דאנגנרונפה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Danganronpa
ダンガンロンパ
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
כללי
תאריך הוצאה הראשון:
25 בנובמבר 2010
האחרון:
12 בינואר 2017
סוגה משחק הרפתקאות ממוחשב, רומן חזותי, תעלומת רצח, משחק יריות
פיתוח Spike, Spike Chunsoft
הוצאה לאור יפן: Spike Chunsoft
שאר העולם: NIS America
דרישות תוכנה
פלטפורמות Playstation Portable, Playstation Vita, iOS, macOS, לינוקס, ווינדוס, פלייסטיישן 4
https://www.danganronpa.com האתר הרשמי

דאנגנרונפה יפנית: ダンガンロンパ) היא סדרת משחקי וידאו יפנית מסוגת המותחן הפסיכדלי. תעלומת רצח, אשר פותחה בידי ספייק צ׳אנסופט (לשעבר ספייק) עבור קונסולות הפלייסטיישן הניידות ועבור קונסולות הפלייסטיישן 4. הסדרה מכילה שלושה משחקים מרכזיים, משחק ספין אוף, סדרות אנימה (אחת המבוססת על המשחק הראשון ואחת הממשיכה את עלילות שני המשחקים הראשונים בזיכיון), מנגה ונובלה. שם המשחק הוא הלחם של המילים "דאנגן" (弾丸, קליע רובה) ו"רונפה" (論破, סתירה).

שלושת המשחקים המרכזיים בזיכיון עוקבים אחרי קו עלילה דומה; קבוצת תלמידיי תיכון, אשר לכל אחד מהם כישרון "אולטימטיבי" המבדיל ומייחד אותם מיתר בני גילם, נכלאת בתוך בית ספר (במשחק השני התלמידים נלכדים בקבוצת איי נופש), המנוהל על ידי רובוט בצורת דוב, הידוע בשם מונוקומה. מונוקומה כופה על התלמידים מספר חוקים מעוררי יאוש, כאשר המרכזי ביניהם - זה המניע את העלילה - הוא באשר לסיום הלימודים שלהם. חוק זה מגדיר כי על התלמידים להרוג אחד את השני על מנת לסיים את לימודיהם; "הלימודים" יסתיימו רק כשיישארו שניים מהם או כאשר רוצח לא יתפס (ובמקרה זה, רק הרוצח יזכה "לסיים את לימודיו"). המשחקים עוקבים אחרי מקריי הרצח ואחרי "המשפטים הכיתתיים" שמתנהלים לאחריהם, המרכיבים ומקדמים את העלילה המרכזית של כל אחד מהם.

ייחודו של המשחק הוא בסגנון הסוריאליסטי בו מאופיין, אשר מהווה מוטיב מרכזי בסדרה (מתקני הענישה עליהם עולים הרוצחים, צבע הדם בסדרה ורוד זרחני במקום אדום...) ונותן לו נופך פופי. הדבר תרם, בין היתר, לפופולריותה הרבה של הסדרה. הדוגמה הטובה ביותר לכך היא בדמותה של ג׳ונקו אנושימה, האנטגוניסטית המובילה בסדרה, הידועה בתור דמות הגיימינג הפופולרית ביותר בתחום הקוספליי[1].

מבנה המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מתחלק לפרולוג, שלאחריו מתרחש סיפור המתפרש על 6 פרקים, כשבכל אחד מהם תעלומה שונה. השחקן נכנס לנעליו של הפרוטגוניסט הראשי בכל משחק, כשבמהלך המשחק בכל פרק (מלבד הפרולוג והפרק השישי בהם לא מתקיימת שגרה יומית) מתקיימים שלושה מצבים:

