בלתי מנוצח (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בלתי מנוצח
Invincible
כותרת הפתיחה
כותרת הפתיחה
מבוסס על הקומיקס "בלתי מנוצח" מאת רוברט קירקמן, קורי ווקר וראיין אוטלי
סוגה דרמה
פעולה
גיבורי-על
הנפשה למבוגרים
יוצרים רוברט קירקמן
בימוי Robert Valley עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים סטיבן יאון
ג'יי קיי סימונס
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית
מספר עונות 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 12 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק מוד לואיס
מפיקים בפועל סיימון רסיופה
רוברט קירקמן
דייוויד אלפרט
קתרין וינדר
סת רוגן
אוון גולדברג
חברת הפקה Skybound
אימג' קומיקס
הפצה פריים וידאו
אורך פרק 42–48 דקות
שידור
רשת שידור אמזון פריים וידאו עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור מקורית 26 במרץ 2021 – הווה
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בלתי מנוצחאנגלית: Invincible) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית מסוגת דרמת גיבורי-על מונפשת למבוגרים, שמבוססת על קומיקס באותו שם מאת רוברט קירקמן.

עונתה הראשונה של הסדרה עלתה לשידור בפריים וידאו ב-26 במרץ 2021. ב-29 באפריל 2021, דווח שפריים וידאו חידשה את הסדרה לשתי עונות נוספות;[1] עונתה השנייה של הסדרה עלתה לשידור ב-3 בנובמבר 2023.[2]

סקירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סקירת סדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה
הפרק הראשוןהפרק האחרון
1826 במרץ 202130 באפריל 2021
בלתי מנוצח: אטום איב21 ביולי 2023
2843 בנובמבר 202324 בנובמבר 2023
414 במרץ 20244 באפריל 2024

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מארק גרייסון הוא נער רגיל, למעט העובדה שאביו, נולאן, הוא גיבור-העל החזק ביותר על פני כדור הארץ. זמן קצר לאחר יום הולדתו השבע עשרה, מארק מתחיל לפתח כוחות משלו ומתחיל לקבל את הדרכתו של אביו במטרה לשלוט ביכולותיו בצורה טובה יותר, אך בחלוף הזמן, מארק מתחיל להבין שמורשתו של אביו אינה הרואית כפי שחשב.[3]

צוות המדבבים והדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

משפחת גרייסון[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סטיבן יאוןמארק גרייסון / בלתי מנוצח, בנו בן ה-17 של אומני-מן, שמתחיל בתחילת הסדרה לגלות את כוחותיו, אך גם מגלה את האמת מאחורי המציאות איתם גיבורי-על נאלצים להתמודד.
  • סנדרה אודבי גרייסון, אמו של מארק ואשתו של אומני-מן, שהתרגלה לעובדת היותה נשואה לגיבור-על ולמדה להשלים עם הרפתקאותיו.
  • ג'יי קיי סימונסנולאן גרייסון / אומני-מן, אביו של מארק, בעלה של דבי, והגיבור החזק ביותר על פני כדור הארץ. נולאן נולד על כוכב הלכת "וילטרום", בו חיו גזע של חייזרים בעלי כוחות-על אנושיים, והגיע לכדור הארץ מעל ל-20 שנה לפני תחילת אירועי הסדרה במטרה, לכבוש אותו ולהפוך אותו לחלק מהאימפריה של וילטרום, אך זמנית שימש כמגינה. דמותו מבוססת על דמותו של סופרמן.

מגיני העולם[עריכת קוד מקור | עריכה]

המקוריים:

  • לורן כהןוור וומן, לוחמת רבת עוצמה. דמותה מבוססת באופן רופף על דמותה של וונדר וומן.
  • סוניקווה מרטין-גריןגרין גוסט, גיבורת-על בעלת יכולות דמויי רוח רפאים. דמותה, שעברה שינוי מגדרי במעבר מהקומיקס לסדרה, מבוססת באופן רופף על דמותו של גרין לנטרן.
  • צ'אד קולמןאיש מאדים, בן מאדים וגיבור גולה. דמותו מבוססת באופן רופף על דמותו של הצייד ממאדים.
  • מייקל קודליץרד ראש, ספידסטר רוסי והראשון בצוות להגיב לאירועים. דמותו מבוססת באופן רופף על דמותו של הפלאש.
  • לני ג'יימסדארקווינג, בלש-על אשר ברשותו נמצאים גאדג'טים מתוחכמים. דמותו מבוססת באופן רופף על דמותו של באטמן.
  • רוס מרקואנדאימורטל, גיבור-על ששימש כמנהיגם של "מגיני העולם" במשך עשרות שנים. דמותו של אימורטל מבוססת באופן רופף על דמותו של ונדל סאבאג׳.
    • מרקואנד מדבב גם את דמותו של אקווירוס, איש-דג בעל כוחות-על מבוססי מים. דמותו של אקווירוס מבוססת באופן רופף על דמותו של אקוומן.

