להגן על ג'ייקוב (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
להגן על ג'ייקוב
מבוסס על להגן על ג'ייקוב עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה דרמת פשע
בימוי מורטן טילדום עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית
מספר עונות 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 8
הפקה
חברת הפקה
הפצה אפל עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 45–53 דקות
שידור
רשת שידור אפל TV פלוס
תקופת שידור מקורית 24 באפריל 202029 במאי 2020
קישורים חיצוניים
אתר
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

להגן על ג'ייקובאנגלית: Defending Jacob) הוא סדרת דרמת פשע אמריקאית, המבוססת על הרומן בעל אותו שם מאת ויליאם לאנדיי, שהופקה על ידי אפל TV פלוס.

הסדרה נוצרה ונכתבה על ידי מארק בומבק ובוים על ידי מורטן טילדום. בסדרה מככבים כריס אוונס, מישל דוקרי, ג'יידן מארטל, שרי ג'ונס, פבלו שרייבר, בטי גבריאל, סקינה ג'פרי וג'יי קיי סימונס. פרק הבכורה שודר ב-24 באפריל 2020[1] והפרק השמיני והאחרון שודר ב-29 במאי 2020.

הסדרה מספרת את סיפורה של משפחה העוסקת בהאשמה כי בנם בן ה-14 עשוי להיות רוצח.[2]

תקציר עלילת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עמוד ראשי
ראו גם – להגן על ג'ייקוב

אנדי ברבר הוא פרקליט מחוזי מכובד בניוטון, מסצ'וסטס, שחי בשכונת פרברים עם אשתו לורי ובנם ג'ייקוב בן ה-14. אנדי מקבל את תיק חקירת רצח בן ריפקין, חבר כיתתו של ג'ייקוב, שנמצא דקור למוות בפארק ליד בית הספר התיכון שלהם. אנדי והבלש פולה דאפי מתשאלים תלמידים בבית הספר, אך אינם מסוגלים להבחין במניע לרצח. בזמן תשאולו של ג'ייקוב באופן פרטי על ידי בן, ג'ייקוב אומר לאנדי ולורי שבן לא היה אהוב ומאוחר יותר מביע תסכול בפני אנדי בשל אהדת השווא המוגזמת של חבריו לכיתה על מותו של בן. דאפי מגלה חשוד אפשרי, לאונרד פאץ, שהורשע בפשעי אונס בעבר, אך אנדי ממליץ שלא לערב אותו עד שימצאו ראיות מוצקות. באותו לילה, אנדי מגלה פוסט ברשת חברתית המנציח את זכרו של בן ומתערער לאחר שקורא שורה של תגובות, כולל אחת מחברו של ג'ייקוב, דרק, המאשים את ג'ייקוב ברצח בן. אנדי מחפש בחדרו של ג'ייקוב ומוצא במגירתו סכין שמתאימה לתיאור נשק הרצח.

אנדי ולורי מתעמתים עם ג'ייקוב בנוגע לסכין והפוסט. ג'ייקוב מתעקש שמעולם לא השתמש בסכין ושהתגובות חסרות משמעות. אנדי משליך את הסכין לפח של השכנים. המשטרה מביאה לחקירה את לאונרד פאץ, אך לא מצליחה לקשר אותו לרצח והוא משוחרר. במשרד התובעת המחוזית, התובעת לין אומרת לאנדי שטביעת האצבע הבודדה שהם שלפו מגופתו של בן שייכת לג'ייקוב וכי ג'ייקוב הופך לחשוד העיקרי בתיק. לאנדי נמסר שהוא מורחק מהמקרה והוא נסער כשהוא מגלה כי יריבו ניל הוטל לנהל את התיק במקומו. המשטרה משיגה צו חיפוש ואנדי ולורי ממתינים מחוץ לביתם בעת החיפוש. בדרך הביתה מבית הספר, ג'ייקוב רואה שוטרים מחוץ לבית, נבהל ובורח. בסופו של דבר הוא נמצא בגן שעשועים ונאסף על ידי קצינת משטרה. הוא מתעקש שהוא חף מפשע, אך מגלה שמצא את גופתו של בן בבוקר שבו בן נרצח ולא סיפר לאיש כי חשש שיאשימו אותו בכך. אנדי ולורי לומדים שג'ייקוב יוחזק ללילה בכלא לפני שחרורו בבוקר שלמחרת. בדיינר, לאונרד פאץ מביט באלבום התמונות בטלפון שלו, מלא בתמונות של בן ריפקין, לפני שהוא מוחק אותם.

