חלל אינסופי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חלל אינסופי
Final Space
כרזת הסדרה
כרזת הסדרה
סוגה מדע בדיוני
פנטזיה
הרפתקאות
אקשן
יוצרים אולאן רוג'רס
כותבים אולאן רוג'רס
דייוויד סאקס
בימוי מייק רוברטס (עונה 1)
בן בילאץ' (עונה 2)
דן אוקונור
כריס פאלושק
יוראקי מוחיזוקי
אן ווקר פארל
מדבבים אולאן רוג'רס
פרד ארמיסן
טום קני
דייוויד טננט
טיקה סומפטר
סטיבן יון
קוטי גאלווי
קיילב מקלונין
רון פרלמן
ג'ון דימג'יו
ג'ינה טורס
שאנון פורסר
קית' דייוויד
אנדי ריכטר
קונאן או'בריאן
אשלי ברץ'
קלאודיה בלאק
רון פונץ'
ג'יין לינץ'
פסקול שלבי מרי
ארץ מקור ארצות הברית
שפות אנגלית (הסדרה דובבה לשפות נוספות, ביניהן ספרדית, צרפתית, פולנית ורוסית)
מספר עונות 3
מספר פרקים 36
הפקה
מפיק קונן אובריין
מפיקים בפועל אולאן רוג'רס
דייוויד סאקס
דייוויד קיסינג'ר
לארי סאליבן
ג'ף רוס
קתלין גרייס
מליסה שניידר
מאט הוקלוטוב
דן אוקיף (עונה 2)
קורי קמפודוניקו
אלכס בולקלי
רוזה טראן (מפיקה משנית; עונה 2)
ברנט טורסטר (מפיק משני; עונה 2)
חברת הפקה ShadowMachine, Conaco, Jam Filled Entertainment, Studio T עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Warner Bros. Domestic Television Distribution
שידור
רשת שידור TBS (עונה 1; ארצות הברית)
Adult Swim (עונות 2–3; ארצות הברית)
נטפליקס (עולמי)
תקופת שידור מקורית 26 בפברואר 201814 ביוני 2021
תקופת שידור בישראל 20 ביולי 201814 ביוני 2021
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חלל אינסופיאנגלית: Final Space) היא סדרת הנפשה אמריקאית, העוסקת בגארי, אסיר המרצה תקופת מאסר בחלל החיצון, שם הוא פוגש חייזר קטן שיש בו כוח להשמיד כוכבי לכת שלמים. השניים יוצאים למסע כדי להציל את היקום.

הסדרה, מבית חברת נטפליקס, היא סדרת מדע בדיוני ופנטזיה שנוצרה על ידי אולאן רוג'רס ופותחה על ידי דייוויד סאקס. הפרק הראשון בסדרה שודר לראשונה ב-26 בפברואר 2018[1] על ידי רשת הטלוויזיה האמריקאיות TBS (אנ') ובמקביל עלה בנטפליקס בשידור בכורה.

לסדרה שלוש עונות (כל עונה בת 10–13 פרקים) כשהשנייה עלתה לראשונה בתאריך 24 ביוני 2019, כששודרה גם ברשת הכבלים Adult Swim וגם ברשת TBS באופן כזה שבו רשת Adult Swim משדרת כל פרק שבוע לפני שידורו ברשת TBS.[2] שבוע לאחר הקרנת הפרק האחרון של העונה השנייה הוכרז על יציאת עונה שלישית, אם כי תאריך היציאה נותר חסוי.[3] רק בשנת 2020 הודיעו המפיקים כי הפרק הראשון של העונה השלישית אמור לעלות לאוויר ב-20 במרץ 2021.

בספטמבר 2021 דווח כי הסדרה בוטלה.[4]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גארי גודספייד (אולאן רוג'רס) הוא אסטרונאוט הרפתקן לא מיומן, שמושלך לכלא על סיפון ספינת חלל נטושה, בה הוא חי לבדו בלי אפשרות לברוח.

ביום האחרון של תקופת המאסר שלו בחללית הכלא "גלקסי 1" הוא נתקל בחייזר ממין ייחודי. גארי מתיידד עם החייזר, ומכנה אותו "מונקייק" ("Mooncake"; מילולית "עוגת ירח"). השניים נמצאים ביחד למשך זמן רב ואף הופכים לחברים קרובים – עד שמתגלה כי מונקייק הוא למעשה מעין נשק המסוגל להשמיד גלקסיות שלמות, והוא נרדף על ידי יצור טלפתי רב עוצמה המכונה "הלורד קומנדר". גארי ומונקייק יוצאים למסע להצלת היקום מידי של הלורד קומנדר, כשלצידם מחשב ספינת החלל הנקרא "HUE". צבא של רובוטים זהים ונאמנים ושל חברים חדשים מצטרפים אל גארי ומונקייק לחללית – וכל זאת תוך ניסיון לחשוף את התעלומה של מה שמכונה בסדרה "החלל האינסופי".[5]

סקירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה
הפרק הראשוןהפרק האחרון
פיילוט [א]5 באפריל 2016
11026 בפברואר 20187 במאי 2018
21324 ביוני 201923 בספטמבר 2019
31320 במרץ 202114 ביוני 2021
  1. ^ הדגמה שהועלתה ליוטיוב טרם פיתוח העונה הראשונה. זמין לצפייה בערוץ היוטיוב של יוצר הסדרה, אולאן רוג'רס.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרעיון המקורי לסדרה עלה באמצע שנת 2010. אולאן רוג'רס, יוצר הסדרה והמדבב הראשי, העלה את הפרק הראשון של סדרת רשת מונפשת בעלת תכנון לעשרה פרקים מלאים תחת הכותרת "Gary Space" (בתרגום חופשי לעברית: "החלל של גארי" או "המרחב של גארי") לערוץ היוטיוב הפרטי שלו.[6] לרוע מזלו של רוג'רס, הפרויקט הופסק לאחר שלושה פרקים, ובסופו של דבר הסביר בעמוד הפייסבוק שלו כי גם הוא וגם האנימטור הראשי של הסדרה, דן בראון, החליטו להפסיק את העבודה המשותפת ולפרק את הסדרה. עם זאת, הוא סייג ואמר כי ייתכן והסדרה תשוב לשידור בעתיד, אם התנאים יבשילו לכך.[7]

ב-30 באפריל 2013 אישר רוג'רס כי הוא מתכנן חידוש לסדרה, ועונה חדשה ומשופרת של "Gary Space" עומדת להתפרסם, כאשר כל הפרקים יפורסמו באותה העת ולא במרווחי זמן.[8] שנתיים לאחר מכן הודיע רוג'רס כי ייתכן והסדרה תשודר ברשת "Cartoon Network" האמריקאית.[9]

בתחילת 2016 הודיע רוג'רס סופית כי הוחלף שם הפרויקט שלו ל"חלל אינסופי" ושהסדרה המלאה תעלה בקרוב. פרק הפיילוט לסדרה החדשה פורסם בערוץ היוטיוב שלו מעט מאוחר יותר.[10] הפרק תפס את תשומת ליבו של השחקן והקולנוען קונאן אובראיין, שהזמין את רוג'רס ללוס אנג'לס כדי להציע את הסדרה לרשת TBS. מעט אחר כך הצטרף בעמו להפקה בתפקיד מפיק בכיר לצד רוג'רס ודייוויד סאקס. כמו כן הצטרפו כמפיקים בכירים גם חברים אחרים בחברה של אובראיין (דייוויד קיסינג'ר, לארי סאליבן וג'ף רוס), וכמה עובדי חברת 'ניו פורם' שעזרו ליצור את פרק הפיילוט (קתלין גרייס, מליסה שניידר ומאט הוקלוטוב).

כדי לאזן את חוסר הניסיון של רוג'רס בענף, אובראיין הביא את דייוויד סאקס להפקה כמפיק הראשי של הסדרה, ובין היתר כדי שיעזור וידריך את רוג'רס.[11][12] לאחר שבועיים של עבודה עם סאקס וג'ייק סידוול (שיצר את המוזיקה לסדרה[13]) על האנימציה, רוג'רס וסאקס הציגו את תוצר הגמר מול מנהלי TBS, אך לא באופן בלעדי; הם הציעו את הזכויות על הפקת הסדרה גם לחברות קומדי סנטרל, פוקס, FX, יוטיוב ו-Fullscreen; כל שש החברות חשקו בזכויות על הסדרה והחלו "תחרות" של הצעות מחיר, כאשר לבסוף הוחלט כי חברת TBS תרכוש את הסדרה[14] (מאוחר יותר היא נרכשה על ידי נטפליקס).