  • שגרה יומית - השחקן מתעורר בשעה 7 בבוקר והולך לישון בשעה 10 בערב. במהלך היום, השחקן נתקל בדמויות השונות במשחק, ומשוחח עימן על המצב הנוכחי ועל רגשותיהן. במהלך היום השחקן זוכה לזמן פנוי, שאותו יכול לנצל כדי להיפגש עם שתי דמויות לבחירתו ולחזק את קשרו עימן (השחקן יכול לבחור את אותה הדמות פעמיים). במצב כזה, השחקן מקיים שיחה עם הדמות איתה בחר להיפגש. במהלך השיחה, על השחקן לענות תשובות נכונות לשאלות הדמות ולתת לדמות מתנה שתשמח אותה (את המתנות ניתן לקבל במכונות מונו-מונו). אם השחקן ריצה את הדמות, הקשר בינו לבין הדמות מתחזק, וכרטיס המידע של הדמות הולך ומתרחב. ניתן להיקשר 5/6 פעמים (תלוי במשחק) לאותה דמות. כשהקשר בין השחקן לדמות מגיע לחוזקו המרבי, השחקן זוכה ליכולת בונוס מסוימת מהדמות, אשר יכולה לשמש אותו במהלך הדיון הכיתתי (ע״ע), ובנוסף מקבל את תחתוניי הדמות. על השחקן לשים לב מתי הדמות יכולה להתפנות לדבר איתו כדי לנסות להיקשר אליה. במקביל לכך מתקיימים אירועים המקדמים את עלילת הפרק, כשבמהלכם אין לשחקן זמן פנוי. באחד הימים, כחלק מהעלילה, השחקן מגלה את גופת אחד התלמידים (או שניים מהם). ברגע שלפחות שתי דמויות נוספות מגלות את הגופה, מערכת הכריזה מכריזה על מות תלמיד, ובכך מתחיל שלב החקירה.
  • חקירה - לאחר שמתגלה גופה (או שתי גופות), על השחקן לאסוף ראיות לרצח, שלפיהן יוכל למצוא את הנאשם ברצח. הראיות יכולות להיות חפצים, עדויותיהן של דמויות אחרות, תמונות ועוד. הראיות במשחק נקראות "כדורי אמת", וזאת מאחר שמטרתן היא להוכיח את האמת, תוך שהן סותרות את מה שדמות אחרת אומרת במהלך הדיון הכיתתי (ע״ע). ברגע שהשחקן מצליח לאסוף את כל הראיות ומרגיש שהוא מוכן, מתחיל הדיון הכיתתי.
  • דיון כיתתי (Class Trial) - החלק החשוב ביותר במשחק. בטרם השחקן נכנס לדיון, עליו לוודא כי הראיות בידיו אכן נכונות ולבחור באילו מן היכולות אותן אסף במהלך המשחק להשתמש בזמן הדיון. במהלך הדיון על השחקן לחשוף את זהות הרוצח באותו המקרה. בסוף הדיון מתבצעת הצבעה, בה השחקן ויתר הדמויות בוחרים בתלמיד אותו הם חושבים כרוצח. במידה שהשחקן הצליח בדיון ומרבית ההצבעות היו לרוצח, הרוצח מוצא להורג באמצעות מתקן ענישה שהוכן עבורו. אך במידה שנכשל, כל הדמויות, כולל הפרוטגוניסט, ייהרגו, ורק הרוצח יישאר בחיים ויצליח לברוח מבית הספר. לכן על השחקן לשים לב להתפתחויות במהלך הדיון וכן למגבלת הזמן שלו. הדיון הכיתתי מתחלק להשבה על שאלות, מציאת הנאשם ומספר משחקונים שהם:
    • ויכוח אינסופי (Non-Stop Debate) - במהלך החלק הזה, הדמויות מתווכחות ביניהן. על מסך השחקן מופיעים דבריהן של הדמויות (לרוב כמה דמויות, כאשר דבריה של אחת מהן בלבד יופיעו בכל רגע נתון) ביחד עם רעשי רקע. חלק מהמילים המופיעות תהיינה בצבע שונה מהשאר, כאות לכך שמדובר באמרה בעלת חולשה כלשהי. על השחקן להישאר עירני ולזהות את האמרה הנכונה - האמרה שאוששתה או הפרכתה יובילו את הדיון הלאה. לאחר הזיהוי, על השחקן לבחור ב"כדור האמת" המתאים מבין אלו שמצא ולירות אותו על האמרה (על המשתמש להיזהר מרעשי הרקע, שעלולים לחסום כדור שנורה). במידה שהשחקן ירה על האמרה הנכונה עם הכדור הנכון, הדיון יתקדם, ובמידה שטעה, השחקן מאבד מאמינותו בקרב שאר התלמידים. במשחק השלישי ניתנה אפשרות להריץ את הוויכוח עד הרגע שמוצאים את הרגע הנכון כשאז הסאונד מאט עד הרגע שהכדור פוגע.
    • ויכוח מאסיבי (Mass Panic Debate) - זהה כמעט לחלוטין לוויכוח האינסופי, אלא שהפעם שלוש דמויות מדברות בו זמנית. משחקון זה הופיע רק במשחק השלישי.
    • מערך ויכוח (Debate Scrum) - אם הכיתה מתפצלת לפי שתי דעות שונות, מונוקומה מכריז שהכיתה מפוצלת וזו הזדמנות לקיים את המערך. במהלך המערך, התלמידים מרחפים כמה מטרים מעל שטח הדיון המקורי כשבמהלך משחקון זה יש שתי קבוצות שמתווכחות על שאלה מסוימת. על הפרוטגוניסט להוכיח כי קבוצתו צודקת בדיון ובכל פעם שדמות מהקבוצה היריבה מעלה שאלה שנועדה להוכיח את צדקתה של קבוצת השחקן, על השחקן לבחור את הדמות עם התשובה הנכונה. לאחר שסיים לתת את התשובות הנכונות על השחקן לשמור שקבוצתו אכן תנצח במשחקון זה ולכן עליו ללחוץ על הכפתור המופיע למטה כמה שיותר עד שהוא מצליח להכריע את הקבוצה היריבה. משחקון זה הופיע רק במשחק השלישי.
