דייוויד סמית (ספורטאי)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דייוויד סמית
David Smith
לידה 20 באפריל 1978 (בן 46)
דנפרמלין (אנ'), סקוטלנד
מידע כללי
מדינה בריטניהבריטניה בריטי
השכלה אוניברסיטת באת' עריכת הנתון בוויקינתונים
davidsmithathlete.com
ספורט
ענף ספורט חתירה
הישגים
פרסים והוקרה חבר במסדר האימפריה הבריטית עריכת הנתון בוויקינתונים
מאזן מדליות
חתירה
מתחרה עבור בריטניהבריטניה בריטניה
אליפות העולם בחתירה לנכים
זהבפוזנן, פולין (2009)
זהבבלד, סלובניה (2011)
גביע העולם בחתירה לנכים
זהבמינכן, זהב (2012)
המשחקים הפאראלימפיים
זהב לונדון 2012חתירה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דייוויד סמיתאנגלית: David Smith; נולד ב-20 באפריל 1978[1]) הוא חותר ורוכב אופניים סקוטי. אלוף פאראלימפי בחתירה (לונדון, 2012) וחבר מסדר האימפריה הבריטית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סמית נולד וגדל בדנפרמלין (אנ'), סקוטלנד. הוא נולד עם מום אורתופדי קלאב פוט ועבר בינקותו ובילדותו מספר ניתוחים והליכים רפואיים לשיפור מבנה רגליו. בנעוריו, למד קרטה, קיבל חגורה שחורה, ובין השנים 1993–1999 ייצג את בריטניה בתחרויות בענף. לאחר מכן, עבר לעסוק בענף המזחלות, ובין השנים 2002–2008, היה חבר נבחרת המזחלות של בריטניה וייצג אותה בתחרויות עולמיות. בשנת 2009 השלים תואר במדעי הספורט מטעם אוניברסיטת באת' (אנ'). בשנת 2010, אובחן עם המאנגיובלסטומה (Hemangioblastoma), גידול נדיר בעמוד השדרה הצווארי, נותח במהלך חייו מספר פעמים ועבר תהליכי שיקום הכרוכים בהתמודדויות עם פגיעות ושיתוקים שלאחר הניתוח.

בשנת 2013, אימץ אורח חיים טבעוני לאחר שקרא את Finding Ultra - ספרו של האולטרה מרתוניסט, ריץ' רול. תחילה בחר בטבעונות על מנת לשפר ביצועים בספורט ולשפר את בריאותו ולאחר מכן החלטה זו התבססה גם על טעמים מוסריים[2].

מתגורר באבימור (אנ'), סקוטלנד.

קריירת חתירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2009, ייצג את בריטניה לראשונה בתחרות חתירה Varese International Regatta וזכה במדליית זהב. באותה השנה, זכה באליפות העולם בחתירה לנכים שנערכה בפוזנן, פולין. בשנת 2010, היה חבר נבחרת החתירה הפאראלימפית של בריטניה, אולם אז התגלה בגופו גידול. הוא עבר שני ניתוחי חירום בסיכון גבוה בעמוד השדרה הצווארי. במהלך הניתוח, הוצאו מגופו שלוש חוליות, ועמוד השדרה שלו קובע באמצעות ברגים. כשהתעורר, גילה כי חלק מאיבריו משותקים והוא עבר הליך שיקומי. בשנת 2011, זכה שוב באליפות העולם בחתירה לנכים שנערכה בבלד, סלובניה. בשנת 2012, זכה גם בגביע העולם בחתירה לנכים. באותה השנה, השתתף במשחקים הפאראלימפיים בלונדון, וזכה במדליית זהב בחתירת mixed coxed four (אנ'). למרות הצלחתו בענף החתירה, השפעות הניתוחים שעבר אילצו אותו לפרוש מענף זה.

קריירת רכיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2012, החל סמית לעסוק ברכיבה ספורטיבית. בשנת 2014, גילה כי הגידול חזר והיה עליו לעבור ניתוח נוסף. הניתוח הצליח וסמית השתקם והמשיך להתאמן לקראת המשחקים הפאראלימפיים בריו דה ז'ניירו. בשנת 2015, סמית ייצג את בריטניה בשתי תחרויות גביע עולם של האיגוד הבינלאומי לאופניים (UCI Para-cycling road world cups). באותה השנה, זכה בשתי מדליות במסגרת תחרויות בינלאומיות של האיגוד הבינלאומי לאופניים שנערכו במנצ'סטר (Manchester Para-cycling International). לאחר מכן, גילה כי הגידול חזר שוב וכי עליו לעבור ניתוח נוסף. סמית החליט לדחות את הניתוח כדי להצליח להשתתף במשחקים הפאראלימפיים בשנת 2016, אולם בינואר 2016, מצבו הבריאותי הידרדר ובפברואר 2016 עבר ניתוח נוסף שהותיר אותו עם פגיעות ושיתוקים. עקב מצבו הבריאותי, סמית לא הצליח לקחת חלק במשחקים הפאראלימפיים בריו דה ז'ניירו, ונכון ליולי 2017, הוא בתהליך שיקום.

הוקרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בשנת 2012, הדואר המלכותי הבריטי צבע בזהב את תיבת הדואר שבאבימור, סקוטלנד כאות הוקרה לדייוויד סמית[3] (אנ').
  • בשנת 2013, קיבל את עיטור חבר מסדר האימפריה הבריטית (MBE)[1].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דייוויד סמית בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 David Smith MBE, paralympics.org.uk
  2. ^ David Smith – “I Owe My Fast Recovery To Eating Plant-Based”, VeganLife, June 10, 2015
  3. ^ Scottish post boxes to stay gold, royalmailgroup.com, 2 November 2012