אנדי ולורי שוכרים את ג'ואנה קליין, חברתו של אנדי ועורכת דין מנוסה, כדי לייצג את ג'ייקוב וג'ייקוב מורשה להשתחרר בערבות. אנדי ולורי מגבילים את ג'ייקוב מפני גישה למדיה חברתית כדי להרחיק אותו מדיווחי התקשורת. אנדי חווה פלאשבקים מילדותו ומגלה בפני לורי שאביו, שסיפר לכולם שנטש את משפחתו כשהיה תינוק, הוא רוצח מורשע. לורי מתחילה לקרוס תחת כובד המקרה: היא נשלחת הביתה לחופשה זמנית מעבודתה כמנהלת בית ילדים, החנייה שלהם מושחתת בכתובות נאצה וחברתה הטובה מנתקת את הקשר איתה. אנדי, מתעקש שלאונרד פאץ הוא החשוד האמיתי, משכנע את דאפי לשלוח לו את התיק של פאץ. ג'ואנה שולחת את לורי ואנדי לד"ר ווגל, פסיכיאטר המתמחה בהתנהגות גנטית, כדי להכין אותם לקראת הסיכוי שהתביעה עשויה להשתמש ב"גן הרצח" כטיעון. בעוד אנדי זוכר את ג'ייקוב כילד רגיל בדרך כלל, לורי נזכרת כי ג'ייקוב היה קשה ולעיתים קרובות תוקפני; אנדי מוטרד מכך שלורי רומזת שג'ייקוב מסוגל לאלימות, אך לורי מתעקשת שהיא לא מפקפקת בחפותו של ג'ייקוב. שרה, אחת התלמידות בבית הספר, מתקשרת לדאפי ואומרת לה שיש לה מידע על הרצח של בן.

אנדי מבקר בביתו של נער, מאט, שהאשים את לאונרד פאץ בתקיפה מינית. אנדי מנסה לחקור את מאט אך הביקור הופך לעימות והתנהגותו של מאט גורמת לאנדי להאמין שהוא מסתיר משהו. מאוחר יותר, אנדי עוקב אחר פאץ לדירתו ורואה את כתובתו. בבית, אנדי שמח למצוא את שרה מבקרת את ג'ייקוב; מאוחר יותר באותו לילה, ג'ייקוב אומר לו ששרה מאמינה שדרק הרג את בן. באופן פרטי, ג'ייקוב יוצר חשבון אינסטגרם סודי למרות כללי הוריו האוסרים עליו להתקרב לרשתות החברתיות. בינתיים, לורי חשה אבודה, היא עוקבת אחר עמיתיה לעבודה לשעבר ומשקרת לאנדי שהלכה לארוחת ערב עם חבר בזמן שהיא אוכלת במסעדה לבדה. במסעדה פונה אליה אישה ידידותית; כשהאישה חושפת את עצמה ככתבת ב"הבוסטון גלוב", היא עוזבת בבהלה ולא מספרת לאנדי על המקרה. ד"ר ווגל מבצעת בדיקות מרובות כדי לקבוע נטיות פסיכופתיות כלשהן בג'ייקוב ולוקחת מדגם דנ"א של אנדי. ד"ר ווגל חושפת שהם זקוקים גם לדגימה מאביו של אנדי, אך שהוא יספק דגימה רק אם אנדי יבקש זאת בעצמו. אנדי, למרות הכעס והפחד מאביו, מסכים. אך בפגישה עם אביו הוא חש מנוצל ומסרב. מאוחר יותר. מתגלה כי אביו של אנדי מסכים ואנדי מבין שלוקי ביקרה אצל אביו.

