כריסטה מקאוליף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כריסטה מקאוליף
כריסטה מקאוליף
כריסטה מקאוליף
לידה 2 בספטמבר 1948
בוסטון, מסצ'וסטס
פטירה 28 בינואר 1986 (בגיל 37)
שמי כף קנוורל, פלורידה
אסון מעבורת החלל צ'אלנג'ר
מידע כללי
בשירות אסטרונאוטית בשירות נאס"א
לאום ארצות הבריתארצות הברית אמריקאית
השכלה
  • Bowie State University
  • Framingham State University
  • Marian High School עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוקים נוספים מורה
תקופת השירות 1985 (פרויקט "מורה בחלל" – הווה
ביוגרפיה בנאס"א כריסטה מקאוליף
משימות
STS-51-L
עיטורים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

כריסטה מקאוליףאנגלית: Christa McAuliffe;‏ 2 בספטמבר 194828 בינואר 1986) הייתה מורה ואסטרונאוטית אמריקאית מניו המפשייר שנספתה כאשר מעבורת החלל צ'לנג'ר, שבה המריאה, התפוצצה בעת שיגורה.

בשנת 1984 שמעה מקאוליף שנאס"א מחפשת מורה כדי לשבצו בטיסת מעבורת חלל. הרעיון היה למצוא מורה מחונן שיוכל לתקשר עם התלמידים מן המסלול. נאס"א בחרה במקאוליף לתפקיד זה ב-19 ביולי 1985 ביחד עם מורה נוספת בשם ברברה מורגן, ששימשה כגיבוי למקרה שמקאוליף לא תהיה כשירה לטוס. בסתיו של אותה שנה לקחו השתיים שנת שבתון והתאמנו לקראת משימה STS-51-L. מקאוליף הוכשרה כמומחית מטען והייתה אמורה ללמד שיעורים מן החלל.

לאחר שנבחרה להיות המורה הראשונה בחלל רואיינה מקאוליף לתוכניות טלוויזיה רבות, לרבות אלו של לארי קינג, ג'וני קרסון, דייוויד לטרמן ורג'יס פילבין. בעקבות זאת קיבל פרויקט "המורה בחלל" תשומת לב ציבורית נרחבת. נוכחותה של מקאוליף על הצ'לנג'ר הייתה אחד הגורמים להשפעה הרגשית הגדולה שהייתה לאסון על אזרחי ארצות הברית.

לאחר אסון הצ'לנג'ר יועדה מורגן, המחליפה של מקאוליף, לפרויקט מורה בחלל. מורגן אכן המריאה לחלל, אך לא כמורה. בשנת 1998 החלה מורגן את אימוניה כאסטרונאוטית, ובשנת 2007 השתתפה במשימה STS-118 כמומחית משימה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא אמריקאים ובנושא מדעי החלל. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.