בני לוריאן – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ ויקיזציה
אין תקציר עריכה
שורה 27: שורה 27:
'''בני לוריאן''' היא [[סדרת ספרים|סדרת ספרי]] [[מדע בדיוני]] ל[[נוער]], אשר נכתבו על ידי [[ג'יימס פריי]] וג'ובי האגהס תחת [[שם עט|שם העט]] המשותף פיטקוס לור.
'''בני לוריאן''' היא [[סדרת ספרים|סדרת ספרי]] [[מדע בדיוני]] ל[[נוער]], אשר נכתבו על ידי [[ג'יימס פריי]] וג'ובי האגהס תחת [[שם עט|שם העט]] המשותף פיטקוס לור.


"[[אני מספר ארבע (ספר)|אני מספר ארבע]]" (יצא לאור ב-[[2010]]) הוא הספר הראשון בסדרה, אחריו מגיע "[[כוחה של מספר שש]]" (יצא לאור ב-[[2012]]) "עלייתו של מספר תשע" ( יצא לאור ב-[[2013]]) ו "[[המפלה של מספר חמש]]" (יצא לאור בעברית ב-2014) ויש גם את נקמתה של מספר שבע שעוד לא יצא לאור בעברית.
"[[אני מספר ארבע (ספר)|אני מספר ארבע]]" (יצא לאור ב-[[2010]]) הוא הספר הראשון בסדרה, אחריו מגיע "[[כוחה של מספר שש]]" (יצא לאור ב-[[2012]]) "עלייתו של מספר תשע" ( יצא לאור ב-[[2013]]) ו "[[המפלה של מספר חמש]]" (יצא לאור בעברית ב-2014) ויש גם "[[את נקמתה של מספר שבע]]" (יצא לאור ב-2015).
. אלו הם ארבעת הספרים הראשונים בסדרה, מתוך שישה מתוכננים. הספרים מפורסמים על ידי חברת ההוצאה לאור HarperCollins.
אלו הם חמשת הספרים הראשונים בסדרה, מתוך שישה מתוכננים. הספרים מפורסמים על ידי חברת ההוצאה לאור HarperCollins.


==סקירות העלילה==
==סקירות העלילה==

גרסה מ־09:14, 29 במאי 2015

תבנית:שכתוב


שגיאות פרמטריות בתבנית:ספר

פרמטרים ריקים [ ספר הבא, OCLC, מחברת, ספר קודם, כתובית ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרים [ מחבר, שנת הוצאה ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

בני לוריאן
Lorien Legacies
מידע כללי
מאת ג'יימס פריי עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה נוער
מדע בדיוני
הוצאה
הוצאה הרפר קולינס עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה בשפת המקור HarperCollins
תאריך הוצאה 2010 עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה בעברית
הוצאה כנרת
תרגום רחל אהרוני
ארז אשרוב
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בני לוריאן היא סדרת ספרי מדע בדיוני לנוער, אשר נכתבו על ידי ג'יימס פריי וג'ובי האגהס תחת שם העט המשותף פיטקוס לור.

"אני מספר ארבע" (יצא לאור ב-2010) הוא הספר הראשון בסדרה, אחריו מגיע "כוחה של מספר שש" (יצא לאור ב-2012) "עלייתו של מספר תשע" ( יצא לאור ב-2013) ו "המפלה של מספר חמש" (יצא לאור בעברית ב-2014) ויש גם "את נקמתה של מספר שבע" (יצא לאור ב-2015). אלו הם חמשת הספרים הראשונים בסדרה, מתוך שישה מתוכננים. הספרים מפורסמים על ידי חברת ההוצאה לאור HarperCollins.

סקירות העלילה

הספרים העיקריים בסדרת בני לוריאן

"אני מספר ארבע"

ערך מורחב – אני מספר ארבע (ספר)

