גאריסון קיילור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גאריסון קיילור
Garrison Keillor
לידה 7 באוגוסט 1942 (בן 81)
אנוקה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת מינסוטה, תיכון אנוקה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות היצירה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1969 עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג ג'ני לינד נילסון (1995–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
www.garrisonkeillor.com
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
גאריסון קיילור

גאריסון קיילור (Garrison Keillor, נולד ב-7 באוגוסט 1942) הוא סופר, עיתונאי ומוזיקאי אמריקני. קיילור הוא המנחה והיוצר של תוכנית סוף-השבוע "שותף לחיים בערבה" ("A Prairie Home Companion"), אשר שודרה ברדיו הציבורי של מינסוטה משנת 1974 ועד 2017. בנובמבר 2017 פוטר קיילור בשל התנהגות לא נאותה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גאריסון קיילור (גארי אדווארד קיילור) נולד בעיירה אנוקה במדינת מינסוטה בארצות הברית וגדל במשפחה נוצרית פונדמנטליסטית. בשנת 1966 הוא סיים את לימודיו לתואר ראשון באנגלית באוניברסיטת מינסוטה, שם גם החלה קריירת הרדיו שלו. קיילור נשוי כיום בשלישית לכנרת ג'ני לינד נילסון, ולהם בת משותפת בשם מיה. בנוסף, לקיילור בן נוסף (ג'ייסון) מנישואיו הראשונים. קיילור ומשפחתו מתגוררים בסיינט פול, מינסוטה.

עבודתו ברדיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1969 החל קיילור לעבוד ברדיו הציבורי של מינסוטה, כשדר של תוכנית בוקר בת שלוש שעות שכבר אז נקראה שותף לחיים בערבה. בנוסף לעבודה זו, כתב קיילור עבור מגזין ה-"ניו יורקר".

לאחר היכרות עם תוכניות רדיו אשר עסקו במוזיקת קאנטרי, החליט קיילור ליצור תוכנית רדיו בשידור חי. גם זו נקראה בשם שותף לחיים בערבה, ועסקה בחדשות העיירה הדמיונית לייק וובגון (Lake Wobegon), שבה "כל הנשים חזקות, כל הגברים יפים וכל הילדים מעל הממוצע". התוכנית כללה הופעות חיות של מוזיקה ובידור, והזכירה במידה רבה את תוכניות הבידור ששודרו ברדיו כמה עשרות שנים קודם לכן. בכורת התוכנית התקיימה ב-1974, ולאחר שהתוכנית נחלה הצלחה בקרב ציבור המאזינים, היא המשיכה להיות משודרת עד שנת 1987. באותה שנה התפנה קיילור לעסוק בפרויקטים אחרים ברדיו, ורק בשנת 1993 חזר להפיק את "שותף לחיים בערבה", ששודרה מדי שבוע ברדיו הציבורי של מינסוטה וכן ביתר מדינות ארצות הברית. בנובמבר 2017 פוטר בשל התנהגות לא נאותה כלפי גורם שעבד עמו.

כתיבתו[עריכת קוד מקור | עריכה]

קיילור כתב מאמרים רבים בעיתונות האמריקאית, וכן יותר מעשרה ספרים למבוגרים וילדים. הוא כתב עבור מגזין הניו יורקר, עבור כתב העת The Atlantic ואתר האינטרנט הפופולרי Salon.com. כמו כן, מנחה קיילור את פינת The Writer's Almanac ברשת הרדיו הציבורית של ארצות הברית. למרות הרקע המשפחתי השמרני, ידוע קיילור בביקורתו כלפי ממשלו של הנשיא ג'ורג' בוש.

בשנת 2006 יצא לאקרנים הסרט "המדריך לחיים בכפר" ("A Prairie Home Companion"), בבימויו של רוברט אלטמן לפי תסריט של גאריסון קיילור, ובו קיילור אף שיחק את התפקיד הראשי - תפקיד של מנחה תוכנית רדיו.

בספטמבר 2007 יצא לאור ספרו החדש, העונה לשם "Pontoon: A Novel of Lake Wobegon".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גאריסון קיילור בוויקישיתוף