שיחה:תלונת שווא – הבדלי גרסאות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 6 שנים מאת 01iproject09 בנושא ערך מוטה ומסולף
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
01iproject09 (שיחה | תרומות)
01iproject09 (שיחה | תרומות)
שורה 24: שורה 24:
:תודה על ההערה, הטענה במקום. רצוי להביא דוגמאות נוספות וכך לגוון את הערך. [[משתמש:ביקורת|ביקורת]] - [[שיחת משתמש:ביקורת|שיחה]] 00:06, 3 בספטמבר 2017 (IDT)
:תודה על ההערה, הטענה במקום. רצוי להביא דוגמאות נוספות וכך לגוון את הערך. [[משתמש:ביקורת|ביקורת]] - [[שיחת משתמש:ביקורת|שיחה]] 00:06, 3 בספטמבר 2017 (IDT)
::היי, היופי בויקיפדיה שכל אחד מוסיף את המידע שהוא מחזיק. כמובן שאיני מחזיק את המידע בנוגע לתלונות שווא בכל הנושאים. אני מניח שגם בנושאים אחרים הדבר קיים- אבל לי אין מידע על זה. קצת בעיה להגיב לאנונימי לגופו של עניין מבלי לדעת מי עומד מאחורי התגובה, מהי השקפתו וכו'.
::היי, היופי בויקיפדיה שכל אחד מוסיף את המידע שהוא מחזיק. כמובן שאיני מחזיק את המידע בנוגע לתלונות שווא בכל הנושאים. אני מניח שגם בנושאים אחרים הדבר קיים- אבל לי אין מידע על זה. קצת בעיה להגיב לאנונימי לגופו של עניין מבלי לדעת מי עומד מאחורי התגובה, מהי השקפתו וכו'.
::המקרים הנפוצים והמדוברים ביותר הם על רקע רומנטי כאמור, ובהחלט במרבית המקרים כלפי גברים ולא כלפי נשים (אם כי לא ניתן לומר להד"ם)- זוהי המציאות וזה בדיוק מה שויקיפדיה עושה - משקפת אותה, ואכן זאת תופעה קיימת - אם כי באף מקום לא מתייחס הערך לתופעה כגורפת. ברור שלא כל תלונה היא תלונת שווא, כשם שברור שכפי שהערל מלמדנו (עם גיבוי מקורות-לכן לא ברורה לי הטענה ומפנה שוב למחקר של מאז"ה). אם יש בידך נתונים אחרים- כמובן שיש להם מקום בערך.
::המקרים הנפוצים והמדוברים ביותר הם על רקע רומנטי כאמור, ובהחלט במרבית המקרים כלפי גברים ולא כלפי נשים (אם כי לא ניתן לומר להד"ם)- זוהי המציאות וזה בדיוק מה שויקיפדיה עושה - משקפת אותה, ואכן זאת תופעה קיימת - אם כי באף מקום לא מתייחס הערך לתופעה כגורפת. ברור שלא כל תלונה היא תלונת שווא, כשם שברור שכפי שהערך מלמדנו, לא כל תלונה היא אמת. (עם גיבוי מקורות-לכן לא ברורה לי הטענה ומפנה שוב למחקר של מאז"ה). אם יש בידך נתונים אחרים- כמובן שיש להם מקום בערך.
::הדוגמאות המוכרות הן דוגמאות של נשים שהעלילו על גברים, על אף שבטוח שהיה גם מצב הפוך, המציאות המשפטית מוכיחה- טרם זוכתה אישה בדין פלילי בעקבות תלונת שווא, ואם זוכתה אחת כזאת ובין לבין פספסתי, אז ראוי להוסיף אותה כמובן לערך.(כי מאז שהערך עלה לאוויר לא בדקתי את הנתונים, [[ויקיפדיה:אין בעלות על ערכים]], אני נוהג "לשחרר" ערכים שכתבתי ולעקוב אחר דפי השיחה על מנת להשיב על שאלות, כמו במקרה הזה.
::הדוגמאות המוכרות הן דוגמאות של נשים שהעלילו על גברים, על אף שבטוח שהיה גם מצב הפוך, המציאות המשפטית מוכיחה- טרם זוכתה אישה בדין פלילי בעקבות תלונת שווא, ואם זוכתה אחת כזאת ובין לבין פספסתי, אז ראוי להוסיף אותה כמובן לערך, פשוט מאז שהערך עלה לאוויר לא בדקתי את הנתונים, [[ויקיפדיה:אין בעלות על ערכים]], אני נוהג "לשחרר" ערכים שכתבתי ולעקוב אחר דפי השיחה על מנת להשיב על שאלות, כמו במקרה הזה.
::לתשומת ליבך, מקרים נוספים הוספו במהלך הערך, ככל הנראה עורכים חשבו שיש להם חשיבות.
::לתשומת ליבך, מקרים נוספים הוספו במהלך הערך, ככל הנראה עורכים חשבו שיש להם חשיבות.
::בנוסף, הייתי רוצה להבהיר את התועלת לויקיפדיה- כמות העמודים המקשרים לעמוד מעידה בעד עצמה.
::בנוסף, הייתי רוצה להבהיר את התועלת לויקיפדיה- כמות העמודים המקשרים לעמוד מעידה בעד עצמה.
::בברכת שנה טובה וחג שמח [[משתמש:01iproject09|תום]] - [[שיחת משתמש:01iproject09|בואו נדבר]] - ה[[חיוך]] שלך הופך אותי להרבה יותר [[שמחה|שמח]]. 03:32, 21 בספטמבר 2017 (IDT)
::בברכת שנה טובה וחג שמח [[משתמש:01iproject09|תום]] - [[שיחת משתמש:01iproject09|בואו נדבר]] - ה[[חיוך]] שלך הופך אותי להרבה יותר [[שמחה|שמח]]. 03:34, 21 בספטמבר 2017 (IDT)

