הלבוי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הלבוי
Hellboy
סוג גיבור-על
הוצאה לאור דארק הורס
הופעה ראשונה San Diego Comic-Con Comics #2
(אוגוסט 1993)
John Byrne' Next Men #21
(דצמבר 1993) (רשמית)
יוצרים מייק מינולה
גילום הדמות רון פרלמן, דייוויד הארבור, מייקל-לאון וולי עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע
שם אמיתי אנונג און ראמה
כינויים יד ימינו של האבדון, משמיד העולם, החיה הגדולה, אדום (רד), הקוף האדום
סטטוס פעיל
תאריך לידה 5 באוקטובר 1617 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקצוע צייד רוח, צייד שדים, סייף, מרגל, גיבור-על, בלש על-חושי
שיוך הלשכה למחקר והגנה בעל טבעי
כוחות כוח וסיבולת-על, כוח ריפוי עצמי, אריכות חיים ואלמותיות, חסינות לאש, יכולת תקשור עם המתים.
חבר בקבוצה הלשכה למחקר והגנה בעל-טבעי
דמויות קשורות
משפחה עזאזל (אבא)
שרה הוג'ס (אמא, מתה)
טרבור ברוטנהולם (אב מאמץ, מת)
אויבים Grigori Rasputin, Nimue, Ogdru Jahad, Baba Yaga, Gruagach עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הלבויאנגלית: Hellboy, בתרגום לעברית: ילד הגיהנום) הוא דמות בדיונית המופיעה בחוברות הקומיקס של חברת דארק הורס. דמותו הופיעה לראשונה בחוברת מספר 2 בפאנל כנס הקומיקס "קומיק-קון" שנערך בסן דייגו באוגוסט 1993 ונוצרה על ידי הכותב והאמן מייק מינולה.

הלבוי הוא שד שחונך מינקותו לעשיית מעשים טובים. שמו האמיתי הוא אנונג און ראמה, שמשמעו "חיית האפוקליפסה", והוא הובא לכדור הארץ בידי חוקרים נאצים של תורת הנסתר. הוא התגלה בידי בעלות הברית ואומץ על ידי ד"ר טרבור ברוטנהולם, שייסד מאוחר יותר את הלשכה למחקר והגנה בעל-טבעי (Bureau for Paranormal Research and Defense). עם הזמן, הלבוי גדל להיות שד אדום-עור עם זנב וקרניים, אותם חתך בבסיסם, וכן צמד פרסות מבוקעות ויד אבן. עלילות חוברות הקומיקס נעות בין פולקלור למגזיני פאלפ וספרות אימה.

דמותו של הלבוי מדורגת במקום ה-25 ברשימת מאה גיבורי העל הגדולים, לפי IGN[1] וכן במקום ה-35 ברשימת 50 דמויות הקומיקס הגדולות של כל הזמנים לפי מגזין אמפייר.[2] את דמותו של הלבוי בסרטי הלייב אקשן "הלבוי" ו"הלבוי 2" גילם השחקן רון פרלמן; בסרט האתחול הלבוי, שיצא בשנת 2019, גילם את הלבוי דייוויד הארבור[3][4][5]. ג'ק קסי גילם אותו באתחול נוסף בשם הלבוי: האדם העקום (2024).

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלבוי, או "אנונג און ראמה" כפי שהוא כונה, נולד ב-5 באוקטובר 1574, היום בו הייתה אמו הביולוגית, שרה יוז, אישה אנושית, על ערש דווי. בחייה הייתה שרה מכשפה שרכשה את כוחותיה מהיותה בת זוגו של הארכידמון עזאל, ארכידוכס הגיהנום ואביו ה"ביולוגי" של הלבוי. לאחר שלקח את גופתה של שרה לגיהנום כשניסתה לכפר על חטאיה על ערש דווי בתוך כנסייה באיסט ברומיץ', אנגליה, עזאל שרף אותה כדי שהילד שלהם ייוולד, וגדע את יד ימינו של היילוד כדי להחליף אותה ב"יד ימין של אבדון", עם היכולת לשחרר את אוגדרו ג'האד (דרקון הרסני בעל שבעה ראשים הכלוא בחלל העמוק) ולהעיר את צבאות הגיהנום לנהל מלחמה נגד גן העדן. כאשר נודע לנסיכי הגיהנום האחרים על מעשיו, עזאל שלח את ילדו השד למחצה בעודו נשלל מכוחותיו ונכלא בקרח (כמו לוציפר ב"קומדיה האלוהית" של דנטה).

הילד זומן בסופו של דבר לכדור הארץ בחודשים האחרונים של מלחמת העולם השנייה על ידי ה"נזיר המטורף" גריגורי רספוטין באי טרמגאנט, מול חופי סקוטלנד, לאחר שהוזמן על ידי הנאצים לשנות את גאות המלחמה האבודה ("פרויקט ראגנה רוק"). כתוצאה ישירה מטקס זה, הילד מופיע על פני כדור הארץ בכדור אש ליד מה שנשאר מכנסיית ברומיץ' ההרוסה ב-23 בדצמבר 1944, ככל הנראה מונחה שם על ידי רוחות הרפאים של ילדיה האחרים של אמו. משהוכח שהוא לא שטן, במובן המסורתי, אלא יצור דמוי שטן, הילד זכה לכינוי "הלבוי" מפרופסור טרבור "ברום" ברוטהולם.

לאחר שהוא נלקח על ידי הכוחות המזוינים של ארצות הברית לבסיס חיל האוויר בניו מקסיקו, הלבוי מגודל על ידי פרופסור ברוטהולם בסביבה ביתית קתולית רגילה, וצבא ארצות הברית שם הוא מוצג בפני הלשכה למחקר והגנה בעל טבעי (BPRD), ארגון פרטי המוקדש למאבק באיומי הנסתר. בשל הצלחת משימתו הראשונה בשנת 1952, הלבוי זוכה למעמד של דמות כבוד על ידי האו"ם והופך לחבר בלשכה למחקר והגנה בעל טבעי כ"חוקר הגדול בעולם בתחום העל טבעי״. ככזה, הלבוי מקיים אינטראקציה קבועה עם בני אדם, בעיקר גורמי אכיפת חוק, צבא, אנשי דת קתוליים ו"מלומדים מוזרים", שרובם אינם מוצגים כמגיבים בגלוי למראהו המוזר. במהלך אחת המשימות המוקדמות שלו הוא הציל בחורה צעירה בשם אליס מונאהן, שהוחלפה בפיות עם מחליף בשם גרואגאץ'. הוא גם נסע לרוסיה וירה בעינה של המכשפה באבא יאגה. גרואגאץ' ובאבא יאגה שניהם נשאו טינה לכל החיים להלבוי בגלל התקריות הללו.

בהיותו מבוגר, לאחר שהתבגר פיזית תוך שנים אך הזדקן לאט נפשית עם נפש מתבגרת, הלבוי הופך לסוכן העיקרי של הלשכה, לצד סוכנים אנושיים ודמויי-אנוש אחרים כמו קייט קוריגן, פרופסור לפולקלור באוניברסיטת ניו יורק; אייב סאפיין, דו-חיים דמוי אדם (Ichthyo sapiens); וליז שרמן, פירוקינטית צעירה. דברים משתנים באופן דרמטי עבור הלבוי במהלך אירועי הקומיקס ״זרע ההרס״ כאשר הוא מחפש את פרופסור ברוטהולם לאחר שנעלם במהלך משלחת באזור הארקטי. הוא מוצא את אביו המאומץ רק כדי לראות את מותו בידי מפלצת צפרדע לאוקראפטיאנית. החיפוש לוקח את הלבוי, אייב וליז לאחוזת קוונדיש הול, שהיא מלכודת שהקים רספוטין כדי לפתות את הלבוי לחיבוק של "גורלו", בסיועו של סאדו-הם; אחד מ-369 השרצים של האוגדרו ג'האד. נשלט על ידי רוחו של אחד מאנשי קוונדיש הקדמונים, אייב משפד את רספוטין. סופת האש של ליז שורפת את גופתו של רספוטין והורסת את קוונדיש הול. זמן קצר לאחר מכן, במהלך ביקור בכנסיית ברומיץ', הלבוי מקבל הצצה להתעברות שלו לפני 300+ שנה ולומד שיש לו שני אחים למחצה אנושיים; נזירה וכומר שרוחם רודפת את הכנסייה לאחר מותם, בניסיון למנוע מעזאל לתבוע את שרה.