הספר עוקב אחר סיפורם של ג'ון סמית, נער-חייזר בן 15 מכוכב הלכת לוריאֶן, והספאן השומר שלו, בעודם בורחים מהמוגדוריאנים, גזע אחר של חייזרים שצד את ג'ון ושמונה בני נוער לורים נוספים הגרים על כדור הארץ. תשעת בני הנוער האלה הם חברי הגארד, קבוצת לורים בעלי כוחות מיוחדים הנקראים "מורשות". ספאנים, גם הם לורים, לא מקבלים מורשות, ולרוב הופכים למגנים וחונכים של חברי גארד צעירים. הנערים מוגנים על ידי כשף, שבזכותו הם יכולים להיהרג רק בסדר מספרי, אולם הכשף עובד רק כאשר הם נפרדים. שלושת הראשונים נרצחו, וג'ון הוא מספר ארבע. לאחר תאונה בפלורידה, ג'ון והנרי עוברים לעדן, אוהיו. בעודם שם, ג'ון מתאהב בשרה הארט נערה אנושית, מסתכסך עם מארק ג'יימס (סכסוך שנפתר מאוחר יותר), הופך לחברו הטוב של סאם גוד, ומוצא ושומר כלב שלו הוא קורא ברני קוסאר. סאם מגלה את סודו של ג'ון, אך שומר עליו ותומך בג'ון. לקראת סוף הספר, המוגדוריאנים מוצאים את ג'ון, ומתרחש קרב בבית הספר התיכון של עדן. מספר שש מוצאת את ג'ון לפני שהקרב מתחיל, והיא, יחד עם ג'ון, שרה, סאם, הנרי, ברני קוסאר (שמתברר שהוא כימרה לורית שיכולה להפוך לחיות שונות) ומארק נלחמים במוגדוריאנים. המוגדוריאנים מפסידים בקרב, אולם הנרי מת וברני קוסאר נפצע קשה. במהלך הקרב בית הספר בו למד ג'ון מושמד על ידי אחד הטורפים, חיות ענק שהמוגדוריאנים משתמשים בהם ללחימה. ג'ון, סאם, שש וברני קוסאר יוצאים לחפש את שאר חברי הגארד כדי שיוכלו להתאחד ולהביס את המוגדוריאנים לפני שאלה יכבשו ויהרסו את כדור הארץ.

"כוחה של מספר שש"

ערך מורחב – כוחה של מספר שש

סיפור זה מסופר על ידי כמה חברי גארד: מספר ארבע (ג'ון סמית), שנמצא במנוסה עם סאם, שש וברני קוסאר (הדלי, כימרה מלוריאן), ומספר שבע (מרינה), שמסתתרת בסנטה תרזה, מנזר בספרד. בעוד ג'ון, מספר שש וסאם מנסים להישאר צעד אחד לפני המוגדוריאנים בעודם מחפשים את שאר הלורים ששרדו, מספר שבע מחפשת אחר חדשות על ג'ון אחרי הקרב האמיץ שלו בבית הספר שהופיע בסוף אני מספר ארבע.

בתחילת הסיפור מסופר על חייה של מרינה, וגם איך ג'ון, שש, סאם וברני קוסאר נאבקים להתחמק מהמשטרה שמחפשת אחריהם. מרינה מתחילה לחשוד שהמוגדוריאנים גילו אותה, אך מאמינה שהכשף הוא שמונע מהם לתקוף אותה. היא רואה את אותו המוגדוריאני עוקב אחריה שוב ושוב בנסיבות שונות. ילדה חדשה בת 7 בשם אלה מגיעה לבית היתומות ומרינה מיד מתיידדת איתה.

במקום אחר, ג'ון, שש, ב"ק וסאם בורחים מהמשטרה ומתחבאים שוב. ג'ון סוף סוף מחליט לפתוח את השידה שלו, והוא והאחרים בודקים את תוכנה. כמעט כל מה שנמצא בשידה לא מוכר לא לג'ון ולא לשש. כשהם פותחים את השידה, היא איכשהו מיידעת את המוגדוריאנים על מקום הימצאם. מאוחר יותר באותו הלילה, הם תוקפים את הבית. שש, ג'ון, סאם וב"ק, כולם מצליחים להימלט. מאוחר יותר ג'ון קורא את המכתב של הנרי ומגלה כי ייתכן שהמוגדוריאנים חטפו את אביו של סאם. סאם נזכר שאביו סיפר לו על בסיס לורי סודי בחצרו האחורית, הם יוצאים למצוא אותו. בינתיים, מרינה מנסה לשכנע את אדלינה, הספאן שלה, לפתוח איתה את השידה שלה ולקחת אחריות על תפקידה כלפי מרינה, אך ללא הצלחה. אלה מוצאת את השידה המוחבאת, וכשמרינה ואלה הולכות לקחת אותה, שלוש בנות מהמנזר מתעמתות עם מרינה. מרינה נלחמת איתן, אבל בסוף אלה שוברת את ידה. מרינה מגלה את מורשת הריפוי שלה כשהיא מרפאת את ידה של אלה. מאוחר יותר, מרינה מסממת את אדלינה כדי לפתוח את השידה שלה.

