וולברין – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
בעל חי (שיחה | תרומות)
פירוש השם
אין תקציר עריכה
שורה 30: שורה 30:
[[קטגוריה:מארוול קומיקס]]
[[קטגוריה:מארוול קומיקס]]
[[קטגוריה:דמויות מתוך קומיקס]]
[[קטגוריה:דמויות מתוך קומיקס]]
[[קטגוריה:אקס-מן]]


[[en:Wolverine (comics)]]
[[en:Wolverine (comics)]]

גרסה מ־12:02, 10 באפריל 2006

תבנית:סופרגיבור וולברין הוא דמות קומיקס ביקום של מארוול קומיקס. וולברין (לוגאן) הוא גיבור על מוטאנט וחבר בקבוצת האקס-מן, המורכבת ממוטאנטים בלבד. הדמות הופיעה לראשונה בעמוד האחרון של Incredible Hulk #180 (הענק) (אוקטובר, 1971), כאשר בגליון שלאחר מכן (נובמבר, 1971) הקוראים זכו להיכרות מלאה עם הדמות.

וולברין, הידוע גם בשם לוגאן (שמו האמיתי שנחשף אחרי שנים הוא ג'יימס האולט), הוא מוטנט בעל כוחות-על של חושים מחודדים, ריפוי מהיר וסכיני עצם מצופים אדמנטיום הנשלפים מידיו. בשל כך נקרא Wolverine, שפירושו הוא "גרגרן", טורף הקרוב לגירית, הידוע בכוח, מהירותו ונחישותו בציד ובקרב, על אף גודלו הקטן. בשל יכולותיו המיוחדות, הוא היה חלק בניסוי צבאי בו נמחק זכרונו ושלדו הרגיל צופה באדמנטיום (מתכת בלתי ניתנת להשמדה). אחרי שברח ממתקן הניסויים בקנדה הצטרף וולברין לאקס מן, שם עוזר לו פרופסור X להתחקות אחר עברו ולהגיע לשלווה נפשית.

למרות שהדמות נוצרה ע"י לן וויין (Len Wein) וג'ון רומיטה האב (John Romita Sr), כריס קלירמונט וג'ון ביירן, הצוות האומנותי של חוברת הקומיקס Uncanny X-Men הם האחראים העיקריים להתפתחות הדמות של וולברין ולפופולאריות הגדולה שצבר מאז שהופיע מחדש בחוברת Giant Size X-Men #1 והפך לחלק מהאקס-מן בשנת 1976.
ב-1988 הדמות אפילו קיבלה כותר סולו משלה שנקרא בשמה, וכיום היא נחשבת כדמות הכי פופולארית של החברה אחרי ספיידרמן.

קישורים חיצוניים

אתרים רשמיים: