יעד סופי 3

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יעד סופי 3
Final Destination 3
בימוי ג'יימס וונג
הופק בידי קרייג פרי
תסריט גלן מורגן
שחקנים ראשיים מרי אליזבת' וינסטד
ריאן מרימן
כריס למץ'
אלכס ג'ונסון
אמנדה קרו
טקסס באטל
מוזיקה שירלי וולקר
צילום רוברט מקלכלן עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה קנדה, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה ניו ליין סינמה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה ניו ליין סינמה
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 10 בפברואר 2006
משך הקרנה 93 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט אימה, סרט נעורים, סרט סלאשר עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $34,000,000
הכנסות $113,270,608
הכנסות באתר מוג'ו finaldestination3
סרט קודם יעד סופי 2
סרט הבא יעד סופי 4
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יעד סופי 3אנגלית: Final Destination 3) הוא סרט אימה משנת 2006, אשר בוים ונכתב על ידי ג'יימס וונג, הבמאי של הסרט המקורי.[1] הסרט היה אמור לצאת לאקרנים ב-24 בפברואר 2006, אך יצא ב-10 בפברואר, שבועיים קודם לכן. הסרט דורג לצפייה מעל גיל 17 ומעלה, עקב האלימות הרבה שיש בסרט.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מתרחש 6 שנים לאחר אסון טיסת 180. ונדי כריסטנסן, נערה צעירה בעלת אינטואיציה מפותחת, העומדת לסיים את לימודיה בתיכון, חוגגת עם חבריה לכיתה בפארק שעשועים. לאחר עליות אין סופיות על מתקנים שונים, החבורה מחליטה לעלות על רכבת הרים בשם "טיסת השטן". בעודם מתכוננים לנסיעה, ונדי חוזה כי היא וכל שאר האנשים שעל המתקן יהרגו בתאונת רכבת הרים מחרידה. בעקבות החיזיון שלה, ונדי מצליחה להוציא מהמתקן מספר אנשים, כשהתאונה אכן מתרחשת, חייהם ניצלים ללא ספק. אולם, גורלם היה למות, ומשום ששיטו במוות, עתידם למות בסדר זהה לזה שהיו צריכים למות בו מלכתחילה.

התאונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אשלי פריונד ואשלין האלפרין- אשלי ואשלין ישבו יחד ברכבת ולכן גם מתו יחד. הן הלכו להשתזף במכון יופי אך אשלי לא שמעה להוראות המנהל והכניסה שתייה לחדר השיזוף. אחרי שנכנסו לחדר, הן העלו את טמפרטורת החדר מעל לטמפרטורה המומלצת. כתוצאה מכך, השתייה שהכניסו לחדר מטפטפת על תאי השיזוף ויוצרת קצר, אשר גורם לטמפרטורה בתאים לעלות לרמה מסוכנת עד שהנורות עצמן מתפוצצות. אשלי ואשלין לא יכלו לצאת מהתאים, כי כשתלו את מעליהן על הקולב המשקל הרב גרם לו ליפול על מדף רופף והמדף התנתק מהקיר ונתקע בין שני התאים, ובכך מנע מהן לצאת, ושתיהן נשרפו בעודן בחיים. בתמונה נראות הבנות כאשר פניהן אדומות בגלל אורות אדומים הבוקעים מהמתקן בו שיחקו.

פרנקי צ'יקס- לאחר לוויתן של אשלי ואשלין, ונדי וקווין עוצרים להזמין אוכל בדוכן מזון מהיר כשרכבים מקיפים אותם מקדימה ומאחורה. לפתע משאית מתחילה להתדרדר במורד הכביש אך האנשים שבמכונית מאחורה לא שמים לב אליה. באותו זמן, משאית אחרת חונה לידם קרוב מדי ובכך אין באפשרותם לברוח. בצעד נואש קווין מנפץ את השמשה הקדמית, ובכך הם מצליחים להימלט, אך מעוצמת פגיעת המשאית המנוע של רכבם עף אל עבר ראשו של הנהג מקדימה. לפי התליון שעף ממנו, ונדי וקווין מזהים שזה פרנקי. בתמונה נראה פרנקי ומאחוריו מאוורר, שכאילו חותך את ראשו.

לואיס רומאו- לאחר מותו של פרנקי, ונדי וקווין הולכים להזהיר את לואיס שהוא הבא בתור למות, אך הוא לא מאמין להם. בזמן אימון של הקבוצה, אחד מחברי הקבוצה נפגע בעינו מציפורן של פסל של דוב, וגורם לשתי חרבות ליפול על לואיס. החרבות לא הורגות את לואיס, אך חותכות את הרצועות של המשקולות שלו, וכשלואיס מרים שוב את המשקולות הן מוחצות את ראשו. בתמונה לואיס נראה כשכדור של מתקן כוח נמצע ממש קרוב לראשו ומטושטש בגלל תנועתו המהירה. בנוסף, נראות בתמונה גם החרבות אשר חתכו את רצועות המשקולות שלו.

ארין אולמר- ארין הייתה אמורה למות יחד עם איאן מכיוון שישבו יחד ברכבת, אך המוות של איאן נמנע על ידי ונדי וקווין. בחנות לחומרי בניין, בה עובדים איאן וארין מתחילה תגובת שרשרת בה מוצרים נופלים זה על זה עד להפעלה של מלגזה המתנגשת באחד המדפים ומפילה קורות עץ מחודדות על ונדי, קווין, איאן וארין. ונדי וקווין מצליחים להציל את איאן, אך ארין עפה אחורה במטרה להתחמק מהקורות ונתקלת באקדח ניטים. האקדח מופעל ויורה סיכות לתוך ראשה, ובכך הורג אותה.

איאן מקינלי- שבור ממותה של ארין, איאן מאשים את ונדי במותה ומאיים להרוג אותה. שורה של זיקוקי דינור נורות לעברו ומפספסות אותו, אך פוגעות בשלט ענק שמוחץ אותו.

פרי מאלינוסקי- ונדי ראתה באחת התמונות את הצמיד שהעניקה לה סבתה והבינה שגם אחותה ג'ולי הייתה על הרכבת. ג'ולי לא מספיקה לספר לה והנערה משתפדת על מוט שהועף מאחד הסוסים שנכנס לפאניקה.

ג'ולי כריסטנסן, קווין פישר וונדי- חצי שנה לאחר האירועים, שלושת הניצולים האחרונים נפגשים במקרה ברכבת תחתית, בה מופיעים סימנים המייצגים את כל התאונות שקו, כולל המספר 180. ונדי חוזה שהרכבת תוסט ממסלולה וששלושתם ימותו. ואכן, חטיף שנזרק על פסי הרכבת מושך עכבר שמצליח לשנות את כיוון הרכבת ולשבש את תפקודה. ונדי לא מצליחה לרדת מהרכבת בזמן והחיזיון שלה מתממש.

צוות שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן תפקיד
מרי אליזבת' וינסטד ונדי כריסטנסן
ראיין מרימן קווין פישר
כריס למץ' איאן מקינלי
אלכס ג'ונסון ארין אולמר
טקסס באטל לואיס רומאו
שילן סימונס אשלי פריונד
אמנדה קרו ג'ולי כריסטנסן
קריסטל לוו אשלין האלפרין
סם איסטון פרנקי צ'יקס
ג'סי מוס ג'ייסון וויש
ג'ינה הולדן קארי דרייר
מגי מא פרי מאלינוסקי
דסטין מיליגן מרקוס

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Final Destination 3, 2006-02-10, נבדק ב-2022-01-29