בעדן, שש, ג'ון, סאם וב"ק מצליחים להגיע לביתו של סאם, שם הם פותחים את הבאר ומגלים את בסיס המידע של אביו. המוגדוריאנים מופיעים, ושש וב"ק נאלצים להילחם בהם, בזמן שג'ון וסאם בטעות מוצאים את שרה. שרה מסגירה את ג'ון ל-FBI והם עוצרים אותו, ושמים אותו ואת סאם בכלא ליד וושינגטון הבירה. בנוסף, מרינה מפעילה משדר בתיבה שלה, בלא ידיעתה, וכיוון שהמוגדוריאנים פרצו את השידה של שש, כעת הם יודעים היכן היא נמצאת. שש, ג'ון, סאם וב"ק מתבוננים בדגם מערכת השמש של לוריאן של ג'ון, כאשר הם רואים את מכשיר האיתור של מרינה ושומעים את קולה, עד שהקשר ניתק. בכלא, ג'ון מתוחקר, אך עד מהרה המוגדוריאנים מגיעים. שש מגיעה ועוזרת להם לברוח, על אף היותה כועסת מאוד על שהשאירו אותה להילחם לבדה בעדן. המוגדוריאנים גנבו את השידה של ג'ון. ג'ון, שש, ב"ק וסאם, מצליחים כולם לברוח מהכלא מבלי להיות מותקפים על ידי המוגדוריאנים ומגבשים תוכנית. שש טסה לספרד לעזור למרינה, שעכשיו היא מבינה שהיא חברת גארד, בעוד שסאם, ב"ק וג'ון נוסעים לבסיס המוגדוריאני בהר מרוקן ליד וירג'יניה המערבית.

בינתיים, המוגדוריאנים משיגים את מרינה ואדלינה בעודן מנסות לברוח. אדלינה נרצחת כאשר היא מנסה לעזור למרינה. המוגדוריאני שמרינה ראתה קודם, מציל את חייה, ומסביר שהוא לא מוגדוריאני כפי שמרינה חשבה, אלא השומר (לא בדיוק ספאן, אבל תחליף,) של חברת הגארד העשירית, אלה. הוא מסביר שאלה הייתה על ספינת החלל השנייה, לאחר שזקן השבט האחרון, לורידס, הקריב את עצמו. השומר, ששמו קרייטון, אלה, שבעצם בת 12 ויכולה לשנות גילאים, על ידי שימוש ביכולת האטרנוס של לורידס, הקטור, חבר של מרינה, ומרינה מנסים לברוח לאגם, שם נמצאת כימרה לורית שמחכה לעזור להם. שש מגיעה ועוזרת לקרייטון, אלה, מרינה והקטור להילחם. הקטור נהרג על ידי חיה מוגדוריאנית. הם מנצחים בקרב. שש מתכננת למצוא את יתר חברי הגארד ושאר הכימרות, יחד עם מרינה, קרייטון ואלה. קרייטון אומר: "זה השקט שלפני הסערה. אנחנו מנצחים בהרבה יותר מדי קרבות מכדי שהם ירפו עכשיו. אתן נעשות חזקות מדי בשבילם. השליט שלהם יגיע לכאן בקרוב. סֶטְרָקוּס רָא".

במקום אחר, סאם וג'ון השתמשו באבן שמעבירה אליהם את המורשות של שש באופן זמני, על מנת לחמוק לתוך ההר ולקחת את השידה של ג'ון, ועוד אחת שהייתה שם. השפעת האבן נגמרת, ובמהרה המוגדוריאנים נלחמים בהם. הם מכבים את שדה הכוח בכלא ומשחררים את תשע, שעוזר להם להילחם בדרכם החוצה, על ידי שימוש בשידה השנייה, שמתברר שהיא השידה שלו, ככלי עזר. סאם נתפס, והם בורחים בלעדיו, מגלים שהוא נתפס מאוחר מדי. ג'ון פצוע מכדי לחזור בשבילו. סטרקוס רא מגיע, ותשע עומד לתקוף אותו, אבל רא מתחבא בתוך הבסיס, אליו תשע וב"ק לא יכולים להיכנס. ג'ון מנסה, ונפגע משדה הכוח העוטף את ההר. תשע, ג'ון וב"ק נוסעים צפונה, ללא ידיעה לאן, מאחר שהכתובת לפגישה עם שש הייתה בכיסו של סאם. מאוחר יותר תשע חושף, שהם נוסעים לביתו בשיקגו, למרות שהספאן שלו מת.

