The Legend of Zelda: Skyward Sword

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
The Legend of Zelda: Skyward Sword
קופסת המשחק
קופסת המשחק
כללי
תאריך הוצאה אירופה: 18 בנובמבר 2011
אמריקה הצפונית: 20 בנובמבר 2011
יפן: 23 בנובמבר 2011
אוסטרליה: 24 בנובמבר 2011
סוגה משחק פעולה-הרפתקאות
פיתוח נינטנדו
הוצאה לאור נינטנדו
ארץ מקור יפן
סדרה האגדה של זלדה
דרישות תוכנה
מצבי משחק שחקן יחיד
פלטפורמות Wii (מקורי)
נינטנדו סוויץ' (חידוש)
המשחק הקודם The Legend of Zelda: Spirit Tracks עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות מערכת
בקרים שלט ה-Wii (אנ')
https://www.nintendo.co.jp/wii/souj/index.html האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

The Legend of Zelda: Skyward Swordתרגום חופשי לעברית: "האגדה של זלדה: חרב השמיים") הוא משחק וידאו מסוגת הפעולה - הרפתקאות משנת 2011 שנוצר על ידי חברת נינטנדו ושווק עבור קונסולת ה-Wii. בשנת 2021, למשחק יצאה גרסה ברזולוציה גבוהה בשם "The Legend of Zelda: Skyward Sword HD" שפותחה בשיתוף Tantalus Media (אנ') עבור קונסולת הנינטנדו סוויץ'.

במשחק זה, השחקנים לוקחים פיקוד על דמותו של לינק, הפרוטגוניסט הראשי ועליהם לנווט בין איי השמיים לממלכת היירול שנמצאת על הקרקע. כל זאת במטרה לסיים משימות שונות ופתירת חידות כדי לקדם את עלילת המשחק. כשזה נוגע להתקפה והגנה, השליטה על לינק נעשית דרך חיישן התנועה של שלט ה-Wii (אנ'). על פי כרונולוגיית סדרת המשחקים, Skyward Sword נחשב למשחק הראשון בסדרה ומתאר את יצירתה של חרב המאסטר (שנוצרה מתוך "חרב האלה"), נשקו האייקוני של לינק וזה שמלווה אותו ברוב המשחקים בסדרה. לינק, תושב העיר המעופפת "Skyloft" נאלץ לרדת מהעיר שבעננים אל ממלכת היירול בקרקע במטרה להציל את חברתו, זלדה שנחטפה.

פיתוח המשחק נמשך כחמש שנים והחל בשנת 2006, לאחר שחרור המשחק "Twilight Princess (אנ')". אלמנטים שהופיעו במשחקי זלדה השונים השפיעו על צוות הפיתוח ואלו שיכללו אותם במטרה לאתגר שחקנים ותיקים ששיחקו כבר במשחקי הסדרה קודם לכן. הגרפיקה במשחק עוצבה בהשראת אמני אימפרסיוניזם ופוסט-אימפרסיוניזם שונים, ביניהם האמן פול סזאן. השילוב של חיישן התנועה של שלט ה-Wii הווה בעיה עבור המפתחים, עד לרמה שהפיצ'ר כמעט הוצא מהמשחק לחלוטין. המשחק היה משחק הזלדה הראשון שהפסקול שלו בוצע ברובו על ידי תזמורת חיה. בזמן ששאר השירים הולחנו על ידי הג'ימה וואקאי והייתה נתונה לפיקוח של קוג'י קונדו (אנ').

המשחק הוכרז בשנת 2009 ותאריך השחרור המקורי היה בשנת 2010. למרות זאת, המשחק נדחה לנובמבר 2011 במטרה להרחיב אותו ולתקן ליקויים שונים. המשחק נחשב להצלחה קופתית וביקורתית: המשחק זכה לציונים גבוהים באתרי הביקורות, היה מועמד ואף זכה במספר פרסים ומכר מעל שלוש מיליון עותקים ברחבי העולם. בשנת 2021, גרסת המשחק לנינטנדו סוויץ' מכרה מעל לארבע מיליון עותקים ברחבי העולם. היוצרים קראו את הביקורות על המשחק והשתמשו בהן כדי לשכלל את יצירת המשחק "Breath of the Wild".

