של אל סטיוארט (ב-1976) שינה את גוון התקליט לגוון ג'אזי יותר, הכניס סולו סקסופון ועוד. כך פעל גם בהפקת תקליטה של להקת ההוליס ב-1974 שכלל את הלהיטים He Ain't Heavy, He's My Brother, Just One Look ו-Bus Stop וזכה במזכה כמפיק מוזיקלי.


ערך מורחב – The Alan Parsons Project

ב-1975 הקים יחד עם אריק וולפסון את להקת הרוק המתקדם The Alan Parsons Project. בניגוד למבנה השכיח יותר של להקות מוזיקליות, הרי ש-The Alan Parsons Project התבססה למעשה על כישרונות ההפקה והעיבוד של מייסדיה, ולא על כישוריהם בנגינה או בזמרה. במקום זאת, הלהקה השתמשה אד הוק בשרשרת ארוכה של נגנים ומוזיקאים כדי לבצע ולהקליט את שיריה, אם כי לעיתים גם וולפסון ופרסונס תפקדו כזמרים. הלהקה הוציאה 10 אלבומים בין 1975 ו-1986, להיטם הגדול ביותר היה השיר Eye in the Sky.

פרסונס היה מועמד עשר פעמים לקבלת פרס גראמי על טכנאות קול והפקה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אלן פרסונס בוויקישיתוף