ג'וש קלינגהופר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'וש קלינגהופר
Josh Klinghoffer
לידה 3 באוקטובר 1979 (בן 44)
לוס אנג'לס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1999 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רוק אלטרנטיבי, אינדי רוק עריכת הנתון בוויקינתונים
סוג קול קונטרה-טנור עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה, גיטרה בס, קלידים מוזיקליים, מקלדת אלקטרונית, מערכת תופים עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
קלינגהופר בהופעה, 2016

ג'וש אדם קלינגהופראנגלית: Josh Adam Klinghoffer; נולד ב-3 באוקטובר 1979) הוא רב נגן יהודי-אמריקאי, ידוע בעיקר כגיטריסט להקת הרוק רד הוט צ'ילי פפרז בין השנים 20092019. קלינגהופר החליף בשנה זו את עמיתו ושותפו לשעבר, הגיטריסט הקודם והוותיק של הלהקה, ג'ון פרושיאנטה, לאחר עזיבתו אותה. אחרי 10 שנים, עזב קלינגהופר את הלהקה והוחלף בפרושיאנטה עצמו. ב-2012 נכנס להיכל התהילה של הרוק אנד רול עם ה"רד הוט צ'ילי פפרז", מה שהפך אותו לחבר הצעיר ביותר בהיכל התהילה, בגיל 32. ג'וש קלינגהופר הוא קרוב משפחה של לאון קלינגהופר, שנהרג על ידי מחבלים בשנת 1985 בספינה אקילה לאורו.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאורך השנים ניגן קלינגהופר במספר להקות ושיתף פעולה עם אמנים ידועים. ב-1998 ניגן בלהקת הרוק האלטרנטיבי "The Bicycle Thief", לצד בוב פורסט. הלהקה הוציאה אלבום יחיד, "You Come and Go Like a Pop Song", ב-1999, והוא יצא בגרסה מחודשת גם ב-2001. קלינגהופר ניגן במסגרת הלהקה בגיטרות, קלידים ותופים. ב-2004 הקים עם פרושיאנטה וג'ו ללי את להקת הרוק האקספרימנטלי "Ataxia", בה ניגן כמתופף; הלהקה הקליטה שירים במשך שבועיים בלבד, והם יצאו במסגרת שני אלבומים, "Automatic Writing"‏ (2004) ו-"AW II" ‏(2007). קלינגהופר היה שותף גם לשני אלבומי סולו של פרושיאנטה בתקופה זו. שניהם שיתפו פעולה גם באלבום הסולו היחיד של קלינגהופר, "A Sphere In The Heart Of Silence", שיצא ב-2004. ב-2007-2008 השתתף קלינגהופר באלבום "Exquisite Corpse" של להקת הארט רוק "Warpaint", לצד זמרות ומוזיקאיות הלהקה, בהן השחקנית שאנין סוסאמון, שתפקדה כמתופפת. ב-2008 הקים את להקת הרוק האקספרימנטלי "Dot Hacker", בה תפקד כגיטריסט, סולן, כותב השירים ופסנתרן; הלהקה הוציאה עד כה ארבעה שירים. לאורך השנים השתתף קלינגהופר באלבומים ומסעי הופעות של מספר אמנים ידועים, בהם נארלס בארקלי, פי ג'יי הארווי, וינסנט גאלו ובק.

רד הוט צ'ילי פפרז[עריכת קוד מקור | עריכה]

כבר ב-2007 הצטרף למספר הופעות של רד הוט צ'ילי פפרז, ותפקד כגיטריסט נוסף, ווקליסט ונגן קלידים. במהלך 2009 פרושיאנטה כבר לא תפקד כחבר בלהקה והחל להתמקד בקריירת הסולו שלו, וכך הצטרף קלינגהופר ללהקה בהקלטת אלבומם העשירי, באוקטובר 2009. בינואר 2010 הופיע לראשונה עם הלהקה כגיטריסט המוביל, ובהמשך היה שותף מלא לאלבומם של הלהקה "I'm With You" שיצא ב-2011 ו "The Getaway" שיצא ב ביוני 2016. ב-15 בדצמבר 2019 רד הוט צ'ילי פפרז הודיעה כי קלינגהופר עוזב את ההרכב אחרי 10 שנים ובמקומו חוזר ללהקה ג'ון פרושיאנטה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'וש קלינגהופר בוויקישיתוף