במהלך אירועי הקומיקס ״הלבוי: הער את השטן״, הלבוי, שלכאורה מרוצה מהחזרה לחיי הבורות שלו, נסוג לאחור למסע הגילוי העצמי שלו כאשר משימה של הלשכה מובילה אותו לרומניה כדי לחקור גניבת תיבה עתיקה שמכילה את גופתו של ולדימיר ג'ורסקו, קצין לשעבר בצבא נפוליאון, שהיה, למעשה, ערפד לפני ש"נהרג" בהוראת אדולף היטלר הפחדן. האשמה בגניבה מתגלה כאילזה האופסטין, אחת החברות שנותרו בחיים בפרויקט הנאצי ממלחמת העולם השנייה, שקמה לתחייה ולאחר מכן סייעה בתחייתו של ג'ורסקו. הלבוי לומד שמקור הלידה מחדשהוא האלה הקדומה הקטה. למרות שהלבוי הורס את גופה המקורי של הקטה בכך שהוא מכריח אותה להיכנס לאור השמש, הוא נאבק בה שוב לאחר שרספוטין סיפק לה בלי כוונה את גופתה העטופה של עלמת הברזל של אילסה. הקטה בולעת את הלבוי ומגלה לו את מטרתו הסופית כהורס העולמות, אך הוא חוזר למציאות שלו, לאחר שהוא מתכחש ומוקיע את גורלו כביכול.

הלבוי: יד ימינו של האבדון, תולעת כובשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלבוי לומד מאוחר יותר שליז גוססת לאחר שאיבדה את כוחותיה כאשר היא החייתה בטעות הומונקולוס בזמן שחיפשה מיקום אחר עבור ג'ורסקו, ומצאה את רוג'ר באירועי ״הלבוי: כמעט קולוסוס״ כשהוא משכנע את ההומונקולוס להציל את חייה של ליז. בעקבות אירועי ״הלבוי: ימינו של האבדון״, משיג תובנה לגבי יד האבן שלו והתייחסות אליו כאל מבשר האפוקליפסה, הלבוי מלווה על ידי אייב כדי לצוד את הקוסם איגור ברומהד בתיבה מלאה ברוע. אבל התברר שזו מלכודת של ברומהד והשד אואלק כדי ללכוד את הלבוי, תוך שימוש בשמו האמיתי, אנונג און ראמה, כדי לרסן אותו, כך שהאחרון יוכל לתבוע את כתר האפוקליפסה הבלתי נראה לרוב של הלבוי כדי להגביר את כוחם. אבל מעשה זה, לעומת זאת, מוכיח את עצמו כיעיל, מכיוון שהוא מאפשר להלבוי לא להיות נשלט עוד על ידי שמו האמיתי והוא הורג את גופתו התמותה של אואלק לפני השד והכתר נלקח לגיהנום על ידי הארכידמון אסטרות', שמתגלה מאוחר יותר כאביו של הלבוי, דוֹד.

באירועי הקומיקס של ״הלבוי: תולעת כובשת״, הלבוי נעזר ברוחו של לובסטר ג'ונסון, ורוג'ר ההומונקולוס במניעת הגעתה של ישות חייזרית בשם תולעת כובשת לכדור הארץ. במהלך הסיפור, הלבוי לומד שה-B.P.R.D השתילה פצצה ברוג'ר ככספת תקלה למקרה שיפנה אליהם. מאוכזב מהידע הזה ולבסוף מוכן לבדוק לעומק את מקורותיו, הלבוי עוזב את הלשכה למחקר והגנה בעל טבעי.

לאחר זמן מה עם רופא מכשפות באפריקה, הלבוי נתפס על ידי שלישיית אחיות בנות הים ומובא מתחת למים למכשפה המכונה בוג רוש. בתמורה להלבוי, הבוג רוש מעניקה לכל אחות משאלה. שתי האחיות הראשונות נהרגות, אבל האחות השלישית חכמה ומקבלת את משאלתה, חלקה חסרה מקברו של אביה. בזמן שהאחות השלישית חוזרת לקברו של אביה, הבוג רוש מסבירה את תוכניתה להרוס לחלוטין את הלבוי, ובכך למנוע את האפוקליפסה. ליד הקבר, האחות השלישית מתבשרת על ידי רוחו של אביה שהדרך היחידה לכבד אותו היא להציל את הלבוי. היא עושה זאת, וכאשר הבוג רוש מבינה שאינה יכולה למנוע את האפוקליפסה, היא מרשה לעצמה להיהרג על ידי הלבוי בקרב שלאחר מכן. האחות השלישית הופכת לבוג רוש החדשה, ומשחררת את נשמותיהם של מלחים שטבעו מהם שאבה בוג רוש הקודמת את כוחה. לאחר מכן היא משחררת את הלבוי ומשאירה אותו אבוד בים.