ללורים יש כוחות מיוחדים המשתנים עם הגיל, המספר והכוח אשר נקראות מורשות. המורשת הראשונה של ג'ון סמית הייתה לומן, שגרמה לכפות ידיו לזהור כמו פנס כשהוא היה בבית הספר באוהיו. לשש, ב"כוחה של מספר שש", יש את היכולת לשלוט, או להשפיע, על מזג האוויר ושינויים אקלימים. למרות שלא ידוע לנו על מורשות רבות נוספות, אנחנו יודעים שמרינה "של הים" (7) יכולה לנשום מתחת למים; מה שראוי, בהתחשב בשמה. כמו כן יש לה השפעה על מים והיא יכולה "לשלוט" בגאות.

עלייתו של מספר תשע

הספר יצא לאור בארצות הברית ב-21 באוגוסט 2012 ובעברית בסביבות ה-27.5.13 (חודש מאי 2013). הספר מתמקד במספר שש שמנסה ליצור קשר עם ג'ון (מספר ארבע), באותו זמן שהיא, מרינה(7)אלה (10) וקרייטון- הספאן של אלה, טסים להודו בעקבות שמועות ששם חי מספר 8 ושיש לו את כוחותיו של זקן השבט החזק ביותר- פיטקוס לור,בידיעה שרק בעזרתו יצליחו לנצח במלחמה ולהרוג את מנהיג המוגדוריאנים- סטרקוס רא. לאחר שהם מצאו אותו הוא מוביל אותם למערה עתיקה ששימשה כמפקדה לוריאנית בימי קדם שמצויים בה אבני לורלייט שיוכלו להעביר אותם לנקודת המפגש שלהם עם ג'ון בניו מקסיקו במפקדה העתיקה הם גילו נבואה עתיקה שמראים בה איך מספרי אחד שתיים ושלוש ימותו ומה יקרה בעתיד בנבואה היו מצויר גם דמות שנעוצה בה חרב אבל הראש היה מנופץ הם תיקנו אותו וראו שזה מספר שמונה זמן קצר לאחר מכן המוגדוריאנים עלו עליהם והגיעו למערה שהתחילה להתמוטט קרייטון מיהר להביא את השידות של שבע ושל שמונה אך אבן התרסקה עליו והוא מת החבורה הצליחה להשתגר בעזרת אבני הלורלייט שנמצאו שם ובעזרת אחת המורשות של מספר שמונה טלפורטציה ג'ון מחלים מהפעם שהיה עם סאם במערת המוגדוראינים בוירג'ניה המערבית ונתקע בשדה כוח מוגדוריאני.הוא מנסה ללמוד לעבוד עם מספר תשע וחושב על חברו, סאם, שנשאר במערה של המוגדוריאנים כשיש לו חיזיון על כך ובו הוא רואה מוגדוריאנים מענים את סאם ואת סטרקוס רא שאומר לו (לג'ון) שאם יבוא להלחם נגדו הוא יחזיר לו את סאם.

"המפלה של מספר חמש"

הספר יצא לאור בעברית בחודש מרץ בשנת 2014.