    • האיש התלוי (Hangman's Gambit) - בזמן שהפרוטגוניסט חושב על המילה המתאימה לתיאור המוצג לרמז מסוים, מופיעות אותיות מטיילות. בדומה לרעיון של גלגל המזל, מאותן אותיות ניתן להרכיב את המילה. על השחקן להקפיד על רצף מסוים של אותיות כדי לקבל את המילה הנכונה וכדי לשמור על הרצף ולא לבחור אות לא נכונה, השחקן יכול לפוצץ אותיות מיותרות במידה ובאותו רגע הן אינן יכולות לשרת את השחקן.
    • מכרה המוח (Mind Mine) - כדי להיזכר מה החפץ/ציטוט מסוים, על השחקן למצוא אותו באמצעות בחירת רצף קוביות הנושאות את אותו צבע. הקוביות יכולות לשנות את צבען במידה וקוביה השוכנת לידן נעלמה ברצף וכך השחקן יכול לאתר את התשובה תוך שהוא מפוצץ קוביות מאותו רצף פעם אחר פעם. משחקון זה הופיע רק במשחק השלישי.
    • צלילת הגיון (Logic Dive) - משחקון בו השחקן נכנס לראשו של האג׳ימה הינאטה (הפרוטגוניסט במשחק השני) כאשר שם הינאטה גולש על מסלול מסוים ותוך שהוא גולש מופיעה שאלה שעליה השחקן צריך לענות את התשובה תוך שהוא מזיז את הינאטה לכיוון המסלול של התשובה הנכונה. במידה ומצליח, השחקן מתקדם במסלול עד שמופיעה השאלה הבאה. במידה ונכשל, הינאטה נופל וחוזר לנקודה בה התחיל טרם ענה על השאלה, מה שמוריד חלק מהזמן בדיון. על השחקן לענות על שלוש שאלות במהלך משחקון זה. משחקון זה הופיע רק במשחק השני.
    • המונית הפסיכית (Psyche Taxi) - בדומה לצלילת הגיון, כאן השחקן נכנס לראשו של שואיצ׳י סאיהרה כשכאן עליו לענות נכונה על שאלות שאותן הוא מרכיב באמצעות קוביות שהוא אוסף בדרך לעיר בה הוא אוסף את האישה עם התשובה הנכונה. משחקון זה הופיע רק במשחק השלישי.
    • עימות סותר (Rebuttal Showdown) - קרב חרבות המתנהל בין הפרוטגוניסט לבין דמות מסוימת שלא מסכימה עם דעתו. עימות זה מבוסס על הוויכוח האינסופי, כשבו השחקן צריך להתמודד מול אחת הדמויות בקרב חרבות ולהיזהר כי היריב לא חותך אותו. במידה והשחקן מצליח להכריע את הדמות היריבה, הוא משתמש נגדו בחרב אמת, הפועלת כמו כדור אמת. משחקון זה הופיע מהמשחק השני.
    • קרב כדורים (Bullet Time Battle) - לאחר שנמצא הנאשם, הנאשם (או מישהו המגן עליו) מתחנן על חפותו. כדי לגרום לו להודות באשמה, על השחקן לעקוב אחרי רצף מסוים של מילים בהן הוא צריך לירות ולאחר מכן לירות את כדור האמת המתאים להוכחת האשמה. משחקון זה הופיע רק במשחק הראשון.
    • שיחת פאניקה בפעולה (Panic Talk Action) - בדומה לקרב הכדורים, גם כאן הנאשם (או מישהו המגן עליו) מתחנן על חפותו. כדי לגרום לו להודות באשמה, על השחקן להסיר את ההגנות המסתובבות סביבו בצורת מגנים. לאחר שהמגנים מושמדים, על השחקן להרכיב צירוף מילים שיגרום ליריב שהוא אכן אשם במקרה. משחקון זה הופיע רק במשחק השני
    • ויכוח תחמושת (Argument Armament) - משחקון זה דומה בבסיסו לשיחת פאניקה בפעולה, רק שבמקום להסיר מגנים מרחפים, על השחקן להשיל מהנאשם (או מישהו המגן עליו) המתחנן על חפותו את ההגנות עד שההגנות מוסרות כשאז על השחקן להרכיב צירוף המילים שיוכיח את אשמתו ולהותיר אותו חסר אונים כשהשריון הבדיוני אותו לבש במהלך המשחקון הופשט ממנו לחלוטין. בפרק האחרון השחקן מצליח לשחרר את קיבו מהחוטים הכולאים אותו לאחר שהוא מצליח להרכיב את כל הצירופים הנכונים. משחקון זה הופיע רק במשחק השלישי.
    • ויכוח סגירה (Closing Argument) - כדי לחתום סופית את זהות הנאשם וכן, להוכיח שאכן הראיות שנאספו שימשו אותו, מול השחקן מופיע קומיקס אותו עליו להשלים באמצעות מקבץ תמונות המופיעות בחלון מסוים ומתוך אוסף זה, על השחקן לבחור את התמונות החסרות בקומיקס ולהרכיבן לפי הסדר הנכון של השתלשלות המקרה, כשבכל פעם הוא מצליח לבחור את התמונות הנכונות מתוך המקבץ, הוא מקבל ארבעה מקבצים נוספים, ככה שעליו למצוא את עשר התמונות הנכונות מכל המקבצים ולהתאים אותן למיקומים הנכונים. כשהשחקן מצליח להשלים את הקומיקס, דמותו של הפרוטגוניסט מספרת את השתלשלות המקרה בעוד הקומיקס מנפיש את הקטע עליו מדבר הפרוטגוניסט. בקומיקס עצמו דמותו של הנאשם מופיעה בתור צללית שחורה עד שבסוף הסיפור, הפרוטגוניסט חושף את הדמות מאחורי הצללית ומכריז על היותה הנאשמת במקרה, מה שגורם לנאשם להבין כי אין לו ברירה ועליו להודות שהוא אכן נאשם.