הפצה ושיווק[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר השיב לשאלה ממעריץ בטוויטר, חשף רוג'רס כי הסדרה תשודר על ידי TBS בפסטיבל קומיק-קון בסן דייגו בשנת 2017. עם זאת, הקרנת הבכורה של הסדרה התרחשה דווקא באתר Reddit ב־15 בפברואר 2018, ולאחר מכן הוקרנה בשנית לצד הרצאה קצרה של רוג'רס באתר AMA. בהמשך אותו יום התפרסמו שני הפרקים הראשונים באתר ובאפליקציה של TBS.

חברת הבת של הרשת, TNT, שידרה בכורה של הסדרה בערוץ ב-17 בפברואר אותה שנה. לאחר שידורו בערוץ, הסדרה עלתה לערוץ Cartoon Network תחת רצועת השידור "Adult Swim". שאר העונה שודרה באופן דומה.

ב־20 בפברואר 2018 הופצו שני הפרקים הראשונים בנטפליקס. בנוסף לשידור הסדרה, החברה עוסקת גם בהפצה והשיווק הבינלאומי לסדרה, ובמסגרת החוזים בינה לבין TBS שחררה אותה בפלטפורמה שלה ב-20 ביולי של אותה שנה.[15] ב־7 במאי חודשה הסדרה לעונה שנייה, שכללה 13 פרקים. בהמשך הודיע רוג'רס כי עונה שלישית תעלה לשידור ב-30 בספטמבר 2019, אם כי התאריך נדחה ולמשך זמן מה נותר לא ידוע. ב־7 באפריל 2019, חשף רוג'רס כי התוכנית תעבור משידור בערוץ TBS לערוץ Adult Swim.

ב-1 במרץ 2021 הודיעו המפיקים כי הפרק הראשון של העונה השלישית אמור לעלות לאוויר ב-20 במרץ 2021 בשירות הסטרימינג של חברת HBO.[16]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Joe Otterson, Joe Otterson, TBS Renews ‘American Dad’ for Two More Seasons, Sets Monday Night Animation Block, Variety, ‏11 בינואר 2018 (באנגלית)
  2. ^ Denise Petski, Denise Petski, ‘Final Space’ Animated Comedy Renewed For Season 2 By TBS, Deadline, ‏7 במאי 2018 (באנגלית)
  3. ^ Rogers, Olan. "Season 3 Tease", Twitter
  4. ^ William Hughes, Final Space creator Olan Rogers announces cancelation in emotional video, The A.V. Club, ‏10 בספטמבר 2021 (באנגלית)
  5. ^ התרגום העברי שונה מן המקור. באנגלית השם הוא ה"Final Space" ומכאן שם הסדרה, שבתרגום מילולי לעברית משמעו "חלל סופי". עם זאת, בשלב התרגום לעברית בחרו המתרגמים לשנות את השם ל"חלל אינסופי".
  6. ^ אולאן רוג'רס, First Gary Space episode, פייסבוק
  7. ^ Olan in talks with artist Dan Brown, פייסבוק
  8. ^ "Update on rebooting Gary Godspeed", פייסבוק
  9. ^ Facebook, פייסבוק
  10. ^ SO HAPPY RIGHT NOW IN THIS MOMENT IN TIME & THIS IS A LONG TITLE, יוטיוב
  11. ^ TBS Orders Animated Series From Youtube Star Olan Rogers, Conan O'Brien, Comicbook.com (באנגלית)
  12. ^ FINAL SPACE IS A TV SHOW!!!!!!!! [David Sacks]
  13. ^ "[Jake Sidwell co-composing with Shelby Merry"], Twitter
  14. ^ [FINAL SPACE IS A TV SHOW!!!!!!!! [Pitch and Bidding War] FINAL SPACE IS A TV SHOW!!!!!!!! [Pitch and Bidding War]]
  15. ^ Netflix Picks Up 'Final Space' as Netflix Original Internationally, What's on Netflix, ‏20 ביולי 2018 (באנגלית)
  16. ^ "Final Space SEASON 3 Official Trailer"