החדשים:

  • זאכרי קווינטורודי קונרס / רובוט, מכונה בעלת מודעות עצמית ומנהיגם החדש של "מגיני העולם".
  • גיליאן ג'ייקובססמנתה איב וילקינס / אטום איב, גיבורת-על בעלת יכולות מבוססי מניפולציה על חומרים ואנרגיות.
  • ג'ייסון מאנזוקסרקס סלואן / רקס ספלוד, גיבור-על שיכול לשאוב אנרגיה פוטנציאלית במטרה להפוך כל דבר שהוא נוגע בו לפצצות; בעבר של נבחרת העשרה שנבחרה להצטרף לשחרור החדש. בעל התנהגות עוינת כלפי מארק.
  • מליז ג'ואוקייט צ'ה / דופלי-קייט, גיבורת-על בעלת יכולות שכפול עצמי; בעבר של נבחרת העשרה שנבחרה להצטרף לשחרור החדש. בעבר, קייט הייתה ידידתה של איב לפני שהרסה את ידידותן בכך שבגדה בה עם רקס.
  • גריפין גרייריי המתכווצת, גיבורת-על בעלת היכולת להפעיל מניפולציה על גודלה הפיזי, שנבחרת להצטרף לצוות "מגיני העולם" החדש. דמותה של ריי עברה שינוי מגדרי במעבר מהקומיקס לסדרה.
    • גריפין מדבבת גם את דמותה של אמנדה, הידועה גם כגיבורת-העל מונסטר גירל, אישה בת 24 שקוללה לשנות את גילה הפיזי עם כל שימוש בכוחותיה על מנת לשנות את צורתה. אמנדה מתחילה את הסדרה כשהיא נראית בת 12.
  • קארי פייטוןשמשון השחור, גיבור-על בעל כוחות-על לשעבר, שכעת משתמש בחליפת קרב מחומשת מיוחדת.

סוכנות ההגנה העולמית[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • וולטון גוגינסססיל סטדמן, מנהל סוכנות ההגנה העולמית, שמפקח על כל הפעולות הנוגעות לעולם גיבורי-העל בעזרת יכולתו להשתגר ממקום למקום כהרף עין, שמאמן את בלתי מנוצח ברגע שהוא מתחיל כגיבור. לאחר מותם של "מגיני העולם" המקוריים, ססיל מעביר את החקירה לדמיאן דארקבלאד.
  • כריס דיאמנטופולוסדונלד פרגוסון, סוכן בכיר בסוכנות שמשרת ישירות תחת פיקודו של ססיל סטדמן.
    • דיאמנטופולוס מדבב גם את דמותו של דוק סייסמיץ', מדען מטורף ונבל-על שמייצר רעידות אדמה.

קואליציית כוכבי הלכת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סת' רוגןאלן החייזר, שמאי שתפקידו להעריך את המועמדים לקואליציית כוכבי הלכת, שהגיע בטעות לכדור הארץ 15 שנה לפני תחילת אירועי הסדרה.

דמויות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כרזת העונה הראשונה.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-19 ביוני 2018 הוכרז כי פריים וידאו הזמינה סדרת גיבורי-על מונפשת, שעונתה הראשונה תכלול שמונה פרקים.[4] הסדרה, המבוססת על סדרת הקומיקס באותו שם מאת רוברט קירקמן, מופקת על ידי המפיק סיימון רסיופה, שמפיק אותה לצדם של קירקמן, דייוויד אלפרט וקתרין וינדר.[3][5][6][7]

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

צוות מדבבי הסדרה כולל אנסמבל שחקנים רחב, ביניהם נמנים: סטיבן יאון, ג'יי קיי סימונס, סנדרה או, מארק המיל, סת' רוגן, גיליאן ג'ייקובס, אנדרו ראנלס, זאזי ביטס, וולטון גוגינס, ג'ייסון מאנזוקס, מיי ויטמן, כריס דיאמנטופולוס, מאלז ג'ו, קווין מייקל ריצ'רדסון, גריי גריפין, מקס בורקהולדר, מהרשלה עלי, קלנסי בראון, ג'ונתן גרוף, וג'ון האם.[8][9][10][11][12][13][14][15][16] בצירוף מקרים מוחלט, הוכרז על כך שרוגן שוקד על עיבוד סרט לייב אקשן לסדרת הקומיקס, בנפרד מסדרת ההנפשה.[17][18] ב-18 ביולי 2020, רוברט קירקמן אישר את חדשות הליהוק בסרטון לייב בחשבון הטוויטר שלו.