הלבוי: מקומות מוזרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקומיקס ״הלבוי: מקומות מוזרים״, לאחר מספר שנים שנסחף בים ובילה בשתייה עם רוחות הרפאים של סיילורס, הלבוי מגיע לאי מסתורי. הוא נתקל בהקטה, ששוב מתעקשת שהם כרוכים יחד וחייבים להתאחד בהרס העולם, אבל הלבוי, נאמן לערכו ושיכור משהו, מגרש אותה. הוא נוסע עמוק יותר לתוך האי, ומותקף על ידי היצור סָאדוּ הֶם. הקרב עם היצור לוקח אותו למקדש במרכז האי, שם היצור דוקר אותו דרך החזה, והורג אותו לכאורה. בעודו מת, הלבוי מנהל שיחה נוספת עם רופא המכשפות האפריקאי, אשר איכשהו מקים אותו לתחייה. הלבוי מתעורר ומוצא את דמו השפוך נספג בגופתו של מיסטיקן מת שנהרג במקדש. דמו של הלבוי מקים אותו לתחייה והופך אותו לגרסה דמונית יותר של הלבוי עצמו. המיסטיקן מגלה להלבוי את הטבע האמיתי של ידו הימנית של אבדון, שהיא למעשה ידו הכרותה של אחד המלאכים המעורבים ביצירת האוגדרו ג'האד, ולכן הוא הכוח היחיד ביקום המסוגל להחזיר את האוגדרו ג'האד לכדור הארץ. המיסטיקן מאיים להכריח את כל האנושות לסגוד לו, והלבוי נלחם לעצור אותו. הלבוי בסופו של דבר מנצח בקרב. הלבוי מפליג לאנגליה, למורת רוחם של גרואגאץ' ומועצת הפיות ששמרה עליו.

הלבוי: האופל קורא, מרדף פרא, הלבוי בגיהינום[עריכת קוד מקור | עריכה]

שש שנים מאוחר יותר, החיפוש של הלבוי לוקח אותו לאנגליה, שם הוא מוצא את עצמו באמצע ואקום כוח שנגרם על ידי ברומהד ומבטל את הקטה באיטליה. כשהוא מסרב לשרת את המכשפות כמלך, הלבוי מגיע לממד המכשפה באבא יאגה. כשהוא מצליח להביס את קושי׳יי בן האלמוות, הלבוי חוזר למציאות שלו ומובל לברומהד לאחר שהפך למפלצתי ומייסורים מניסיונו לקחת את כוחותיו של הקטה לעצמו. הלבוי חס על ברומהד לפני שהוא חוזר לאנגליה.

הלבוי מקבל הזמנה ממועדון אוזיריס להצטרף אליהם בציד ענקים. הלבוי מצטרף, אך נבגד על ידי המועדון ונשאר למות. הוא שורד, ולמרות שניתנה לו הזדמנות לברוח, הוא מחליט להיאבק בענקים בקרב. הוא גדל יותר צמא דם במהלך הקרב וחוזר לחושיו כאשר כל הענקים מתים. הוא נמצא על ידי אליס מונאהן, שמאז ניצלה על ידי הלבוי בצעירותה, הפכה לבת זוג קרובה לפיות באנגליה. היא לוקחת את הלבוי לפגוש את מאב, מלכת הפיות, שרומזת שמוצאה של אמו מזכה אותו בכתר. לאחר מכן, אליס והלבוי מובלים לתוך מלכודת. השניים נלקחו לטירה של מורגנה לה פיי כדי להציל את אליס.

