ברונסקי ביט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ברונסקי ביט
Bronski Beat
מקום הקמה לונדון עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות בריקסטון, בריטניה
תקופת הפעילות 1983–1995 (כ־12 שנים)
סוגה סינת'-פופדאנס-פופדיסקוHi-NRG
חברת תקליטים London Records
פרופיל ב-IMDb
חברים
סטיב ברונסקי; לארי סטיינבאכק; ג'ונתן הלייר;
חברים לשעבר
ג'ימי סמרוויל; ג'ון פוסטר;
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ברונסקי ביטאנגלית: Bronski Beat) הייתה שלישיית סינת'-פופ בריטית שזכתה להצלחה באמצע שנות השמונים, במיוחד עם הלהיט משנת 1984, ‏Smalltown Boy. בשיא הצלחתה, כללה הלהקה את הזמר ג'ימי סאמרוויל ונגני הקלידים, סטיב ברונסקי ולארי סטיינבאכק. שלושתם, הומוסקסואלים מוצהרים ושיריהם אף עסקו בנטייתם המינית ונושאים שהם בלב מאבקי הקהילה הגאה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברונסקי ביט הוקמה ב-1983 על ידי ג'ימי סאמרוויל, לארי סטיינבאכק (Larry Steinbachek) וסטיב ברונסקי (Steve Bronski) אשר גם נושא את שם הלהקה. הלהקה הוחתמה ב-1984 בחברת התקליטים לונדון רקורדס וזאת לאחר מספר מצומצם של הופעות.

הסינגל הראשון של הלהקה היה "Smalltown Boy", שנכלל באלבום "The Age of Consent" שפירושו בעברית גיל ההסכמה, ומתייחס לגיל ההסכמה הנחשב חוקי ליחסי מין הומוסקסואלים. השיר, "Smalltown Boy" לו נלווה קליפ, מתאר כיצד נער נאלץ לעזוב את ביתו בשל הומופוביה וחוסר הבנה מצד סובביו ומשפחתו. הסינגל, שהפך למזוהה מאוד עם הקהילה הגאה, הגיע למקום שלישי במצעד בבריטניה וזכה להצלחה גם ברחבי אירופה. שיר מצליח נוסף מן האלבום היה "Why?" העוסק בדעות קדומות נגד הומוסקסואלים. הסינגל השלישי של הלהקה הוא "It Ain't Necessarily So", גרסת כיסוי לשירו הנודע של ג'ורג' גרשווין מתוך המחזמר פורגי ובס. להקת ברונסקי ביט פעלה יחד עם סאמרוויל בין 1983 - 1985, במהלכן אף שיתפה פעולה עם מארק אלמונד כשיצרו יחד גרסת כיסוי לשיר של דונה סאמר "I Feel Love". בשנת 1984 הופיעה הלהקה באירוע התרמה של ארגון הלסביות וההומואים למען הכורים. ב-1985 החליט סאמרוויל לפרוש מן הלהקה כשזמן קצר לאחר מכן הוא ייסד את הקומיונרדס עם ידידו ריצ'רד קולז ובהמשך יצא גם לקריירת סולו עצמאית.

על אף פרישתו של סאמרוויל, החליטו השניים הנותרים להמשיך את עשייתם המוזיקלית ולצרף לשורותיהם סולן חדש, ג'ון פוסטר ("ג'ון ג'ון"). הסינגל הראשון שלהם יחד, "Hit That Perfect Beat", שנכלל לאחר מכן באלבום "Truthdare Doubledare" מ-1986, זכה להצלחה בבריטניה ואוסטרליה. סינגל נוסף היה "C'mon C'mon". אבל הלהקה לא שחזרה את הישגי העבר וב-1987 פוסטר אף הוא עזב את הלהקה.

ב-1988 הצטרף סולן חדש ללהקה, ג'ונתן הלייר (Jonathan Hellyer). הגם שלא זכו להצלחה כבעבר, ברונסקי ביט המשיכו לפעול ובשנת 1995 אף שחררו את תקליט האולפן השלישי של הלהקה, Rainbow Nation.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ברונסקי ביט בוויקישיתוף