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק הוא משחק פעולה - הרפתקאות בו השחקנים שולטים על דמותו של לינק בזמן שיטוטם בעולם המכיל מפלצות שונות וחידות אותן השחקנים נדרשים לפתור בכדי להתקדם. השליטה על דמותו של לינק נעשית באמצעות שלט ה-Wii או שלט דמוי נונצ'קו מיוחד לקונסולה וכן בעזרת חיישן תנועה חיצוני אותו עליהם לרכוש. חלק ניכר מהמשחק עוסק בשימוש בחיישן התנועה שבשלט: החל משליטה על המצלמה ועד תזוזה ולחימה. בנוסף להליכה הרגילה, לינק מסוגל לרוץ, כאשר המאמץ אותו לינק משקיע בריצה, טיפוס או הרמה של חפצים כבדים מוצגים בצורת "גלגל סיבולת" בצבע ירוק, שמתמלא מחדש לבד כאשר השחקן הולך רגיל או נח. כאשר גלגל הסיבולת מתרוקן לחלוטין, הליכתו של לינק נעשית אטית יותר.[1] המשחק משוחק במצלמת גוף שלישי (השחקנים רואים את לינק מאחורי גבו), כאשר לינק מחפש חפצים מסוימים, המצלמה עוברת למצלמת גוף ראשון (השחקנים רואים את העולם דרך עיניו של לינק). בעזרת תכונה זו, לינק יכול לסרוק את האזור בו הוא נמצא עבור חפצים חבויים.

לחימה באויבים, שמופיעים הן בעולם הפתוח והן במפות הייעודיות הסגורות, נעשית באמצעות נשקו ושריונו של לינק.[2] על מנת להזיז את לינק או להילחם באויבים השונים, השחקנים משתמשים בחיישן התנועה בשלט. חלק מהמפלצות תוכנתו כך שהן יחסמו את התקפותיו של לינק.[1] כשהשחקנים מרימים את השלט למעלה, חרבו של לינק צוברת אנרגיה בעזרתה הוא מסוגל לשחרר התקפה החזקה מההתקפות הרגילות. המתקפה החזקה נועדה גם להפעיל מתגים שונים בעולם המשחק על מנת להתקדם. בנוסף להתקפה זו, השחקן מסוגל להזיז את השלט לצדדים ובכך לינק יבצע התקפה סיבובית. מד החיים של לינק מוצג בצורת מספר לבבות. כאשר לינק נפגע, מספר הלבבות של השחקן יורד. במידה וכל הלבבות נגמרו, המשחק מסתיים.

עלילת המשחק מתרחשת בחלקה בעיר המעופפת "Skyloft", באיים המעופפים שסביבה ובממלכת היירול (שעדיין לא התקיימה בזמנו) שנמצאת על הקרקע. השחקן יכול לבצע מספר "משימות צדדיות" עבור חלק מהתושבים ככל שהעלילה מתקדמת. על מנת להגיע לאזורים השונים באדמה, על לינק לעבור דרך שערים מיוחדים שנמצאים בשמיים המזכירים קרני אור הבוקעות מהעננים. משימות צדדיות נוספות עבור תושבי הקרקע גם הן זמינות. הניווט בשמיים מתבצע באמצעות ציפור המזכירה במראהה מנעלן ענק בשם "Loftwing" ואילו הניווט על הקרקע מתבצע בהליכה. השחקן יכול לסמן יעדים במפה המופיעים כאלומות אור אליהן לינק יכול להתקדם. השחקן יכול לשמור את המשחק באמצעות אינטראקציה עם פסלים מיוחדים המפוזרים בעולם המשחק. במהלך מסעו, לינק מודרך על ידי רוחה של פי, הרוח ששוהה בחרב האלה שיכולה לייעץ ללינק בנוגע למפלצות או למפות השונות. לדוגמה, כשהשחקן מתמקד באויב מסוים ומזמן את פי, היא יכולה להראות לשחקן את החולשות של אותו האויב.