לאחר שהשחקן מצליח לסיים פרק, בתחילת הפרק שלאחריו נפתחת קומה בבית הספר (במקרה של השני אי)

המשחקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

Danganronpa: Trigger Happy Havoc[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק הראשון בסדרה. במשחק זה, השחקן נכנס לנעליו של מאקוטו נאגי (התלמיד בר המזל) וביחד עם 14 תלמידים נוספים הוא נכלא בתוך בית ספר ששמו Hope's Peak Academy (אקדמיית פסגת התקווה בתרגום חופשי) על ידי דובי בשם מונוקומה, המכריז על משחק הישרדות שלפיו התלמידים לא יוכלו לצאת בתנאי שיהרגו אחד את השני. עם הזמן נאגי מבין כי בית הספר במקור נוהל על ידי ג׳ין קיריגירי, אביה של קיוקו, בת כיתתו, כשמטרתו היה לתת תקווה לכל תלמיד שהרגיש דחוי בחייו האמיתיים בין כותלי בית הספר (שמכאן שמו של בית הספר), אבל בית הספר עבר תהפוכה על ידי אדם המכנה עצמו מאסטרמיינד (Mastermind), שלא רק שמפעיל את מונוקומה, אלא גם אחראי לכך שהתלמידים בבית הספר ירצחו אחד את השני. בסוף המשחק נאגי שורד ביחד עם עוד 5 תלמידים נוספים: קיוקו קיריגירי, ביאקויה טוגאמי, אאוי אסאהינה, טוקו פוקאווה ויאסוהירו הגאקורה תוך שהם מביסים את ג׳ונקו אנושימה, מי שאחראית למאורעות בבית הספר, שאף זלגו מחוצה לו וקיבלו את השם ״הטרגדיה״.

הלוגו של סדרת האנימה, המבוססת על המשחק הראשון, שיצאה בשנת 2013

המשחק יצא ב-25 בנובמבר 2010. בעקבות פופולריותו, המשחק עובד לסדרת אנימה אשר יצאה ב-4 ביולי 2013 ולמחזה שיצא בשנת 2014 ושנתיים לאחר מכן אך עם קאסט שונה[2].

Super Danganronpa 2: Goodbye Despair[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק השני בסדרה. במרכז המשחק עומדת דמותו של האג׳ימה הינאטה, נער שכישוריו אינם ידועים. לאחר שהוא נכנס, דלת הכיתה ננעלת ולעברו ולעבר שאר בני כיתתו מגיחה ארנבת ורדרדה בשם אוסאמי. אותה אוסאמי ידועה כארנבת קסומה וכתוצאה מכך הופכת את הכיתה לאי טרופי הנקרא אי ג׳ברווק (Jabberwock Island) ומבקשת שכל התלמידים יהיו נחמדים אחד כלפי השני במהלך הטיול. הכל מתנהל על מי מנוחות עד שערב אחד מגיע מונוקומה, שהופך את אוסאמי למונומי ומשתלט על האי, תוך שהוא משחרר את הגרגולים באי לשמור על האיים האחרים בארכיפלג. גם כאן האג׳ימה מנסה למנוע מחבריו להרוג אחד את השני אך ללא הצלחה. בשלב מאוחר יותר האג׳ימה מגלה כי ארגון בשם ארגון קרן העתיד (Future Foundation) מחזיק אותם באי הזה ואוסאמי היא מעין סוכנת שלהם ביחד עם תלמיד נוסף מהכיתה שמתגלה בהמשך בתור צ׳יאקי נאנאמי (שאף מתגלה ישות וירטואלית בפני עצמה ומגלה כי התלמידים חיים בעולם דיגיטלי). מסתבר כי הארגון ניסה להגן על התלמידים מפני הטרגדיה שהתרחשה בעולם האמיתי והתלמידים הם בעצם משרתים את ג׳ונקו אנושימה (שמתה בסוף במשחק הקודם, אך מצליחה להשאיר ישות דיגיטלית אחריה שמשתלטת על התוכנה בה מאורעות המשחק הנוכחי מתקיימים) בשם הנותרים של היאוש (Remnants of Despair) ולבקשת מאקוטו נאגי, הפרוטגוניסט מהמשחק הקודם, להגן עליהם ולשלוח אותם לעולם וירטואלי בו יוכלו לקיים את חייהם בבטחה רק שלא חשב כי וירוס (מונוקומה עצמו ובסוף ישותה הווירטואלית של ג׳ונקו אנושימה) ישתלט על התוכנה ויעשה בה נזקים רבים. נאגי, ביחד עם קיוקו קיריגירי וביאקויה טוגאמי, מצטרפים לתלמידים בדיון הסופי כדי למגר את הווירוס מהתוכנה ולמנוע מכך שג׳ונקו תשלוט על התלמידים שנותרו בחיים בתוך התוכנה, כולל מי שמת בתוכה (שכן ידוע בדאנגנרונפה 3, ע״ע, מה עלה בגורלם).