שידור[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-8 באוקטובר 2020, במהלך הפאנל של הסדרה בכנס הקומיק-קון בניו יורק, הקדימון הראשון של הסדרה הופץ רשמית.[19] ב-22 בינואר 2021, במהלך שידור לייב שחגג את יום השנה ה-18 ליציאת סדרת הקומיקס לשווקים, חשף קירקמן כי הסדרה תעלה לשידור ב-26 במרץ 2021, כאשר שלושת הפרקים הראשונים יהיו זמינים באופן מיידי והפרקים הבאים ישודרו על בסיס שבועי.[20] ב-19 בפברואר 2021, הקדימון המלא הראשון של הסדרה הופץ ברשת.[13]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

באתר הביקורות "Rotten Tomatoes", הסדרה זכתה לציון 100% על בסיס 18 ביקורות שהעניקו לעונתה הראשונה של הסדרה ביקורות חיוביות, עם דירוג ממוצע של 8.15/10.[21]

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה מועמד(ים) תוצאה מקור
2024 פרס אנני ההפקה המיוחדת המונפשת הטובה ביותר Invincible: Atom Eve מועמדות [22]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בלתי מנוצח בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Otterson, Joe (April 29, 2021). "'Invincible' Renewed for Season 2 and Season 3 at Amazon". Variety. Retrieved April 29, 2021.
  2. ^ Otterson, Joe; B. Vary, Adam (July 21, 2023). "'Invincible' Sets Season 2 Premiere Date at Prime Video, Drops New Teaser". Variety. Retrieved July 22, 2023.
  3. ^ 1 2 Andreeva, Nellie (June 19, 2018). "Amazon Greenlights 'Invincible' Superhero Animated Series From Robert Kirkman". Deadline Hollywood. Retrieved June 19, 2018.
  4. ^ "The First Look at Amazon's Invincible TV Show Reveals Its Comic Accurate Character Designs". ScreenRant. August 7, 2020. Retrieved September 1, 2020.
  5. ^ Littleton, Cynthia (June 19, 2018). "Amazon Orders Animated Series 'Invincible' From 'Walking Dead' Creator Robert Kirkman". Variety. Retrieved June 19, 2018.
  6. ^ Goldberg, Lesley (June 19, 2018). "'Walking Dead' Creator Sets First Amazon Series: Animated Comic Book Drama 'Invincible'". The Hollywood Reporter. Retrieved June 19, 2018.
  7. ^ Boucher, Ashley (June 19, 2018). "Amazon Orders 'Invincible' Animated Series From 'Walking Dead' Creator Robert Kirkman". The Wrap. Retrieved June 19, 2018.
  8. ^ Petski, Denise (January 31, 2019). "'Invincible': Steven Yeun & J.K. Simmons Top Loaded Voice Cast For Robert Kirkman's Animated Amazon Series". Deadline Hollywood. Retrieved January 31, 2019.
  9. ^ Otterson, Joe (April 27, 2020). "Steven Yeun Inks First-Look TV Deal With Amazon". Variety. Retrieved April 27, 2020.
  10. ^ "Amazon's 'Invincible' Adds Zachary Quinto and Khary Payton to All-Star Voice Cast". The Hollywood Reporter. Retrieved July 25, 2020.
  11. ^ Petski, Denise (July 24, 2020). "'Invincible': 'Walking Dead' Alums Lauren Cohan, Sonequa Martin-Green, Lennie James & More To Voice Guardians Of The Globe In Robert Kirkman Animated Series – Comic-Con@Home". Deadline. Retrieved July 29, 2020.
  12. ^ Peterson, Chris. "Michael Dorn joins fellow Star Trek actors Sonequa Martin-Green and Zachary Quinto in the upcoming animated series Invincible". Daily Star Trek News. Retrieved October 15, 2020.
  13. ^ 1 2 "Invincible On Amazon Prime Gets A Bloody New Trailer". GameSpot. Retrieved February 19, 2021.
  14. ^ Special Episode: Robert Kirkman and the Invincible Show, retrieved March 22, 2021
  15. ^ "Robert Kirkman's Invincible TV Show Includes Several Walking Dead Actors". GameSpot. Retrieved August 6, 2020.
  16. ^ Unni Krishnan, Adersh (March 13, 2020). "Invincible TV Show Release Date, Cast, Plot, Trailer And What Fan Theories You Should Know??". Pop Culture Times. Retrieved May 22, 2020.
  17. ^ Kit, Borys (April 4, 2017). "Seth Rogen, Evan Goldberg to Adapt Robert Kirkman Comic 'Invincible' for Universal (Exclusive)". The Hollywood Reporter. Retrieved April 4, 2017.
  18. ^ "'Invincible' live-action movie will exist separate from Amazon's animated series". EW.com. Retrieved January 26, 2021.
  19. ^ White, Peter (October 8, 2020). "Robert Kirkman Says Animated Superhero Drama 'Invincible' Will Share "Same Flavor" As Comics As Amazon Unveils First Trailer". Deadline. Retrieved January 26, 2021.
  20. ^ Petski, Denise (January 22, 2021). "Robert Kirkman's Animated Series 'Invincible' Gets Premiere Date On Amazon". Deadline. Retrieved January 26, 2021.
  21. ^ "Invincible: Season 1". Rotten Tomatoes. Retrieved March 23, 2021.
  22. ^ Patrick Hipes, Annie Awards: ‘Spider-Man: Across The Spider-Verse’ Takes Best Feature And Tops Winners List; ‘Blue Eye Samurai’ Dominates TV, Deadline, ‏2024-02-18 (באנגלית אמריקאית)