במהלך הימים שקודמים למשפטו של ג'ייקוב, אביו של אנדי יוצר קשר עם אנדי שמסרב לניסיונות האב להתקרב. לורי ואנדי מבחינים בלינקולן כחולה העוקבת אחריהם ולאחר שמבקש את עזרתה של דאפי מתגלה שלוחית הרישוי שייכת לדגם אחר שכנראה נגנב. הוא רואה את האיש שוב בבית המשפט ודאפי מצליחה לזהותו כאיש הפשע המאורגן, המכונה האב או'לירי.

במשפט מתגלה שג'ייקוב נהנה לצפות בפורנוגרפיה אלימה במיוחד וכתב סיפורים שבהם פנטז על הרג בן. פאץ כותב מכתב להוריו של בן. לאחר שאושר כי פאץ התאבד והשאיר פתק שהודה ברצח בן, ג'ייקוב מזוכה, אנדי חושד שאביו הפעיל את הבחור מהלינקולן הכחולה כדי לרצוח את פאץ במטרה להגן על ג'ייקוב והוא זועם על כך. הם נוסעים לחופשת חג מולד במקסיקו, שם ג'ייקוב מכיר בחורה קנדית בשם הופ קונורס. בהמשל אנדי ולורי לומדים שהוא הסתכסך עמה והשאיר אותה בחוף. למחרת מתגלה שהיא נעלמה וג'ייקוב נלקח לחקירה במשטרה הפדרלית כחשוד. כאשר הופ נמצאת מתגלה שמישהו הגניב סם אונס למשקה שלה וג'ייקוב מנוקה מכל האשמה.

לורי משתכנעת יותר ויותר כי ג'ייקוב רצח את בן. בשובם היא מנסה להכריח את ג'ייקוב להודות ברצח ובעודם נוסעים ברכב היא מאיצה, מרסקת את המכונית שהיא נוהגת עם ג'ייקוב בתוכה, ג'ייקוב נופל לתרדמת, תוך שהיא סובלת מפציעות. אנדי נחקר על ידי ניל בניסיון להבין האם לורי ניסתה להרוג את ג'ייקוב או שזו הייתה תאונת דרכים. כשבית המשפט מתאר זאת כתאונה אנדי נוסע לבקר את משפחתו בבית החולים. כשהוא מתיישב לצד לורי, היא מתייפחת ואומרת שכל מה שהיא רוצה זה משפחה נורמלית.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כריס אוונס בתפקיד אנדי ברבר, עוזר לתובעת המחוזית
    • אוון רייסר בתפקיד אנדי ברבר הצעיר (בפלאשבקים)
  • מישל דוקרי בתפקיד לורי ברבר, אשתו של אנדי
  • ג'יידן מארטל בתפקיד ג'ייקוב ברבר בן ה-14
  • שרי ג'ונס בתפקיד ג'ואנה קליין, הסנגורית של ג'ייקוב
  • פבלו שרייבר בתפקיד ניל לוגיודיץ, הקטגור
  • בטי גבריאל בתפקיד פאם דאפי, שוטרת משטרת ניוטון
  • סקינה ג'פרי בתפקיד לין קנוואן, התובעת המחוזית
  • פורנה יגנאנת'ן כד"ר ווגל, מומחית להתנהגות גנטית
  • ג'יי קיי סימונס בתפקיד בילי ברבר, אביו של אנדי
    • כריסטופר באקנר כבילי בארבר הצעיר (בפלאשבקים)
  • פטריק פישלר כדן ריפקין, אביו של בן
  • ליזי שורט כמריאן ברבר, אמו של אנדי (בפלאשבקים)
  • ויליאם זיאפראס בתפקיד האב או'לירי

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-20 בספטמבר 2018, הוכרז כי אפל הזמינה סדרה בת שמונה פרקים כעיבוד טלוויזיוני לרומן של ויליאם לאנדיי מ-2012 "להגן על ג'ייקוב". הסדרה נוצרה על ידי מארק בומבק שכתב גם את הסדרה עם כריס אוונס, מורטן טילדום, רוזאלי סווידלין ואדם שולמן כמפיקים. טילדום ביים גם את הסדרה. חברות הפקה המעורבות בסדרה כוללות את Paramount וחברת Anonymous Content.[3][4]