טכנית, היה אמור לצאת עיבוד אנימה למשחק (שכן דמותה של מונומי רמזה על כך בסוף האנימה הראשונה), אך בעקבות כישלונה של סדרת האנימה הראשונה פרויקט זה בוטל ועם זאת, זה לא מנע מיוצרי הזיכיון לייצר סדרת אנימה שתמשיך את העלילה (להלן, דאנגנרונפה 3). עם זאת, המשחק עובד למחזה שיצא בשנת 2015 ושנתיים לאחר מכן, כשחלק מהקאסט התחלף[2].

New Danganronpa V3: Killing Harmony[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק השלישי בסדרה. בשונה מקודמיו, המשחק מסתובב סביב סאגה חדשה, הכוללת בית ספר חדש ודמויות חדשות שאין להן קשר ישיר לדמויות מהמשחקים הקודמים. במשחק זה, השחקן תחילה נכנס לדמותה של קאדה אקמאטסו, אשר נחטפת בידי אנשים מסתוריים ונכלאת בתוך בית ספר הנקרא: Ultimate Academy for Gifted Juveniles (האקדמיה האולטימטיבית לצעירים המחוננים בתרגום חופשי). שם היא פוגשת את שואיצ׳י סאיהרה, אליו היא מתלווה למגרש הספורט, שם הם מגלים תלמידים נוספים שנחטפו כמוהם ומגלים כי מי שחטף אותם היו המונוקומה קאבס (מונוקאבס בקיצור) - חמישיית דובי מונוקומה בצבעים שונים ומאפיינים שונים אשר מטרתם המשותפת היא להרוג את התלמידים. מסתבר כי המונוקאבס הם ילדיו של מונוקומה, אשר מתרגז מהמריבה שהם חוללו ביניהם בזמן שישבו בתוך הרובוטים שלהם הנקראים Exisals. התלמידים, שלא מבינים מה הם ראו באותה עת, מקבלים בגדים חדשים שבאמצעותם גם מוצמד להם כישרון ואף מגלים כי הם נכלאו בבית הספר במטרה להרוג אחד את השני עד שיישארו רק שני תלמידים שיישרדו.

לאחר מאורעות הפרק הראשון, כאשר קאדה מתגלה בתור מי שהרגה את רנטארו אמאמי, השחקן מועבר לנעליו של שואיצ׳י, שממלא את תפקידה של קאדה לצוד את המאסטרמיינד (מה שהם תכננו ביחד במהלך כל הפרק) ואף מבטיח לה שהוא יעשה הכל למען אהבתם הקצרה ביניהם. בעקבות כך, קאיטו מומוטה, שלא אהב את ההתרחשות במשפט הכיתה, מחליט לקחת עליו את האחריות על שואיצ׳י, ממנה אותו בתור הסיידקיק שלו ואף מזמין אותו להתאמן עימו בלילות כשאף אחד מהתלמידים האחרים והמונוקאבס לא רואה. בהמשך הם מצרפים את מאקי הארוקאווה, הידועה כסייעת, אך בסוף הפרק השני היא מתגלה כהמתנקשת.

ככל שהעלילה מתקדמת, התלמידים מקבלים רמזים לגבי איך הם התנהלו בטרם המשחק החל באמצעות פנסים מיוחדים. כמו כן, במקביל לניסיונות ההתחמקות מבית הספר, הם מעלים חשדות כי קוקיצ׳י אומה הוא המאסטרמיינד בשל התנהגותו החריגה והשקרים שהוא מדבר רבות. דבר זה מתבדה בזמן המשפט שנעשה בפרק החמישי, כשהתגלה כי קאיטו הרג את קוקיצ׳י לבקשתו רק כדי להוכיח שהוא אינו המאסטרמיינד ושאינו אחד מהנותרים של הייאוש, דבר שהוכח כנכון מכיוון ובמותו של קוקיצ׳י המשחק לא נפסק.

לאחר מותו של קוקיצ׳י, שואיצ׳י מגלה כי ישנן תעלומות לא פתורות בתוך בית הספר ולכן, במקום ללכת לישון, הוא וחבריו מעדיפים לגלות את סודות בית הספר, במיוחד כשקיבו מנסה להשמידו בכוחות עצמו. מבין מה שהוא גילה מסודות בית הספר היו:

  • שהכישרון של ראנטארו הוא השורד וזאת בעקבות היותו שורד מהעונה הקודמת של המשחק (הידועה כעונה 52, שכן המשחק הוא בעצם עונה 53)
  • שקאדה לא באמת הרגה את ראנטארו, אלא המאסטרמיינד, במיוחד כשלא ידעה על הסרטון שראנטארו יצר לעצמו שבזכותו שואיצ׳י גילה את הנאמר לעיל
  • שבחדר של המאסטרמיינד ישנו מיכל שבתוכו שוכנת מאדרקומה (Motherkuma) והיא זו שמייצרת את המונוקומות
  • אל החדר של המאסטרמיינד הייתה דרך קיצור מהשירותים של הבנות ושם היה ארון כלי ניקוי ממנו התחילה הדרך
  • קוקיצ׳י היה מנהיג של ארגון בשם D.I.C.E ומשם הכישרון שלו כמנהיג
  • המאסטרמיינד הייתה טסומוגי שירוגאנה ובעקבות כישוריה כקוספליירית, היא יכלה לבחור להפוך לכל דמות שהיא רוצה, שכן היא מוכיחה שגם הדמויות מהמשחקים הקודמים הם גם מאסטרמיינד בפני עצמם ושהיא חברה בקבוצה הנקראת ״צוות דאנגנרונפה״ - אותו צוות היה אחראי על המשחקים הקודמים. כמו כן, היא חשפה שקיבו גם היווה מצלמה בתוך התכנית והוא בעצם צילם את המאורעות לטלוויזיה.
  • בתוך בית הספר שכנו חרקונים קטנים (שהיוו כהמונוקאב השישי) שהיוו כמצלמות בתוך כל בית הספר (שאלו החרקים עליהם גונטה גקווארה דיבר)
  • כל המשחק הוא בעצם יקום פיקטיבי והפנסים הוקלטו בתור מניפולציה שנועדה לגרום לתלמידים לחשוב שהמאורעות שקרו בטרם המשחק היו אמיתיים (אף על פי שבמציאות הם לא)

לאחר שטסומוגי מובסת בידי קיבו, המשמיד את בית הספר באופן סופי ואף מקריב את עצמו, מתגלה כי התלמידים ששרדו היו שואיצ׳י, מאקי והימיקו יומנו.

משחקי ספין אוף[עריכת קוד מקור | עריכה]

Danganronpa Another Episode: Ultra Despair Girls[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת המשחק מתרחשת בין עלילת המשחק השני לאנימה השלישית ובו מגלים מה קרה לקרוביהם של הדמויות מהמשחק הראשון. מסתבר כי על טואווה סיטי (Towa city) השתלטה חבורת ילדים הנקראת לוחמי התקווה (Warriors of Hope) שמטרתם היא להשמיד את המבוגרים בעיר וזאת בגלל אירועים טראומטיים שהם עברו בגללם. את הילדים מנסה לעצור קומארו נאגי, אחותו של מאקוטו מהמשחק הראשון. אל קומארו נלווית טוקו פוקאווה, אחת משורדי המשחק הקודם, שמודאגת ממצבו של ביאקויה טוגאמי (בו היא מאוהבת). כמו כן, מגלים כי נאגיטו קומאדה מהמשחק השני הוא משרת של הילדים. בשונה מהמשחקים האחרים של דאנגנרונפה, מדובר במשחק אקשן ויריות.

Danganronpa 3: The End of Hope's Peak Academy[עריכת קוד מקור | עריכה]

בניגוד לשני המשחקים הקודמים, דאנגנרונפה 3 יצא בתור שתי סדרות אנימה, הקשורות אחת לשנייה, ספיישל OVA וספיישל נוסף. אותו דאנגנרונפה 3 מהווה בעצם סיכום לסאגה ומהווה מענה לכל השאלות שנשאלו במהלך המשחקים הקודמים. שתי סדרות האנימה מהוות צדדים שונים בעלילת דאנגנרונפה 3.

ארק העתיד (未来編 - Mirai-hen)[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה ממשיכה היכן שהסתיימה עלילת המשחק השני. ארגון קרן העתיד לוקח לידיו את מאורעות הטרגדיה ולכן מאשים את מאקוטו נאגי בבגידה בגין החלטתו להשאיר את הנותרים של הייאוש בחיים אך עם זאת נתקל במונוקומה, המאלץ אותם להרוג אחד את השני ואף להעצים את הקרע שנוצר ביניהם בעקבות מותה של צ׳יסה יוקיזומה והמחלוקת שנוצרה בין נאגי לקיוסקה מונאקטה. כמו כן, כל חבר ארגון שנכפה עליו מקבל צמיד שבו נאמר לו מה אסור לו לעשות, אחרת הוא ימות. ככל שהעלילה מתקדמת, מתים יותר ויותר חברי ארגון עד שמתגלה סיבת המוות האמיתית: מסתבר כי מי שצופה בסרטונים המופיעים במצלמות שבבניין של הארגון מקבל סכין ומתאבד וזאת בעקבות המניפולציה שנעשית בסרטון לחבר הארגון שהתאבד. כמו כן, מתגלה כי ראש הארגון, קאזו טנגן, הוא המאסטרמיינד שעמד מאחורי המשחק. המשחק מסתיים כאשר ארבעה אנשים שורדים אותו: מאקוטו נאגי, אאוי אסהינה, קיוסקה מונאקטה וריוטה מיטאראי, אשר מחליט לשים סוף למאורעות הטרגדיה והולך לבניין הטלוויזיה הסמוך במטרה להפעיל את סרטון הנוגדן במטרה לתת לכולם תקווה ובמקביל לשטוף את המוח של מי שצופה בו.