כדי להיכנס לטירה, הלבוי חייב להילחם באליגוס, שד גבוה מהגיהנום. הלבוי מביס את אליגוס בעזרת אחד מעבדיו, בתמורה לכך שהלבוי יזכור את העבד כאשר יהפוך לשליט הגיהנום. לאחר שנכנסה, מורגנה מגלה להלבוי שמצד אמו, הוא צאצא של מורדרד, שהיה לשליט החוקי של אנגליה. היא גם מספרת לו על נימוה, מכשפה שנכלאה זמן רב ששוחררה על ידי גרואגאץ' ורוצה לכבוש את אנגליה. היא לוקחת את הלבוי אל החרב אקסקליבר, אבל הוא לא לוקח אותה. אליס מנסה לשכנע אותו שכדאי לו, אך לא מצליחה. זמן קצר לאחר מכן, הוא זוכה לביקור שוב על ידי אסטרות', אשר מגלה לו כי הוא מיועד להרוג את השטן ולהפוך לשליט הגיהנום. הלבוי נלחם נגד אשליה דמונית שלו, מתפוצץ לכדור אש שהורס חלק מהטירה ולכאורה הורג את אליס. משוכנע שאליס צדקה, הלבוי לוקח את אקסקליבר ולפתע מוצא את עצמו על ראש גבעה, כשאליס, חיה וקיימת, עומדת לידו.

הלבוי ואליס החלו לנסוע ברחבי אנגליה, לצבור צבא מהמתים האצילים של אנגליה. עד מהרה, הם מותקפים על ידי אחד החיילים של נימוה. הלבוי גובר על החייל, אבל בזמן גסיסתו החייל מזהיר את הלבוי שנימוה הפכה למשהו אחר. השניים עוצרים בפאב, שם הלבוי מחליט שהוא לא רוצה יותר את החרב, ומציע לאליס להשאיר אותה באגם. הם חולקים נשיקה, והלבוי מבקש מאליס לעבור איתו לאמריקה לאחר שיביס את נימוה. בדרך למבצר של נימוה להלבוי מתעמת שוב עם אסטרות', שנוזף בו שוב. לאחר מכן הוא נתקל בבאבא יאגה, שאומרת לו שהוא יוכל להגיע למבצר רק בעזרתה. בתמורה, הלבוי סוף סוף מקריב את עינו. בהגיעו אל נימוה, הלבוי רואה שהיא נשלטת לחלוטין על ידי האוגדרו ג'האד וכעת היא מבקשת להרוס את העולם. השניים נאבקים בזמן שסערות משתוללות ברחבי אנגליה, והלבוי מתגבר עליה באמצעות חרב שניתנה לו מרוח הרפאים של ואסיליסה. כשהדרקון מתמוטט, רוח הרפאים של נימוה מגיחה ומוציאה את לבו של הלבוי, אל הגיהנום.

הלבוי תקוע בתהום, החלק החיצוני ביותר של הגיהנום, ומותקף על ידי אליגוס. הוא ניצל על ידי אדוארד גריי, חוקר על-טבעי בריטי שנלכד בגיהנום ומשגיח על הלבוי כבר שנים רבות. זמן קצר לאחר מכן, הלבוי זוכה לביקור של שלוש רוחות. הראשונה לוקחת אותו לראות את לידתו בגיהנום ואת מאסרו של אביו. ואז מראים לו את השטן, אותו הוא רוצח כפי שניבאו לו, אך אינו זוכר שעשה זאת. לבסוף, מראים לו את צבא הגיהנום הישן שהוא יכול להעיר באמצעות יד ימין שלו. לאחר מכן, הוא מותקף על ידי אחיו למחצה, לוסק וגמון, אשר מתומרנים על ידי אסטרות'. שלושתם נהרגים, והלבוי נופל שוב לתהום. הוא ניצל שוב על ידי גריי, שמשכנע אותו להתחייב לחייו החדשים בגיהנום. בין עזרה לנשמות אבודות, הלבוי לומד בהדרגה שאצולת הגיהנום כולה הסתתרה או נהרגה על ידי עבדיהם מאז הגעתו, כשהם נבהלים מהמחשבה שהוא עלול להרוג את כולם. הוא מורעל על ידי רוחות חזקות הנקראות פיות, אשר הועלו עליו על ידי אחותו למחצה גאמורי. הזעם מתהפך עליה, גוזר עליה את הדין להשמיד את שרידי פנדמוניום, עיר הבירה של הגיהנום. בסופו של דבר, הלבוי, בצורה דמונית מלאה, צד את שליטי הגיהנום האחרונים שנותרו ומשמיד את כולם בעזרת עבדיהם. לאחר מכן, הוא חוזר לבית על החוף שם פוגשות אותו שלוש צורות זוהרות.