הספר מתעסק בחיי הלורים הנותרים, בסאם ובאביו ובהמשכו גם במספר חמש ואלה (10). סאם נמצא בכלא מוגדוריאני ומתאר את מצבו הקשה. מעט מאוחר יותר מגיע אביו להצילו יחד עם אדאמוס/ אדאם (ראה- דמויות- בני לוריאן). אדאם (שהוא מוגדוריאני) נותר לבדו ונלחם בבני עמו, המוגדוריאנים. מאוחר יותר נוצר עמו קשר. באתר חדשות נכתב כי נוצר מעגל תבואה בשדה מסוים. בני האנוש חושבים כי זהו מעשה קונדס של נערים, אך הסמל הוא בצורת הספרה 5. מאוחר יותר נוצר קשר עם מספר חמש והוא בא עם חברי הגראד לוילה של מספר 9 בשיקגו עם האחרים. אלה מגלה בעזרת המכתב שקרייטון (מעין ספאן שלה) השאיר לה אחרי מותו כי היא לא נבחרה על ידי זקני השבט אלא שסבא- רבא שלה הוא אחד מזקני השבט ואביה טען כך כל חייו. מאוחר יותר, בתחילת המלחמה, אביה, שתרם בעבר חפצים רבים למוזיאונים שלח אותה ואת קרייטון, שעבד אצלו, גם לכדור הארץ. דבר זה מסביר את העובדה שאין לה שידה מיוחדת או קמע לורלייט, כמו לגארדים האחרים. לאלה (10) יש סיוטים על מנהיג המוגדוריאנים, סטרקוס רא. ג'ון (4) טוען כי היא פיתחה מורשת חדשה בזמן שנלחמו (בספר הקודם- עלייתו של מספר תשע) בסטרקוס רא ופגעה בו בעזרת חתיכת מתכת בעוד האחרים לא הצליחו להזיק לו באמת. באחת הפעמים מרינה (7) מצליחה לחבור אל אלה בסיוטים שלה ולראות את שיקגו נהרסת. בעוד אחד מהסיוטים שלה מרינה (7), לא מצליחה להעיר אותה וכשג'ון (4) נוגע בה הוא הופך גם הוא למשותק ולא יכול להתעורר. מספר חמש, שש, שבע, ושמונה יוצאים למסע להחזרת השידה של מספר חמש. מאוחר יותר מתברר כי מספר חמש עובד עם המוגדוריאנים בטענה שהם ינצחו ושהם בעצם "החבר'ה הטובים". חמש מעלף את שש וכמעט הורג את תשע כאשר הוא מטביע אותו בעזרת מורשותיו (ראה- מספר חמש- בני לוריאן- דמויות). הוא מותיר את שבע ושמונה חיים בטענה שהם לא לעגו לו (ומודיע כי הוא רצה שיחשבו כי הוא חלש ולא יראו מהם כוחותיו האימתניים והחזקים באמת) ומציע להם להצטרף אליו ואל המוגדוריאנים. כמובן שהם אינם מסכימים לבגוד בחבריהם ובמורשת שלהם. מרינה (7), מצליחה לרפא את שש בלי שמספר חמש ישים לב. מספר חמש מתכוון להרוג את מספר תשע, אך ברגע האחרון משתגר שמונה בעזרת מורשת הטלפורטציה שלו מול מספר חמש ונהרג. מרינה מגלה מורשת חדשה הקפאת מים ומוציאה לחמש את העין אך מרחמת עליו ולא מוציאה לו את העין השנייה ונשבעת לנקום. באותו זמן, בוילה של תשע בשיקגו ג'ון ואלה (10, 4) נמצאים בחזיון על העתיד (בעוד כמה שנים) ובו אלה שולטת עם סטרקוס רא על העולם, בעוד סטרקוס רא טוען כי היא היורשת שלו, דבר שלא ברור עד כה. ג'ון (4), רואה בחיזיון כי הוא ושאר חברי הגארד ועוזריהם מתו כולם מלבד מספר שש וסאם. בחיזיון המוגדוריאנים משתלטים על העולם כולו ובני האדם כפופים לשליטתם. אלה יושבת על כס לצד סטרקוס רא ומוציאה להורג את מספר שש. בנוסף, ג'ון (4), רואה את מספר חמש עם רטייה על עינו ולובש בגדי מוגדוריאנים.באותו זמן בוילה של 9 המוגדוריאנים תוקפים את סאם מלוקלם ושרה ומלוקלם נפצע קשה אבל אז 4 מתעורר בגלל הצלקת של שמונה, מספיק להציל את מלוקלם אבל אלה (10) נלקחת בידי המוגדוריאנים. ג'ון(4) פוגש את אדאם וכך נגמר הספר.