ארק היאוש (絶望編 - Zetsubō-hen)[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה מהווה פריקוול למה שקרה טרם מאורעות המשחקים. לפי אנימה זו, מתגלים מספר דברים:

  • איך אירועי הטרגדיה החלו
  • הדמויות מהמשחק השני (מלבד האג׳ימה הינאטה שהיה בקורס מיוחד) היו באותה כיתה ושהמחנכת שלהם הייתה צ׳יסה יוקיזומה
  • צ׳יאקי נאנאמי אכן הייתה אמיתית ושהיא התאהבה בהאג׳ימה הינאטה בזמן שהיו נפגשים לשחק אחד עם השני, אך נהרגה בידי ג׳ונקו אנושימה
  • אחותו של פויוהיקו קוזוריו, נאטסומי, נהרגה בידי חברה של מאהירו קויזומי (מה שהוביל להריגתה של מאהירו על ידי פקו פקויאמה במהלך המשחק השני) לאחר שהתגרתה בה מרוב שקינאה בבעלי הכישרונות, כולל אחיה. כמו כן, נאטסומי הייתה באותו קורס של האג׳ימה
  • הרקע למריבה של רורוקה אנדו עם סייקו קימורה
  • מושא הערצתה של מיקאן טסומיקי היא ג׳ונקו אנושימה
  • מיקאן היא זו שהובילה את צ׳יאקי למבוך בו היא נהרגה
  • ג׳ונקו העבירה שטיפת מוח לכל התלמידים בבית הספר באמצעות הסרטון בו היא הוציאה את צ׳יאקי להורג, כולל לצ׳יסה

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

גולת הכותרת של המשחקים היא הדמויות. כל דמות במשחק מתאפיינת בכישרון מסוים (מה שמקנה לה את הסטריאוטיפ המאופיין לה), מה שגורם להן להיבחר בקפידה למשחק. הסטריאוטיפים המתייגים את הדמויות מאופיינים בתור SHSL (ראשי תיבות של Super High School Level) (בגרסה היפנית) או Ultimates (בגרסה האנגלית)

בתמונה: קוספליי של ג׳ונקו אנושימה מתוך כנס אנימה ת׳ון 2014. דמותה של ג׳ונקו ידועה בתור אחת הדמויות הפופולריות בתחום הקוספליי

