אשריטה פורמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אשריטה פורמן
Ashrita Furman
לידה 16 בספטמבר 1954 (בן 69)
ברוקלין, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Keith Furman עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית, הודו עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה תיכון ג'מייקה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1979 עריכת הנתון בוויקינתונים
www.ashrita.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אשריטה פורמןאנגלית: Ashrita Furman‏; נולד ב-16 בספטמבר 1954) הוא שיאן בהחזקת שיאי גינס. נכון ל-2017 קבע פורמן יותר מ-600 שיאים שונים, ביניהם את השיא "האדם בעל המספר הרב ביותר של שיאי גינס" ומחזיק בכ-226 שיאים. הוא שובר שיאי עולם שונים משנת 1979 ואילך.

חייו ושיאיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחילת חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

פורמן נולד בשנת 1954 בברוקלין, ניו יורק. בגיל צעיר הוא החל להתעניין ברוחניות ובשנת 1970 פגש את המיסטיקן סרי צ'ינמוי. סרי נתן לפורמן השראה להשתתף במרוץ אופניים בן 24 שעות בסנטרל פארק בניו-יורק בשנת 1978. לאחר אימונים שנמשכו רק שבועיים, פורמן הצליח לקטוף את המקום השלישי במרוץ לאחר שדיווש 652 קילומטרים. בהמשך הוא תיאר את החוויה במילים הבאות: "היה זה אחד מהרגעים העמוקים ביותר בחיי. כאשר ירדתי מאופני הבנתי שזה לא היה גופי שדיווש במשך 24 שעות, אלא רוחי הפנימית. על ידי שימוש במדיטציה יכולתי להתחבר לאנרגיה בלתי נדלית שלכולנו יש אך אנו ממעטים להשתמש בה. באותו הרגע החלטתי לנסות לשבור שיאי גינס, על מנת לתת השראה לאנשים אחרים להתחבר לכוח הפנימי העצום שלהם". בערך באותה התקופה, פורמן שינה את שמו הפרטי המקורי קיט' לאשריטה ("מוגן על ידי אלוהים" בשפת הסנסקריט[1][2]).

השיא הראשון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1979 פורמן קבע את שיא גינס הראשון שלו, לאחר שביצע 27,000 קפיצות התעמלות. בשנת 1986, פורמן המציא ושבר שיא חדש - קפיצה במקל פוגו מתחת למים, את השיא הציג ביום הכזבים הבינלאומי בתוכנית בוקר טוב אמריקה. באותה השנה הוא החל לשבור שיאים שונים לצד אתרים היסטוריים. למשל, הוא ביצע גלגולים קדימה לאורך 12 ורבע מיילים במסלול רכיבתו של פול רוויר במסצ'וסטס, וקפץ במקל פוגו במדרונות הר פוג'י לאורך 11.5 מיילים. בעת ששבר את השיא בגלגולים לקדים הוא הורשה לעצור רק על מנת להקיא.

שיאים מסביב לעולם[עריכת קוד מקור | עריכה]

פורמן ניהל חנות למזון בריאות בקווינס ניו יורק משנת 1982. הוא גם מנהל טיולים של קבוצת המדיטציה שלו ולכן הוא מסוגל לטייל הרבה בעולם. הוא קבע שיאים ביותר משלושים מדינות, והשיג את מטרתו - לשבור שיאים בכל שבע יבשות העולם, לאחר ששבר את שיא ההליכה תוך כדי הקפצת חישוק הולה הופ על הגוף באולורו שבאוסטרליה בשנת 2003. פורמן שבר שיאים נוספים גם באתרים הבאים: הפירמידות במצרים, סטונהנג' (עמידה על כדור אימון), מגדל אייפל (שיא של כפיפות בטן בשעה), החומה הגדולה של סין (רכיבה על כדור מגומי), בורובודור (הזמן המהיר ביותר של ריצת מייל תוך כדי איזון בקבוק חלב על הראש), ואנגקור ואט (קפיצה בחבל תוך כדי עמידה על מקל פוגו). בעודו בסין הוא שבר את השיא בריצת 8 קילומטרים על קביים, שיא שלא נשבר משנת 1892.

השגת שיאים חדשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פורמן היה חלוץ ביצירת שיאים חדשים בתחומים שונים ומשונים. באמצעות מתקן חתירה עם גלגלים ובלמים הוא גמא מרחק של 2,400 קילומטרים ב-16 ימים בבאלי בשנת 1991. הוא פיתח שיאי ספורט חדשים, כגון ביצוע להטוטים מתחת למים, שיא שאותו ביצע במשך 48 דקות מתחת למים באוקלנד ניו זילנד בשנת 2002, וכן ריצה בשק, שיא ששבר בשנת 2007 במונגוליה בעודו מתחרה ביאק לאורך מייל. ב-30 בינואר 2008 הוא חשף את העיפרון הגדול ביותר בעולם שהרכיב בעצמו, מחירו 20,000 דולר, אורכו 23 מטרים ומשקלו 11,000 ק"ג (מתוכם 2,000 ק"ג של פחם). העיפרון הורכב במשך שלושה שבועות והיה מתנת יום-הולדת למורהו הרוחני סרי צ'ינמוי לתאריך 27 באוגוסט 2007.

"אני מנסה להראות לאחרים שהיכולת האנושית שלנו אינה מוגבלת אם אנחנו באמת מאמינים בעצמנו".

אשריטה פורמן

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אשריטה פורמן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]