מספר חפצים המופיעים תדיר בסדרת המשחקים מופיעים גם פה. לדוגמה, לינק יכול להשתמש בפצצות בכדי לפתוח אזורים חדשים בעולם המשחק וכן להשתמש בחץ וקשת עבור אויבים הרחוקים ממנו. בנוסף אליהם, לינק יכול להיעזר בטיסן דמוי חיפושית בעזרתו הוא יכול להפעיל מתגים שנמצאים הרחק מהישג ידיו של לינק.[1] חלק מהחפצים שלינק משיג יכולים לאבד את עמידותם לאחר שימוש יתר ואף להישבר. חלק מהחפצים ניתנים לשדרוג בעזרת חומרים שנאספו ממפלצות שהובסו וכן משיטוט בעולם המשחק. בנוסף לשימוש בחומרים, על לינק לשלם מספר רופים (רופי - הכסף בעולם המשחק) במטרה לשדרג את חלק מהציוד שברשותו.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מתרחש ממש בתחילת המשכיות הסדרה (בהתאם לספר "The Legend of Zelda: Hyrule Historia (אנ')" שפורסם על ידי יוצרי הסדרה ומתאר את צירי הזמן שבה).

על פי הפולקלור של סדרת המשחקים: העולם נוצר על ידי שלוש ישויות מיסטיות שלאחר מכן יצרו חפץ מיסטי בשם "הטרייפורס" לו הכוח להגשים כל משאלה של האוחז בו. בעבר, דימייס, מלך השדים חיפש בנרות אחר אותו החפץ וגרם לחורבן גדול בממלכה. בתגובה, האלה היליה אספה את התושבים שניצלו מחורבנו של דימייס ושלחה אותם השמיימה. במקביל, האלה היליה נשארה על האדמה ובעזרת התושבים שנשארו, החלה במתקפה כוללת נגד דימייס וצבאו. היליה וצבאה ניצחו, אך במחיר חורבן הממלכה. דורות לאחר מכן, תושבי השמיים מחשיבים את הקרקע ואנשיה כמיתוס.

בהווה, לינק, תושב השמיים שמתאמן כדי להפוך לאביר, נאלץ לעבור את המבחן האחרון באימוניו, אך סובל תדיר מהצקות של בן כיתתו, גרוס, שבעצמו מאוהב בזלדה ומתחרה בלינק על אהבתה. לאחר שלינק עבר את המבחן, החגיגה נקטעת כאשר זלדה מועפת מאיי השמיים ונחטפת אל הקרקע. לאחר מכן, לינק מובל על ידי הפסל של האלה היליה אל חרב האלה ואל השומרת שלה, פי. לינק מוצא את חרב האלה ושולף אותה ממשכנה, בכך מתברר שהוא הגיבור שעתיד להשמיד את דימייס. בהמשך, לינק מצליח לרדת מאיי השמיים אל הקרקע ובהדרכתה של פי, הוא מגיע אל כניסתו של מקדש נעול ונתקל באישה מבוגרת שמדרבנת אותו לשחרר את זלדה מכלאה. המסע מוביל את לינק למקומות שונים על אדמת היירול. כאשר לינק פוגש בזלדה, השומרת האישית שלה, אימפה מונעת ממנו להחזיר אותה בחזרה לאיי השמיים. לינק פוגש בשד בשם גירהאים ששם לעצמו מטרה לשחרר את דימייס מכלאו. במקדש הזמן, לינק מגן על זלדה ואימפה מפני גירהאים, בכך הוא מרוויח זמן עד שהשתיים יעברו דרך שער הזמן אל העבר, אותו אימפה הורסת לאחר מכן.