הלבוי קם לתחייה. הוא נלחם לצד חבריו המקוריים, ליז שרמן ואייב סאפיין, נגד היצור סאדו הם וקבוצה קטנה של שדים המבקשים לכבוש את כדור הארץ. הצוות מביס את השד יומיעאל, אשר מחזיק בנערה צעירה בשם ורוורה. אולם לאחר שהשתחררה, ורוורה מגלה את עצמה כבת של אויבם הזקן רספוטין, ומחיה אותו לתחייה. הלבוי ורספוטין נלחמים בפעם האחרונה, שניהם מתים. כרוח רפאים, מראה הלבוי את הדרך שנותרה לסוף העולם על ידי אדוארד גריי. סוכני הלשכה למחקר והגנה בעל טבעי מצליחים להציל חלק קטן מהאנושות, להנחות אותם למקלט מתחת לאדמה. על פני השטח, סאדו הם שולט לזמן קצר לפני שמועדון אוזיריס משתמש ביד הימנית המנותקת של הלבוי כדי לזמן את אוגדרו ג'האד לכדור הארץ ולהרוג אותו. ברגע שזה נעשה, הלבוי לוקח בחזרה את היד, והורג את מועדון האוזיריס תוך כדי. לבסוף, הוא רואה את ליז שרמן, איכשהו עדיין בחיים, ומורה לה לשחרר את מלוא היכולות הפירוקינטיות שלה, ולשרוף את העולם. העולם מתפוגג, הקטה מופיעה לפני הלבוי. היא מבטיחה לו שאין שום דבר שהוא יכול היה לעשות כדי למנוע את כל זה. הוא מנסה להילחם בה, אבל מבין כמה הוא עייף מאלימות. הוא מתמסר להקטה בעוד דמו מחייה את העולם.

עיבודים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרטי לייב אקשן[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלבוי (2004)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט בוים ונכתב על ידי גיירמו דל טורו ובכיכובם של רון פרלמן בתפקיד הלבוי (שהיה חביב על דל טורו ומגנולה כאחד), סלמה בלייר בתור ליז שרמן, רופרט אוונס בתור הסוכן המיוחד ג'ון מאיירס (דמות שנוצרה לסרט), ג'ון הרט בתפקיד פרופסור טרבור ברוטהולם, דאג ג'ונס בתפקיד אייב סאפיין, קארל רודן בתפקיד גריגורי רספוטין, וג'פרי טמבור בתור הסוכן המיוחד טום מאנינג. הסרט מתאר את הלבוי כחי במטה הלשכה למחקר והגנה מעל טבעי עם תריסר חתולים וגישה מוגבלת לעולם החיצון, שנחשב לאגדה אורבנית על ידי האוכלוסייה הכללית.

הלבוי 2: הצבא המוזהב (2008)[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרט המשך, הלבוי 2: הצבא המוזהב, צולם בבודפשט על ידי גיירמו דל טורו ויצא לאקרנים ב-2008, כשפרלמן ובלייר חזרו. ג'ונס חזר גם לגלם את אייב סאפיין, וגם בשני תפקידים נוספים: מלאך המוות והצ'מברליין. העלילה מתמקדת בפולקלור, עם נימה אירופאית כבדה. דמותו של יוהאן קראוס נוספה, בדיבובו של סת' מקפרלן. הדמות רוג'ר ההומונקולוס לא הוכנסה, אבל הוא נכתב לעלילה כדמות בולטת מאוד בטיוטות מוקדמות של התסריט. דמותו של הסוכן מאיירס מהסרט הראשון לא חוזרת, היעדרותו מוסברת בכך שליז העירה שהלבוי העביר אותו לאנטארקטיקה מתוך קנאה. הלבוי גם חושף את עצמו לעולם החיצון בסרט הזה, וליז בהריון עם ילדיו, זוג תאומים. ב-11 בנובמבר 2008 יצא הסרט ב-DVD.