"נקמתה של מספר שבע"

המסמכים האבודים: נספחים לספרים

"אני מספר ארבע: המסמכים האבודים: המורשת של שש"

מספר שש - כשג'ון פוגש אותה ב"אני מספר ארבע", היא חזקה ומוכנה להילחם. אבל מי היא? היכן היא גרה קודם לכן? איך היא התאמנה? מתי התפתחו המורשות שלה? ואיך היא יודעת כל כך הרבה על המוגדוריאנים?

ב"אני מספר ארבע: המסמכים האבודים: המורשת של שש", נחשף הסיפור מאחורי שש. לפני עדן, אוהיו, לפני ג'ון סמית, שש טיילה ברחבי מערב טקסס עם הספאן שלה, קטרינה.

"אני מספר ארבע: המסמכים האבודים: המורשת של תשע"

מספר תשע: כשג'ון משחרר אותו מהתא שלו ב"כוחה של מספר שש", הוא פראי, פזיז, ומוכן להשיב מלחמה. אבל להיות שבוי משנה אדם - אפילו לורי. מתראאים איך תשע היה לפני לכידתו, ותקראו על בריחתו הדרמטית מנקודת המבט שלו.

ב"אני מספר ארבע: המסמכים האבודים: המורשת של תשע", נחשף הסיפור מאחורי תשע. לפני שפגש את ג'ון סמית, מספר ארבע, לפני שהיה אסיר, תשע צד מוגדוריאנים בשיקגו עם הספאן שלו, סנדור. מה שקרה שם ישנה את תשע לנצח.

"אני מספר ארבע: המסמכים האבודים: מורשות הנופלים"

לפני מספר ארבע, היו מספרים אחת, שתיים ושלוש. עד עכשיו ידענו רק שהמוגדוריאנים תפסו את מספר אחת במלזיה, מספר שתיים באנגליה ומספר שלוש בקניה.

ב"אני מספר ארבע: המסמכים האבודים: מורשות הנופלים", תגלו את הסיפור האמיתי מאחורי חברי הגארד חסרי המזל האלה. לפני שהם נרצחו על ידי המוגדוריאנים, לפני שמספר ארבע היה הבא בתור, הם היו רק ילדים על כוכב לכת חייזרי בשם כדור הארץ - אשר גילו את כוחותיהם, ניסו להישאר חבויים, וברחו על חייהם.

"אני מספר ארבע: המסמכים האבודים: המורשות"

"אני מספר ארבע: המסמכים האבודים: המורשות", שיצא לאור ב-24 ביולי 2012, הוא מהדורה בכריכה רכה של שלושת הספרים הקודמים בסדרת "המסמכים האבודים" שיצאו לאור - "המורשת של שש", "המורשת של תשע" ו"מורשות הנופלים". במקור ספרים אלה פורסמו רק לספרים אלקטרוניים, אולם בגרסה הזאת, לראשונה, הם יהיו זמינים גם כספרים מודפסים.