בחזרה במקדש הזמן, גרוס עוקב אחרי לינק והשניים מגיעים לאדמת היירול ביחד. שם, לינק מצליח להביס גרסה מפלצתית של דימייס ובכך למנוע ממנה להגיע למקדש הנעול. לאחר שגרסה זו של דימייס הושמדה, לינק עובר שרשרת אימונים במטרה לקבל כוחות מהאלות שיצרו את היירול על מנת להשתמש בחרב האלה כדי ליצור מחדש את השער דרכו זלדה ואימפה עברו קודם לכן. לאחר שסיים, לינק מבין שדימייס השתחרר בשנית ובעזרת גרוס, הוא מצליח לכלוא אותו שוב. לאחר שתיקן את שער הזמן, לינק שם פעמיו לעבר ולומד שזלדה היא הצורה הגשמית של האלה היליה. מתגלה לשחקנים שבעבר, היליה נאלצה לכלוא את דימייס מכיוון שלא היה בה הכוח להשמידו. לאחר מכן, היליה יצרה את חרב האלה ונולדה מחדש בגוף גשמי (כזלדה) במטרה למצוא גיבור שינצח את דימייס בעזרת הטרייפורס (מכיוון שרק בני תמותה יכולים להשתמש בו). זלדה כולאת את עצמה בתוך קריסטל מיוחד במטרה למנוע מדימייס לברוח ובעזרת כוחה, היא משדרגת את חרב האלה והופכת אותה לחרב המאסטר.

לינק מוצא את הטרייפורס ב-"Skyloft" ולכן מכן שם פעמיו כדי להביס את דימייס. לאחר שדימייס מושמד, גירהאים חוטף את זלדה. למרות שדימייס מת בהווה, גירהאים חוטף את זלדה במטרה להשתמש בה כדי להחיות את דימייס בעבר. לינק רודף אחר גירהאים אל העבר ונלחם בצבאו. לינק מצליח להביס את גירהאים, שמתברר להיות הרוח השוכנת בחרבו של דימייס. למרות זאת, לינק לא מצליח להציל את זלדה ובעזרת גופה, דימייס מתגשם לצורה גשמית. גרוס מופיע ומגן על גופה של זלדה בזמן שלינק נלחם נגד דימייס. בסופו של הקרב, לינק מנצח וכולא את נשמתו של דימייס בתוך בחרב המאסטר. למרות זאת, רגע לפני כן, דימייס מטיל קללה על לינק ועל זלדה: בכל דור ודור הוא יקום מחדש ויילחם נגד צאצאית של הנסיכה זלדה ורוחו של הגיבור (לינק). כדי למנוע מדימייס לברוח מהחרב, לינק מחזיר אותה למשכנה ונועל אותה במקדש הנעול, מה שגורם לרוחה של פי להיכנס לשינה נצחית. גרוס, לינק וזלדה משתמשים בשער הזמן כדי לחזור בחזרה להווה, בזמן שאימפה נשארת מאחור כדי להשמיד את שער הזמן, מכיוון שהיא זאת שצריכה לשמור על חרב המאסטר בעבר. בהווה, האישה הזקנה מברכת את החבורה לשובה, לאחר מכן מתה ונעלמת. במותה, לינק וזלדה מבינים שהאישה הזקנה היא אימפה המבוגרת.