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

לצד הודעת ההזמנה של הסדרה, אושר שכריס אוונס לוהק תפקיד הראשי.[3][4] במרץ 2019, מישל דוקרי וג'יידן מארטל הצטרפו לצוות השחקנים של הסדרה.[5] באפריל 2019, שרי ג'ונס, פבלו שרייבר, בטי גבריאל וסקינה ג'פרי הצטרפו גם הם.[6] ג'יי קיי סימונס נחשף כחלק מהשחקנים בטריילר שעלה במרץ 2020.[7]

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצילומים החלו בניוטון, מסצ'וסטס - העיר בה מתרחש הרומן - באפריל 2019. שלושה מיקומים אושרו לצילומים: קולד ספרינג פארק, הכפר ניוטון היילנדס וקמפוס UMass Amherst Mount Ida. צילומים נוספים נערכו גם בבלמונט, מסצ'וסטס ובסאלם, מסצ'וסטס, ב-15 ביוני 2019, כמו גם בצומת MCI Cedar בוופולפול, מסצ'וסטס, ב-17 ביוני 2019, ובלוול, מסצ'וסטס, עם צילומים ב-UMass Lowell Tsongas Arena ב-19 ביוני 2019. במדפורד, מסצ'וסטס, ב-21 ביוני 2019 וגם ב-28 ביוני 2019, בווסטר, מסצ'וסטס[8][9] וב-8 ביולי 2019, בווטרטאון, מסצ'וסטס, שם הופיעה חזית תחנת המשטרה הישנה של ווטרטאון כתחנת המשטרה של ניוטון בסדרה. הצילומים התקיימו ב-9 ביולי 2019 בדיינר של העיירה בווטרטאון. ב-18 ביולי 2019, נערכו צילומים ב-C&M פיצה בלומינסטר, מסצ'וסטס. סצינות של השכונה המשפחתית צולמו בנידהם, מסצ'וסטס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Turchiano, Danielle (19 בינואר 2020). "Apple TV Plus Announces Premiere Dates for Steven Spielberg's 'Amazing Stories,' 'Defending Jacob,' More". נבדק ב-19 בינואר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Andreeva, Nellie (20 בספטמבר 2018). "Chris Evans To Star In 'Defending Jacob' Apple Limited Series From Mark Bomback & Morten Tyldum". Deadline Hollywood. נבדק ב-20 בספטמבר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ 1 2 Andreeva, Nellie (20 בספטמבר 2018). "Chris Evans To Star In 'Defending Jacob' Apple Limited Series From Mark Bomback & Morten Tyldum". Deadline Hollywood. נבדק ב-20 בספטמבר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ 1 2 Goldberg, Lesley (20 בספטמבר 2018). "Chris Evans to Star in Apple Crime Drama 'Defending Jacob'". The Hollywood Reporter (באנגלית). נבדק ב-20 בספטמבר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Otterson, Joe (20 במרץ 2019). "Michelle Dockery, Jaeden Martell Join Chris Evans in Apple Series 'Defending Jacob'". Variety. נבדק ב-20 במרץ 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Petski, Denise (5 באפריל 2019). "'Defending Jacob': Cherry Jones, Pablo Schreiber, Betty Gabriel & Sakina Jaffrey Round Out Series Regular Cast Of Apple Series". Deadline Hollywood. נבדק ב-5 באפריל 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ "'Defending Jacob' First Trailer: Apple TV+ Unveils Chris Evans' New Legal Series". IndieWire. 25 במרץ 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ DeFeudis, Nicole (20 ביוני 2019). "Actor Chris Evans films in Lowell for upcoming series". Lowell Sun. נבדק ב-24 ביוני 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ Fisher, Jenna (21 במרץ 2019). "Newton Picked For Apple TV Series Starring Chris Evans". Patch Media. נבדק ב-21 במרץ 2019. {{cite web}}: (עזרה)