WDSSPR

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חברת וולט דיסני
WDSSPR
נתונים כלליים
סוג חברה ציבורית
תקופת הפעילות 2007–2020 (כ־13 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה מוסקבה עריכת הנתון בוויקינתונים
משרד ראשי מוסקבה, רוסיה
בעלות חברת וולט דיסני
ענפי תעשייה בידור
מוצרים עיקריים בידור, תקשורת, סרטי קולנוע
 
http://www.wdsspr.ru
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

WDSSPR הוא ראשי תיבות באנגלית של Walt Disney Studios Sony Pictures Releasing, שמשמעותה חברת הפצת אולפני סוני וחברת וולט דיסני (ברוסית: Компания «Уолт Дисней Студиос Сони Пикчерс Релизинг»). זוהי חברה רוסית להפקה ולהפצת סרטי קולנוע, שנוסדה בשנת 2007. מהווה לחברת בת של חברת וולט דיסני - חבר המדינות, שנחשבת לחברת בת של חברת וולט דיסני הפועלת במזרח אירופה. החברה אומנם מפיצה ומשווקת סרטים בהפקת דיסני אך גם מפיצה ומשווקת סרטים רוסיים מקומיים ולפחות חמישה סרטים שהפיצה הפכו לשוברי קופות גדולים ברוסיה (סטלינגרד, ויי, הבוגאטיר האחרון, על הקרח, משיכה).

החברה הוקמה על ידי Buena Vista International, Inc. (BVI) בשיתוף פעולה עם Sony Pictures Releasing International לצורך הפצת סרטי סוני בשטחי ברית המועצות לשעבר. חברת Walt Disney Studios Motion Pictures International נחשבת לחברת הפצת סרטים שאחראית לשיווק והפצת סרטים שהפיקה אולפני וולט דיסני, פיקסאר וחברת סרטי טאצ'סטון. מאז 2011 Walt Disney Studios Motion Pictures International מפיצה סרטים של דרימוורקס ושל חברת Reliance BIG Entertainment. החל משנת 2012 החברה גם מפיצה את כל הסרטים שהפיקו אולפני מארוול.

חברת Sony Pictures Releasing International (SPRI) מהווה לחברת בת של Sony Pictures Entertainment (SPE), שעוסקת בהפצה ושיווק סרטים של Columbia Pictures, TriStar, Screen Gems, CBS Films, Sony Pictures Animation ושל Aardman Animations ב-130 מדינות. בנוסף, החברה מפיצה ומשווקת ברוסיה סרטים שהופקו על ידי Monumental Pictures.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא רוסיה ובנושא חברות. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.