דמויות ראשיות

ערך מורחב – בני לוריאן - דמויות
  • ג'ון סמית - המספר של הספר הראשון. הוא מספר גם חצי מהספר השני. הוא חבר הגארד הלורי הרביעי. המורשות שלו הן לומן, טלקינזיס, טלפתיה עם חיות, חסינות לאש,וריפוי אשר נוסף לו בסוף הספר השלישי
  • מספר שש - חברת הגארד הלורי השישית שמלווה את ג'ון בספר השני, ומתפתחת לאהובתו השנייה. המורשות שלה הן שליטה ביסודות , טלקינזיס, חוסר נראות,חסינות לאש ושליטה במזג האוויר.
  • הנרי - הספאן של ג'ון, אשר מלמד אותו הרבה בדרכו אל הלחימה המיועדת על מנת להחזיר את הכוכב לוריאן למצבו במקורי. הוא מת בסוף הספר הראשון, בקרב בבית הספר.
  • סאם גוד - חברו הטוב של ג'ון ואהובה השני של מספר שש, שמלווה את ג'ון ואת שש בספר השני הוצל אל ידי אבא שלו בספר הרביעי והם מצטרפים לשאר.
  • מרינה - המספרת של חצי מהספר השני. היא חברת הגארד הלורי השביעית. מאוהבת במספר שמונה היא סוף סוף פוגשת את שש בסוף הספר. המורשות שלה הן נשימה מתחת למים, טלקינזיס, ראיית לילה וריפוי בעלי חיים, בני אנוש, לורים וצמחים בסוף הספר הרביעי גילתה מורשת הקפאת מים.
  • אדלינה - הספאן של שבע. לאדלינה לוריאן כבר לא חשוב,לבסוף היא מתה במהלך הקרב נגד המוגדוריאנים במנזר על מנת להציל את מרינה לאחר שהבינה שנעשתה טעות.
  • אלה - חברתה הטובה של מרינה. היא חברת הגארד הלורי העשירית, ויש לה את היכולת לשנות גילאים(אטרנוס) ויכולת טלפתיה וטלקינזס.
  • קרייטון - הספאן הלא-רשמי של אלה (היא הייתה צעירה מדי כדי שיתאימו לה ספאן). הוא מלווה את שש, מרינה, אלה והקטור במהלך הקרב נגד המוגדוריאנים בסוף הספר השני.קרייטון מת במהלך הספר השלישי כאשר המוגדוריאנים מתקיפים את מרינה, אלה, שש ושמונה במפקדה הלוריאנית.
  • הקטור ריקרדו - חברה האנושי היחיד של מרינה. הוא מת בסוף הספר השני, במהלך הקרב באגם.
  • מספר תשע - מצטרף לקרב בסוף הספר השני, אחרי שארבע / ג'ון סמית משחרר אותו. עד כה לא ידוע עליו הרבה, חוץ מזה שיש לו כוחות אנטי-גרביטציה, טלפתיה עם חיות, שמיעת-על, מהירות-על והעברת כוחות.
  • שרה הארט - בת זוגו של ג'ון מעדן, אוהיו. היא נחשדת בהסגרתו ל-FBI כשהוא הולך לבקר אותה בספר השני אבל בספר השלישי מוצאים אותה בכלא בבסיס צבאי של אמריקה.
  • מספר שמונה- התחבא בהודו עד ששש, שבע, עשר וקרייטון מצאו אותו והוא חבר אליהם. אהובה של מרינה, מספר שבע. המורשות שלו הם: שינוי צורה וטלפורטציה. נהרג על ידי מספר חמש בספר הרביעי.
  • מארק גיימס- הילד הכי מקובל בבית הספר בעדן, אוהיו. נמצא בספר "אני מספר ארבע"
  • מספר חמש- מצטרף אחרון לחבורת הגארדים שכבר מצאו אחד את השני. בסוף הספר הרביעי מתגלה כבן-ברית של המוגדוריאנים והורג את מספר שמונה.המורשות שלו הם: תעופה,ומסוגל לקלוט תכונות של חומרים("המפלה של מספר חמש")

ביקורות

שני הספרים הראשונים קיבלו ביקורות טובות, ושניהם הופיעו ברשימת רבי המכר של הניו יורק טיימס. "כוחה של מספר שש" קיבל ביקורות חיוביות באתר Goodreads עם דירוג ממוצע של 4.14 מתוך 5, בהתבסס על 15,106 דירוגים. "אני מספר ארבע" בילה 7 שבועות ברציפות במקום הראשון ברשימת רבי המכר לילדים של הניו יורק טיימס.

סרטים

DREAMWORKS קנו את הזכויות ל"אני מספר ארבע" ביוני 2009; הסרט עלה לאקרנים ב-18 בפברואר 2011, והיה לסרט הראשון של דרימוורקס שהופץ על ידי Touchstone Pictures של דיסני. הסרט קיבל בעיקר ביקורות שליליות ממבקרים. אתר Rotten Tomatoes נתן לו ציון של 32% בהתבסס על 156 ביקורות, עם דירוג ממוצע של 4.8 מתוך 10. אתר Moviegoers היה מעט יותר מקבל; 56% מהקהל אהב אותו, והסרט קיבל ציון ממוצע של 3.4 מתוך 5, בהתבסס על 74,085 קולות של משתמשים. בהתבסס על ביקורות של 30 מבקרים, אתר Metacritic נתן לסרט ציון 36, והעריך אותו כ"שלילי באופן כללי". אולם, למרות הביקורות, הסרט התקבל באופן מתון אבל טוב יחסית על ידי המעריצים, שדירגו אותו כ-6.1 מתוך 10. עם תקציב מוערך של $50 מיליון, הסרט הרוויח מעל $144 מיליון בקופות הכרטיסים בכל העולם, אך עדיין לא עמד בציפיות. עקב כך, תוכניות לסרט המשך נגנזו.