סנואו פטרול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Snow Patrol)
סנואו פטרול
Snow Patrol
מקום הקמה דנדי עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות סקוטלנד
תקופת הפעילות מ-1994
סוגה אינדי רוק
רוק אלטרנטיבי
חברת תקליטים Interscope
Polydor Records
Universal Music
אתר רשמי
פרופיל ב-IMDb
חברים
גארי לייטבודי
פול וילסון
ג'וני קווין
נתן קונולי
טום סימפסון
חברים לשעבר
מרק מקללנד
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סנואו פטרולאנגלית: Snow Patrol) היא להקת רוק אלטרנטיבי שהוקמה בסקוטלנד, רוב חבריה במקור מן הערים בגנור ובלפסט, צפון אירלנד. ללהקה חוזה הקלטות בחברת ההקלטות Polydor Records. במקור הוקמה הלהקה כלהקת אינדי-רוק, אך בשנים האחרונות הלכה הלהקה לכיוון הרוק האלטנטיבי ונכנסה לזרם המרכזי עם שיריה Run,‏ Chasing Cars, ו-Signal Fire שמופיע גם בפסקול הסרט ספיידרמן 3.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השנים המוקדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלהקה הוקמה בסוף 1994 על ידי הסטודנטים גארי לייטבודי ומרק מקללנד, ונקראה "Shrug" באוניברסיטת דונדי בסקוטלנד. הלהקה החלה להופיע באוניברסיטה ובפאבים, ולאחר מכן שינתה את שמה ל"Polar Bear" בסוף 1995. בימיה המוקדמים, הלהקה הייתה מעמידה פנים שהיא להקת בל וסבסטיאן כדי לקבל כניסה חופשית למועדון הסטודנט בבית ספר גלאזגו לאומנויות.

באמצע 1997, הלהקה הוציא את המיני-אלבום הראשון שלה שנקרא " Starfighter Pilot" וכלל שלושה שירים. ריצ'רד קולבורן מלהקת בל וסבסטיאן ניגן תופים באלבום זה. ללהקה התגלה שישנה להקה אמריקאית עם אותו שם. כדי למנוע בעיות משפטיות שינתה הלהקה את שמה ל"Snow Patrol".

באותה תקופה, הצטרף ג'וני קווין כמתופף קבוע ללהקה, איתו הושלם הרכב הלהקה. הלהקה הוציאה את המיני אלבום הבא שלה שנקרא "Little Hide". הם הוציאו שני סינגלים מתוך אלבום זה, אחד עם אותו שם והשני נקרא " One Hundred Things You Should Have Done in Bed". לסינגלים הוצאו קליפים והלהקה החלה להופיע בטלוויזיה. הראיון הראשון שלהם ב-MTV היה ב-1998. באותה שנה, יצא אלבום הבכורה של הלהקה שנקרא " Songs for Polarbears". ב-2001, יצא אלבומם השני שנקרא " When It's All Over We Still Have to Clear Up". בנוסף באותה שנה, לייטבודי אסף אומנים סקוטים מלהקות שונות והם הופיעו יחד כסופרגרופ.

גארי לייטבודי

ההצלחה במיינסטרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שחברת התקליטים "Jeepster" החליטה להפסיק את עבודתה עם הלהקה, הצטרף הגיטריסט נתן קונולי ללהקה, והלהקה חתמה בחברת התקליטים "Polydor". הלהקה הגיעה להצלחה במיינסטרים לאחר יציאת השיר "Run", מתוך אלבומם השלישי, "Final Straw" שיצא ב-2003.

ב-16 במרץ 2005, מקללנד עזב את הלהקה, ופול וילסון החליף אותו כנגן הבס. באפריל 2005, הודיעה הלהקה על סיבוב הופעות ארוך, ועל הוספתו של הקלידן טום סימפסון כחבר רשמי בלהקה.

בקיץ 2005, יצאה הלהקה לסיבוב הופעות עם U2, אשר מהווה על הלהקה השפעה גדולה. ב-10 בדצמבר 2005, הוציאה הלהקה בגרסה חדשה את השיר של ג'ון לנון, "Isolation", כחלק מהקמפיין של אמנסטי אינטרנשיונל שנקרא " Make Some Noise". מאוחר יותר, ב-2007, השיר הצטרף לאלבום אוסף של גרסאות כיסוי לשירי לנון שנקרא " Instant Karma: The Amnesty International Campaign to Save Darfur".

הלהקה סיימה להקליט את האלבום "Eyes Open", והאלבום יצא ב-1 במאי 2006. הסינגל הראשון בבריטניה היה "You're All I Have". בזמן שבארצות הברית הסינגל הראשון שיצא מהאלבום היה "Hands Open", הסינגל "Chasing Cars" נכנס למצעדי הפופ וההורדות באינטרנט לאחר שהושמע בפרק סיום העונה השנייה של סדרת הטלוויזיה האנטומיה של גריי ב-15 במאי 2006. בעקבות הפופולריות של השיר, הוא הוצא כסינגל תואם בתחילת יוני אותה שנה והוצא לו וידאו קליפ חדש אשר כלל קטעים מהסדרה. בנוסף הושמע השיר גם בפרק סיום העונה של הסדרה מגרש ביתי. ב-30 בדצמבר 2006, השיר נבחר כ"השיר של כל הזמנים" ברדיו וירג'ין. השיר "Open Your Eyes" הושמע בפרק סיום העונה של הסדרה "ER" ב-18 במאי 2006, בסדרה ה-4400, באנטומיה של גריי וב-"The Black Donnellys".

ב-30 ביולי 2006, הופיעה הלהקה בפרק סיום העונה של תוכנית המוזיקה "Top of the Pops" עם השיר " Chasing Cars".

בעונה השביעית של האנטומיה של גריי בעת שאריזונה וקאלי עוברות תאונת דרכים הושמע השיר "Chasing Cars" כשהשחקנים שרים אותו.

ב-26 בנובמבר 2006, האלבום "Eyes Open" הפך לאלבום הנמכר ביותר באותה שנה בבריטניה.

ב-17 במרץ 2007, הופיעה הלהקה בתוכנית "סאטרדיי נייט לייב" עם השירים "You're All I Have" ו-"Chasing Cars".

הלהקה תרמה את השיר "Signal Fire" כפסקול לסרט ספיידרמן 3. ב-7 ביולי 2007, השתתפה הלהקה בלייב ארת' והופיעה באצטדיון ומבלי בלונדון.

ב-24 באוקטובר 2008 הוציאה הלהקה את האלבום החמישי שלה, A Hundred Million Suns.

הלהקה הוציאה את אלבומה השישי, Fallen Empires, ב-14 בנובמבר 2011. לסינגל ראשון מהאלבום, הנקרא Called Out in the Dark, יצא וידאו קליפ, בו משחק ג'ק דוונפורט.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן
אוספים
מיני אלבומים
  • 1995 - The Yogurt vs. Yogurt Debate
  • 1997 - Starfighter Pilot
  • 2004 - Sessions@AOL
  • 2005 - Live and Acoustic at Park Ave.
  • 2006 - Sessions@AOL
  • 2009 - iTunes Live from London
  • 2009 - iTunes Live: London Festival '09

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סנואו פטרול בוויקישיתוף