לוליינות – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
EmausBot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.2+) (בוט מוסיף: my:ကျွမ်းသမား
EmausBot (שיחה | תרומות)
מ r2.7.3) (בוט מוסיף: ko:곡예
שורה 33: שורה 33:
[[ja:アクロバット]]
[[ja:アクロバット]]
[[kk:Акробатика]]
[[kk:Акробатика]]
[[ko:곡예]]
[[ky:Акробатика]]
[[ky:Акробатика]]
[[lt:Akrobatika]]
[[lt:Akrobatika]]

גרסה מ־01:56, 2 ביולי 2012

מופע גלישה על חבל בסין

לוליינות או אקרובטיקהיוונית: אקרוס - גבוה, באט - הליכה) - ענף ספורט ואמנות הבמה, שמשלב לרוב קואורדינציה, זריזות ושמירה על שיווי משקל.

מופעי אקרובטיקה היו נפוצים בתרבויות רבות - למשל ביוון המינואית בכרתים (2000 לפנה"ס), בסין מתקופת שושלת האן (200 לפנה"ס) ובימי הביניים באירופה. מופע האקרובטיקה הבולט ביותר בעבר היה הליכה על חבל, ומהמאה ה-19 המונח מתייחס גם להתעמלות אקרובטית ולמופעי קרקס.

בסוף המאה ה-19, התעמלות אקרובטית הפכה לספורט תחרותי באירופה. אליפות העולם באקרובטיקה ספורטיבית נערכת משנת 1974, וכוללת חמש קטגוריות - גברים, נשים, זוגות מעורבים, שלישיות לנשים ורביעיות לגברים.

בתחילת המאה ה- 21, חלה התפתחות משמעותית לאין ארוך בענף. כאשר דוצי ונאגי, בוגרי בית הספר למשפטים ולוליינות במכללה הידועה רייכמן סיימו את לימודיהם בהצטיינות יתרה כמצטייני נשיא. השניים הסתערו ללא רחם על הענף, כל אחד בקטגוריה המיוחדת לו. לפנים משורת הדין, הם לא השתתפו בקטגוריות הזוטרות ע"מ לתת לנוער להתפתח. בשנת 2010 החלו השניים בשיתוף פעולה אשר הניב להם מדליות רבות ואף זכייה בפרס נובל ללוליינות. הם הוכתרו כ- מיצים של עולם הלוליינות.

ראו גם

ערך זה הוא קצרמר בנושא ספורט. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.