בני שוילי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בני שוילי
לידה 1960 (בן 64 בערך)
ירושלים עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בני שוילי (נולד בשנת 1960) הוא במאי, מפיק, צלם קולנוע, מפיץ סרטי קולנוע ומנכ"ל חברת סרטי שובל.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בירושלים למיכאל שוילי, מפיץ ומפיק סרטים, ממקימי תעשיית הקולנוע הישראלית, זוכה פרס מפעל חיים של פסטיבל הקולנוע ירושלים על תרומתו לענף הקולנוע (2007); ולחנה שוילי, ציירת ומורה לציור.

בשנת 1972, בהיותו בן 12, זכה בפרס קולנוע לנוער על סרטו הקצר "ההרפתקנים", אותו צילם, ביים וערך. בין השנים 19781981 בעת שירותו הצבאי בחיל האוויר הפיק, ביים וערך, למעלה מ-100 סרטי הדרכה וסרטים תיעודיים של חיל האוויר.

לאחר שחרורו מצה"ל החל בקריירה קולנועית. בשנת 1979 היה שותף בהפקת סרט הקולנוע "נערת הפרברים" בכיכובה של עפרה חזה. בשנת 1982 הפיק וביים בשיתוף עם אבי שמש סרט קצר בשם "נקודת מבט" שהוקרן בסינמטק תל אביב במשך כחודש לפני הקרנת הסרטים באורך מלא של התוכניה. בשנת 1984 יצא לאקרנים סרטו של שוילי "מבצע שטריימל" שאותו ביים וצילם, הסרט זכה להצלחה רבה בישראל ומחוצה לה, ונמכר ליותר מ-35 מדינות ברחבי העולם.

בשנות ה-90 היה שותף בהפקת והפצה הבינלאומית של ספריית תוכניות שהופקו באנגליה ונמכרו במדינות רבות.

סרטי שובל[עריכת קוד מקור | עריכה]

כיום משמש שוילי כמנכ"ל חברת "סרטי שובל", מהחברות הראשונות בישראל להפקה והפצה של סרטי קולנוע, וידאו וטלוויזיה. בבעלות סרטי שובל ספריה של כ-2,500 סרטי קולנוע זרים. החברה מפיצה סרטים מסחריים לבתי הקולנוע בישראל, לשידור בטלוויזיה ולשידורי VOD בכבלים, בלוויין, באינטרנט ובסלולר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בני שוילי בוויקישיתוף
  • בני שוילי, במיזם "אישים" לתיעוד היצירה הישראלית
  • בני שוילי, במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)