דב מאיר אייזנשטיין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דב מאיר אייזנשטיין
לידה 24 בדצמבר 1922
ה' בטבת ה'תרפ"ג
ירושלים, פלשתינה (א"י)
פטירה 4 באוקטובר 2008 (בגיל 85)
ה'תשס"ט
ירושלים, ישראל
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות ? – 4 באוקטובר 2008 עריכת הנתון בוויקינתונים
רבותיו


לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הרב דב מאיר אייזנשטיין (ה' בטבת ה'תרפ"ג, 24 בדצמבר 1922 - ו' בתשרי ה'תשס"ט, 5 באוקטובר 2008) היה למדן ירושלמי, חבר מערכות אוצר הפוסקים, אנציקלופדיה תלמודית ועוד.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בירושלים, למרים וליהושע ליב אייזנשטיין, שהיה מלמד בישיבה הגדולה ותלמוד תורה מאה שערים, שוחט ובודק, שליח ציבור ובעל קורא. למד בתלמוד תורה מאה שערים, בישיבת חברון ובישיבת לומז'ה.

הרב אייזנשטיין היה חבר מערכת של אוצר הפוסקים, השתתף בכתיבת קובצי "כרם ציון" בענייני מצוות התלויות בארץ, וכחבר וראש המערכת של מכון הרב פרנק, ערך את חידושי רבו הרב איסר זלמן מלצר, ראש ישיבת עץ חיים, על סדר זרעים. הרב אייזנשטיין השתתף בכתיבתם של כרכים י"ג–כ"ז באנציקלופדיה התלמודית. במהלך שנותיו כתב אף מאמרים רבים שהתפרסמו בכתבי עת שונים, חלקם בעילום שמו. לאחר פטירתו, בשנת תשע"ב (2012), הוציאה משפחתו תחת מכון הרב פרנק את הספר "נטעי אדם", בו מקובצים מאמריו בענייני זרעים, שבת ויום־טוב, ענייני המועדים, סוגיות הש"ס, מערכת תלמודית מקיפה (שנכתבה במקורה עבור אנציקלופדיה תלמודית) ועוד, המאמרים נערכו חלקית על ידי המו"לים.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • תולדות חייהם של המשתתפים בחיבור האנציקלופדיה התלמודית שהלכו לעולמם. בתוך: כרך כ"ט של אנציקלופדיה תלמודית, חשוון תשע"א.
  • חיי אדם, בסוף הספר "נטעי אדם" שנערך מכתביו (עמ' תיג-תכד), ירושלים, תשע"ב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.