Timecop (קומיקס)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Timecop
סוג גיבור-על
הוצאה לאור דארק הורס קומיקס
יוצרים מייק ריצ'רדסון
גילום הדמות ז'אן-קלוד ואן דאם (1994)
מידע
סטטוס פעיל
גזע אדם
מין זכר
מקצוע גיבור-על, לוחם וסוכן זמן
נטייה טוב
מומחיות תחומי מומחיות רבים, ובפרט אמנויות לחימה, לוחמה פסיכולוגית
כוחות

ללא כוחות על

  • אסטרטג, טקטיקן ותכסיסן
  • כוח, זריזות, חוסן, סיבולת ואתלטיות ברמה האנושית הגבוהה ביותר
  • מומחה באמנויות לחימה רבות
  • בעל כוח רצון חזק, נחישות ורמה גבוהה של שליטה עצמית
חברה בקבוצה נציבות אכיפת הזמן (TEC)
סגנון לחימה אמנויות לחימה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טיימקופאנגלית: Timecop, שוטר הזמן) היא אנתולוגיית קומיקס שפורסמה במקור בין אוגוסט לאוקטובר 1992 כסיפור בן שלושה חלקים מבית דארק הורס קומיקס. הסיפור, "שוטר הזמן: האיש מחוץ לזמן", הביא לשחרורו של הסרט המצליח Timecop.

לאחר שהסרט הגיע למקום הראשון בקופות, הוא הצליח להפוך למשחק וידאו עבור SNES, סדרת טלוויזיה קצרת מועד ברשת ABC, סדרת רומנים והמשך ישיר לווידאו בשנת 2003.[1][2]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

מייק ריצ'רדסון כתב סיפור בן שלושה חלקים שכותרתו "שוטר הזמן: האיש מחוץ לזמן" (The Man Out of Time), שנכלל בהשקת סדרת האנתולוגיות של דארק הורס קומיקס בשנת 1992.[1] ריצ'רדסון פיתח את הסיפור, אך הקומיקס נכתב על ידי מארק ורהיידן ואוייר על ידי רון רנדל לגיליונות 1–3.

ריצ'רדסון ו-ורהיידן חברו אז לכתיבת התסריט לעיבוד הקולנועי, שזכה להמשך כקומיקס לסרט, שפורסם יחד עם יציאתו של הסרט בשנת 1994.[1]

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

איש מחוץ לזמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת סיפור הקומיקס "האיש מחוץ לזמן" וסרט ה-Timecop שונים מאוד, אך חולקים את אותו גיבור: מקס ווקר.

בסיפור הקומיקס בן שלושה חלקים, ווקר הוא סוכן בנציבות אכיפת הזמן (TEC), הפועלת בשנת 2007 ומטרתה לנטר שינויים בהיסטוריה על ידי נוסעי זמן שעשו זאת בניגוד לחוק. ווקר הסרקסטי וחם המזג היה נשוי פעם והמחשבה על אשתו יכולה מביאה אותו לדמעות, אך גורלה לא מובהר. צג TEC הנקרא בריכת הזמן מייצג שינויים בהיסטוריה כגלים או גלים גדולים. סוכן TEC נשלח אחורה בזמן על ידי שיגור בתרמיל אישי שמגן מפני הכוחות המעורבים במסע בזמן ומתנהג כמו פקעת מגן אם הם מתממשים באמצע קיר או מעל גוף מים או לתוך סביבה עוינת. ברגע שסוכן TEC מגיע ועוזב את התרמיל, הוא חוזר אוטומטית לעתיד והסוכן עשוי לעשות זאת גם על ידי הפעלת מכשיר קטן. מוסבר שהזמן הוא "כמו כוח המשיכה", ולכן הנסיעה לזמן אחר היא קשה ודורשת תרמיל שיגור, אך להחזיר אדם לתקופת הזמן המקומית שלו קל יותר מכיוון שהמציאות מוכנה למשוך אותו חזרה הביתה.

"האיש מחוץ לזמן" מציג את ווקר במרדף אחר ג'ון אדם פקר, פושע שנוסע לשנת 1933 כדי לשדוד ממכרה דרום אפריקאי יהלום ענק. כשווקר מגיע, הוא מופתע לגלות שפאקר הביא רובוט של צייד / רוצח של RamCo כביטחון. כשהרובוט קבור מתחת להריסות המערות, ווקר מחזיר את פרקר בעזרת מקומי בשם ג'וזף מבוטו. ווקר נותן למ'בוטו את היהלום כתודה לפני שעוזב עם פקר.

בשובו לשנת 2007, נאמר לווקר שנסיעתו גרמה לשינוי גדול יותר בהיסטוריה מאשר המסע המקורי של פקר והוא מבין שהרובוט בוודאי היה עדיין פעיל וגרם הרס להיסטוריה בפעולותיו המאוחרות יותר. כדי להחזיר את הסדר על כנו, ווקר חוזר למכרה ועוצר את השתוללות המכונה, שוב בעזרתו של מבוטו. בשובו לשנת 2007, הוא לומד שההיסטוריה חזרה למסלול עם רק אדווה מינורית אחת שנותרה כתוצאה מטיולו, שום דבר שלא נוגע לסוכנות TEC. הקוראים מבינים שנוכחותו של ווקר אפשרה למ'בוטו להתעשר ולהפוך לפעיל פוליטי שעזר להוביל את סיום ההפרדה הגזעית בדרום אפריקה של שנות החמישים.

עיבוד קולנועי[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיפור הסרט שהופץ בשנת 1994, עוסק בקצין "אכיפת זמן" שמנסה להביא לדין פוליטיקאי נוכל שמשתמש במסעות בזמן למימון קמפיין הנשיאות שלו. במהלך הסרט הקצין מגלה שהפוליטיקאי אחראי גם למותה המוקדם של אשתו ולפשעים רבים אחרים שלא היו קשורים בעבר.

ישנם דיונים להפקת סרט אתחול מחודש, אך אלה טרם הבשילו לכדי ביצוע.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 Cohen, Jason (2017-04-20). "15 Adaptations More Famous Than the Original Comics". CBR.com. נבדק ב-2017-06-14.
  2. ^ "'Timecop' Reboot at Universal Gets Two Writers". Screen Rant. נבדק ב-2017-06-15.