המשחק הראשון[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מאקוטו נאגי (ביפנית: 苗木誠) - התלמיד בר המזל. זה התלמיד שאל נעליו השחקן נכנס במהלך Trigger Happy Havoc ומשמש כהפרוטגוניסט במשחק זה, איתו הוא פותר את תעלומות הרצח ואף חושף מי התלמיד הרוצח. לאחר שמונוקומה מכריז על תחילתו של משחק הרצח, נאגי מנסה לעודד את כולם להישאר חברים ולא להרוג אחד את השני. כשנגמר הזמן של משפט הכיתה של הפרק החמישי, נאגי מואשם בהריגתה של מוקורו איקוסאבה, דבר שהתברר כשגוי, אך עם זאת, זה לא מנע ממונוקומה לתת לו עונש, מהלך שנכשל בעזרת אלטר אגו (ע״ע) והמזל שלו, מה שמנחית אותו במזבלה של בית הספר, ממנה הוא נחלץ בעזרת קיריגירי (ע״ע) ולכן דורש משפט חוזר, בו הוא חושף את האמת על ג׳ונקו אנושימה (ע״ע). בסוף המשפט השישי שונה הכישרון שלו ל"תקווה" (super high school level hope). לאחר ששורד את המשחק הראשון, הוא מצטרף לארגון קרן העתיד, כששם הוא מבקש מהם להחזיק את הנותרים של הייאוש בתוך עולם וירטואלי. ברגע שמתגלה שבאותו עולם וירטואלי הושתל וירוס, הוא נכנס למשפט הכיתה האחרון שנעשה שם כדי לחלץ את התלמידים מהעולם הווירטואלי ואף לנצח את ישותה הווירטואלית של ג׳ונקו. בתחילת האנימה השלישית הוא מואשם בכך ולכן מתעוררת יריבות בינו לבין קיוסקה מונאקטה (ע״ע), מה שמעצים את משחק הרצח באותו זמן.
  • קיוקו קיריגירי (ביפנית: 霧切響子) - התלמידה שבתחילה כישוריה אינם ידועים, אך מסתבר שהכישרון שלה הוא בלשנות. קיריגירי ידועה כנערה שקטה, אך מוכנה לסייע לנאגי בפתירת התעלומות. בסוף הפרק החמישי היא מחלצת את נאגי מהמזבלה של בית הספר לאחר שהעונש שלו נכשל. ידוע כי קיריגירי היא ביתו של המנהל לשעבר ג׳ין קיריגירי, אשר ייסד את בית הספר אקדמיית פסגת התקווה ואף ארגן את האודישנים עבור תלמידים שרצו ללמוד אצלו. אותו ג׳ין קיריגירי נהרג בידי מונוקומה כשהמאסטרמיינד השתלט על בית הספר טרם המשחק הראשון מתחיל. שורדת את המשחק הראשון אך נהרגת בגין הפרת האיסור שהוטל עליה במהלך המשחק שחל באנימה השלישית. אולם, היא מוחזרת לחיים בידי מיקאן טסומיקי (ע״ע).
  • ביאקויה טוגאמי (ביפנית: 十神白夜) - יורש אימפריה אמידה. בן למשפחת אנשי עסקים המחזיקה קונצרן כלכלי. משמש כמושא אהבתה של טוקו פוקאווה, מה שמשמש כאתנחתא קומית במשחקים. היה אמור ללמוד בבית ספר יוקרתי[3], אך בסוף החליט לבוא לאקדמיה. שורד את המשחק הראשון כשלאחריו מחלץ את קומארו נאגי בתחילת משחק הספין אוף ואף נותן לה נשק מיוחד נגד מונוקומות. לא משתתף במשחק הרצח שמתחולל באנימה השלישית.
  • אאוי אסהינה (ביפנית: 朝日奈葵) - התלמידה השחיינית. שורדת את המשחק הראשון ואת המשחק שהתחולל באנימה.
  • טוקו פוקאווה (ביפנית: 腐川冬子) - התלמידה המאופיינת בתור תופעת כתיבה. טוקו היא נערה בעלת פיצול אישיות, כאשר מצד אחד היא נערה שקטה ומופנמת אשר מתאהבת בביאקויה טוגאמי, אך מצד שני, כאשר היא מתעלפת היא הופכת לג׳נוסייד ג׳ק - נערה מופרעת חסרת מעצורים אשר אוחזת במספריים בתור כלי נשק.
  • יאסוהירו הגאקורה (ביפנית: 葉隠康比呂) - מגיד עתידות. נושא איתו כדור בדולח צמוד. יאסוהירו תמיד שומר על מצב רוח מרומם ומאופיין כנער חברותי. שורד את המשחק הראשון אך לא משתתף במשחק הרצח שמתחולל באנימה השלישית.
  • סאיאקה מאיזונו (ביפנית: 舞園さやか) - איידולית. הכירה את מאקוטו עוד בחטיבת הביניים למרות שלא נפגשו בה. במהלך מאורעות הפרק הראשון היא מתחלפת עם מאקוטו בחדר השינה, אך נהרגת בידי לאון קוואטה (למרות שניסתה להרוג אותו קודם כיוון שהוא התפרץ לחדר).
  • לאון קוואטה (ביפנית: 桑田怜恩) - כוכב בייסבול. הורג את סאיאקה מאיזונו במהלך הפרק הראשון.
  • צ׳יהירו פוג׳יסאקי (ביפנית: 不二咲千尋) - התלמיד סופר דופר מתכנת. תחילה הוא מוצג כבת, אך לאחר מותו, מתגלה במשפט הכיתה של הפרק השני (מתי שהוא מת) סודו האפל (מוטיב שהוביל את אותו פרק) שלפיו צ׳יהירו הסתיר את זהותו המינית, זאת בעקבות התעללות שעבר בילדותו בשל היותו ילד חלש. טרם נהרג בידי מונדו אוואדה במהלך אותו פרק, הוא מתכנת את אלטר אגו - תוכנה אשר נועדה לאכלס את כל זכרונותיו של צ׳יהירו ואף לסייע לחבריו להינצל מתוכניותיו של המאסטרמיינד ומונוקומה בפרט. בכך שהוא חקר את המחשב שהוא "חיי" בו ואפילו הצליח לשטול למונוקומה וירוס באחד מהעונשים שלו. אלטר אגו עזר גם לתלמידי המשחק השני וכן, יצר גם את אוסאמי (ע״ע) ואת ישותה הווירטואלית של צ׳יאקי נאנאמי (ע״ע).
  • מונדו אוואדה (ביפנית: 大和田紋土)
  • קיוטאקה אישימרו (ביפנית: 石丸清多夏)
  • היפומי יאמדה (ביפנית: 山田一二三)
  • סלסטיה לודנברג (ביפנית: セレスティアルーデンベルク)
  • סאקורה אוגמי (ביפנית: 大神さくら)
  • ג׳ונקו אנושימה (ביפנית: 江ノ島 盾子) - האנטגוניסטית המובילה בסדרה. היא הייתה המסטרמיינד של העונה הראשונה (האישה ששלטה במונוקומה)
  • מוקורו איקוסאבה (ביפנית: 戦刃 むくろ) - החיילת. אחותה התאומה של ג׳ונקו ועושת דבריה. בתחילת המשחק הראשון היא מתחזה לאחותה, אך נהרגת בטרם משפט הכיתה הראשון על ידי מונוקומה, זאת מאחר שסירבה לקחת חלק במשפט. בהמשך גופתה הונחה בחממת בית הספר כשלאחר מכן התפוצצה הגופה.
  • מונוקומה (ביפנית: モノクマ) - דוב רובוטי.

המשחק השני[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחק הספין אוף[עריכת קוד מקור | עריכה]

דאנגנרונפה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק השלישי[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דאנגנרונפה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ https://twitter.com/danganronpawiki/status/906296889246670855, Twitter
  2. ^ 1 2 ダンガンロンパ THE STAGE 公式サイト, www.cornflakes.jp
  3. ^ Danganronpa Character’s former High Schools list:, So long, bear well (באנגלית)