Two of Us

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Two of Us"
שיר בביצוע הביטלס
מתוך האלבום Let It Be
יצא לאור 8 במאי 1970
סוגה פולק רוק
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 3:33
כתיבה ג'ון לנון, פול מקרטני
לחן ג'ון לנון, פול מקרטני עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה פיל ספקטור עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Two of Us הוא שיר מ-1969 של הביטלס, שנכתב על ידי פול מקרטני (עם הקרדיט לנון-מקרטני). השיר הוקלט ב -31 בינואר 1969. כותרתו שימשה לסרט "Two of Us", המציג גרסה בדיונית של פגישת 1976 בין מקרטני ללנון.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר נקרא במקור "On Our Way Home". איאן מקדונלד טען שהמילים (למשל: "you and I have memories/longer than the road that stretches out ahead" או "you and me chasing paper/getting nowhere") נשמעות כאילו מקרטני כנראה פונה אל לנון. אך למעשה, לדברי מקרטני השיר נכתב עליו ועל אשתו, ועווסק בטיולים המשותפים שערכו.[1] אשתו, לינדה מקרטני, אישרה זאת ואמרה: "פול כתב את השיר באחד מהימים האלה בחוץ. זה עלינו".[2]

ביצוע מוקדם של השיר, בסגנון רוק מונחה גיטרות, ניתן לראות בסרט Let It Be. לא היה מסופק עם סגנון זה, אשר מקרטני תיאר כ-chunky, הלהקה עבדה מחדש על השיר עם גיטרות אקוסטיות. הביטלס ביצעו גרסה סופית של השיר באולפני אפל ב -31 בינואר 1969; ביצוע זה נכלל הן בסרט "Let It Be" והן באלבום. הסרטון שודר גם ב- The Ed Sullivan Show ב -1 במרץ 1970 כמראה הסופי של הביטלס בתוכנית.

במאי 1969 הקליט מקרטני הקלטה של השיר באמצעות כותרת זו על ידי קבוצת מורטימר, שלישיית ניו יורק שהוקלטה לזמן קצר עבור אפל, אך הקלטה זו מעולם לא פורסמה.

באלבום "Let It Be", המפיק פיל ספקטור, הוסיף קדימה לשיר, קטע של הומור אולפן אינו קשור של לנון, שאומר: "'I Dig A Pygmy' by Charles Hawtrey and the Deaf-Aids! Phase one, in which Doris gets her oats!" הקדמה זו הוסרה ב-Let It Be... Naked. לא ברור אם לנון התכוון לצ'ארלס הווטרי יליד 1858 או יליד 1914.

ביצוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרסאות כיסוי[עריכת קוד מקור | עריכה]

לשיר בוצעו גרסאות כיסוי רבות, ביניהן:

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Two Of Us, The Beatles Bible, ‏2008-03-16
  2. ^ The difficult history of The Beatles song 'Two of Us', faroutmagazine.co.uk, ‏2022-01-20