סרט שלישי היה בפיתוח ב-2009, בשם הלבוי 3: עולמות אפלים. גיירמו דל טורו היה אמור לחזור כבמאי ותסריטאי. רון פרלמן, דאג ג'ונס, סת' מקפרלן, סלמה בלייר וג'פרי טמבור היו אמורים לחזור לגלם את תפקידיהם. בסרט ההמשך, הלבוי יחיה את חייו הרגילים כאבא לשני התאומים שלו שזה עתה נולדו מליז שרמן, אבל גם צריך להתמודד מול אויב חזק ביותר שרוצה לשלוט ולהביא את החושך על כדור הארץ. ב-2017 פורסם שסרט ההמשך בוטל עקב הקושי לממן את הסרט, ובמקום זאת יבוצע אתחול מחדש. עם זאת, ביולי 2019, פרלמן אמר שהוא עדיין ישמח לסיים את הטרילוגיה עם דל טורו ושהוא חושב שזה יכול לקרות אם יימצא מימון.

הלבוי (2019)[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאי 2017, מייק מיגנולה הכריז על תוכניות של חברת מילניום מדיה לאתחול בדירוג R, בשם ״הלבוי: עלייתה של המלכה האדומה״, עם דיוויד הרבור כהלבוי וניל מרשל כבמאי לצד אנדרו כתסריטאי, יחד עם כריסטופר גולדן ומיגנולה. הסרט שואב השראה מספרי הקומיקס ״האפלה קוראת״, ״מרדף פרא״, ״הסערה והזעם״ ו״הלבוי במקסיקו״. הסרט, שנקרא מאוחר יותר בשם הלבוי בפשטות, שוחרר ב-12 באפריל 2019 וספג ביקורות שליליות. הוא גרף 55.1 מיליון דולר בלבד אל תקציב הפקה של 50 מיליון דולר, כאשר מספר כלי תקשורת הכריזו עליו ככשלון קופתי. ב־2022, ניל מרשל דחה אפשרות להפקת סרט המשך וכינה את ההפקה "חוויית המקצוע הגרועה ביותר" בחייו בשל שליטה יצירתית שנלקחה ממנו על ידי המפיקים וכי התסריט היה נורא וסיכם כי "אין שום דבר ממני בסרט ההוא".

הלבוי: האדם העקום (2024)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפברואר 2023, Millennium Media הודיעה על תוכניות לאתחול נוסף בשם הלבוי: האדם העקום, הראשון בסדרת סרטים פוטנציאלית. בריאן טיילור נשכר לביים מתסריט מאת מיגנולה וגולדן, המבוסס על הקומיקס באותו שם משנת 2008, עם ג'ק קסי בתפקיד הלבוי.

סרטי אנימציה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-9 בנובמבר 2005, IDT Entertainment פרסמה הודעה כי החברה קיבלה רישיון לפתח סרט אנימציה המבוסס על הקומיקס הלבוי. רון פרלמן (הלבוי), סלמה בלייר (ליז שרמן), דאג ג'ונס (אייב סאפיין) וג'ון הרט (פרופסור טרבור "ברום" ברוטהולם) כולם דיבבו את הדמויות שלהם מסרטי הקולנוע. השחקנית פרי גילפין הצטרפה בתור פרופסור קייט קוריגן.

שני סרטי האנימציה היו באורך 75 דקות, הלבוי: חרב סופות והלבוי: דם וברזל, שודרו ברשת Cartoon Network לפני שיצאו ב-DVD. הראשון שודר ב-28 באוקטובר 2006, והשני שודר ב-17 במרץ 2007. תוכנן סרט שלישי, בשם ״טופר הרוח״, אך הפקתו בוטלה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הלבוי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Top 100 Comic Book Heroes: #25 - Hellboy, IGN
  2. ^ The 50 Greatest Comic Book Characters
  3. ^ "'Hellboy' Reboot In the Works With 'Stranger Things' Star David Harbour".
  4. ^ Squires, John. "We've Got 'Hellboy: Rise of the Blood Queen' Sales Art Out of Cannes!". Bloody Disgusting. נבדק ב-17 במאי 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Kit, Borys (1 באוגוסט 2017). "'American Gods' Star Ian McShane Joins David Harbour in 'Hellboy' Reboot (Exclusive)". The Hollywood Reporter. {{cite web}}: (עזרה)