המשחק מסתיים כאשר הקרקע פתוחה לאנשי השמיים. זלדה מחליטה להישאר ב-Skyloft כדי לשמור על הטרייפורס ובהמשך, היא ולינק מייסדים את ממלכת היירול על גבי הקרקע.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח המשחק החל בשנת 2006, לאחר שחרור המשחק "Twilight Princess (אנ')" עבור קונסולות הגיימקיוב וה-Wii. המשחק פותח על ידי Nintendo Entertainment Analysis & Development (אנ'), מחלקת הפיתוח בחברת נינטנדו.[3] צוות הפיתוח נעזר בחברת Monolith Soft (אנ'). מפיק המשחק היה איג'י אונומה (אנ'), שלקח חלק בפיתוח משחקי הסדרה. השאלה העיקרית שעמדה בפניו הייתה האם צוות הפיתוח יכול ליצור משחק זלדה חדש בהתבסס על אלמנטים ומכניקות שהופיעו במשחק "Twilight Princess (אנ')".[4] במאי המשחק היה הידאמרו פוג'יבאיאשי (אנ'), שקודם לכן עבד כעוזר במאי במשחק "Phantom Hourglass (אנ')" לקונסולת הנינטנדו DS. המשחק הנוכחי היה הפרויקט הראשון שלו שיוצר עבור קונסולות ביתיות. פוג'יבאיאשי החל לעבוד על המשחק מיד לאחר שסיים את "Phantom Hourglass" ובמקביל סייע בפיתוח המשחק "Spirit Tracks (אנ')". כשהפיתוח של "Spirit Tracks" הסתיים, פוג'יבאיאשי ושאר הצוות שולבו בפיתוח "Skyward Sword".[4][5]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אתר ציון
Metacritic 93/100[6]
1Up (אנ') B+[7]
Destructoid (אנ') 9.5/10[דרוש מקור: לינק פגום]
Edge (מגזין) (אנ') 10/10[8]
Electronic Gaming Monthly (אנ') 8.5/10[דרוש מקור: לינק פגום]
Eurogamer (אנ') 10/10[9]
Famitsu (אנ') 40/40[דרוש מקור: לינק פגום]
Game Informer (אנ') 10/10[דרוש מקור: לינק פגום]
GameSpot 7.5/10[10]
GamesRadar+ (אנ') ארבעה וחצי כוכבים (מתוך חמישה)[11]
GameTrailers (אנ') 9.1/10[12]
IGN 10/10[13]
Joystiq (אנ') ארבעה וחצי כוכבים (מתוך חמישה)[14]
Nintendo Power (אנ') 9.5/10[דרוש מקור]
Official Nintendo Magazine (אנ') 98%[15]
VideoGamer.com 10/10[דרוש מקור: לינק פגום]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא The Legend of Zelda: Skyward Sword בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 WebCite query result, webcitation.org
  2. ^ E3 2011: The Legend of Zelda: Skyward Sword Preview, GameSpot (באנגלית אמריקאית)
  3. ^ Iwata Asks: The Legend of Zelda: Skyward Sword, Nintendo of Europe AG (באנגלית בריטית)
  4. ^ 1 2 Richard George, Behind the Scenes of Zelda: Skyward Sword, IGN, ‏2011-11-11 (באנגלית)
  5. ^ Craig Harris, E3 2010: Eiji Aonuma's "Trapped in the Zelda Cage", IGN, ‏2010-06-17 (באנגלית)
  6. ^ The Legend of Zelda: Skyward Sword critic reviews, www.metacritic.com (באנגלית)
  7. ^ The Legend of Zelda Skyward Sword Review for Wii from 1UP.com, web.archive.org, ‏2016-05-24
  8. ^ The Legend Of Zelda: Skyward Sword review - Edge Magazine, web.archive.org, ‏2011-12-06
  9. ^ "The Legend of Zelda: Skyward Sword Review". Eurogamer.net (באנגלית). 2011-11-11. נבדק ב-2024-03-28.
  10. ^ The Legend of Zelda: Skyward Sword Review, GameSpot (באנגלית אמריקאית)
  11. ^ GamesRadarCarolynGudmundson published, The Legend of Zelda: Skyward Sword review, gamesradar, ‏2011-11-11 (באנגלית)
  12. ^ The Legend of Zelda: Skyward Sword: Reviews, Trailers, and Interviews, web.archive.org, ‏2011-11-17
  13. ^ Richard George, The Legend of Zelda: Skyward Sword Review, IGN, ‏2011-11-11 (באנגלית)
  14. ^ The Legend of Zelda: Skyward Sword review: Such great heights | Joystiq, web.archive.org, ‏2015-01-29
  15. ^ Legend Of Zelda: Skyward Sword review - Official Nintendo Magazine, web.archive.org, ‏2011-11-14