גסטון לרו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גסטון לרו
Gaston Leroux
לידה 6 במאי 1868
פריז, צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 15 באפריל 1927 (בגיל 58)
ניס, צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום קבורה Cimetière du Château עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות היצירה צרפתית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רפורטז'ה עריכת הנתון בוויקינתונים
יצירות בולטות פנטום האופרה, The Secret of the Night, The Perfume of the Lady in Black, מסתרי החדר הצהוב, La Double Vie de Théophraste Longuet עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1887 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה אביר בלגיון הכבוד עריכת הנתון בוויקינתונים
www.gaston-leroux.net
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
גסטון לרו

גסטון לואי אלפרד לרוצרפתית: Gaston Louis Alfred Leroux‏; 6 במאי 186815 באפריל 1927) היה עיתונאי וסופר צרפתי. ידוע בעיקר עקב הרומן הגותי פנטום האופרה אותו חיבר.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לרו למד משפטים בפריז והשלים את לימודיו בשנת 1889. הוא ניהל חיים בזבזנים עם ירושתו עד שכילה את כספו ואז החל לעבוד ככתב בבתי המשפט וכמבקר תיאטרון, ואחר כך ככתב זר עבור היומון הפריזאי "לה מטן". בשנת 1905 כיסה בתפקידו זה את המהפכה הרוסית של שנת 1905. פרשה אחרת עליה כתב הייתה הגילוי כי במרתפו של בית אופרה שהפך לאולם בלט נהגו להחזיק כלואים מן הקומונה הפריזאית.

בשנת 1907 נטש לרו את עבודתו העיתונאית והחל לכתוב ספרות ובשנת 1919 הקים חברת סרטים משלו. הרומן הראשון שלו הוא סיפור מסתורין בשם "מסתרי החדר הצהוב" (Le Mystère de la chambre jaune), שהוא אחד הסיפוריים הבלשיים הראשונים עם "תעלומת החדר הנעול", שהפכה לסימן הכר של הז'אנר.

הסיפור הידוע ביותר שכתב לרו הוא "פנטום האופרה," סיפור שזכה למספר רב של עיבודים לבמה ולקולנוע. "פנטום האופרה" הוא רומן גותי הכתוב כסיפור בלשי ובו הכותב מתחקה אחר תעלומה של רוח רפאים המתגוררת במרתפי האופרה גרנייה ומתנכלת להנהלה וצוות העובדים שם כדי לכפות את רצונותיה. הסיפור מתפתח לרומן כאשר אותה "רוח רפאים" מתגלה כגאון מוזיקלי והנדסי מעוות שמתאהב בזמרת האופרה הצעירה, היפה והתמה כריסטין דאי. הסיפור זכה לעיבודים רבים, הידוע שבהם הוא המחזמר "פנטום האופרה" מאת אנדרו לויד ובר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גסטון לרו בוויקישיתוף