גרסה מ־03:34, 21 בספטמבר 2017

פירוט תלונות שווא

מה הכלל פיו נכללים מקרים של תלונות שווא בערך? על פי טענות שונות, מדובר בעשרות מקרים. עם כל הכבוד, אני לא רואה מדוע אישה שמאיימת על גבר שתתלונן עליו על הטרדה מינית/מעשה מגונה צריך להיות מופיע בערך - יש לי תחושה שזה לא המקרה הראשון ולא האחרון. גברים רבים טוענים שנשים במקרים של סכסוך במשפחה מגישות תלונות שווא, אין סיבה לפרט דווקא את אחד המקרים הללו.

בנוסף, החלוקה בין תלונות שווא הנוגעות לקטינים והשאר - היא מלאכותית, ואין בה צורך. הערך אמור להיות הרבה יותר כללי. את הויכוח המפורסם אודות הנתון של תלונות שווא בישראל יש להציג בצורה מסודרת, צד לעומת צד. ולא לשכוח להזכיר את תקנת ארבל. כדאי גם להזכיר את הסיבה (המוצדקת או לא) לתקנה זו. • צִבְיָהשיחה • ב' בתשרי ה'תשע"ז 22:18, 4 באוקטובר 2016 (IDT)תגובה

היי צִבְיָה, ראשית כמובן שאת מוזמנת לסייע לי ולערוך בכל עת אקח את הנק' לתשומת ליבי, אעבור על הערך בהמשך ואשכתב אותו. 01iproject09 - שיחה 17:12, 5 באוקטובר 2016 (IDT)תגובה

ניסוח הערך

הערך מנוסח כעת כמאמר, או יותר נכון כמדריך למשתמש. לא הנחתי תבנית שכתוב, אבל זה מה שהיה אמור לקרות במצב כזה. ביקורת - שיחה 10:06, 5 באוקטובר 2016 (IDT)תגובה

ביקורת, באמת שאלתי את עצמי "איפה ביקורת?" האם עכשיו הוא מנוסח בצורה טובה יותר ? 01iproject09 - שיחה 17:46, 5 באוקטובר 2016 (IDT)תגובה
שלב א': בפתיח אמורה להופיע הגדרה של נושא הערך.
שלב ב': במחקרו מתייחס פלוני, הפרק השני בספרו של, הפרק השביעי בספרה של. - אלו ציטוטים מתוך ערך על מחקרו של פלוני ועל ספרו וספרה של פלמוני ופלמונית. לא על נושא הערך הזה, בערך אנציקלופדי המידע אמור להופיע בתמציתיות ואת המקור מציינים בהערה או בביבליוגרפיה במקום שחלק מרכזי בערך נסמך על מקור אחד. ביקורת - שיחה 18:02, 5 באוקטובר 2016 (IDT)תגובה

בינוויקי

מהו הערך המתאים? אולי en:False confession? או שמא en:False accusation of rape? שיר § שיג § שיח § 15:52, 5 באוקטובר 2016 (IDT)תגובה

היי שיר , התלבטתי בנוגע לזה רבות ולכן לא קישרתי. מה שלדעתי נכון יותר הוא en:False confession אבל אני לא בטוח כלל. 01iproject09 - שיחה 17:15, 5 באוקטובר 2016 (IDT)תגובה
פלס קונפשין נשמע יותר כמו עדות שווא... שיר § שיג § שיח § 22:09, 5 באוקטובר 2016 (IDT)תגובה

ערך מוטה ומסולף

הערך הזה כל כך מוטה שאני מתקשה להבין את תועלתו לויקיפדיה. לא רק שיש מיוקד יתר בסוג מסוים של תלונות שווא, ספציפית אלו של נשים נגד גברים בהקשרי אלימות מינית או בהקשרי גירושין, כאשר תלונות שווא קיימות בכל שדה משפטי כלשהו, אלא שככל הדוגמאות ללא יוצא מהן הכלל הן רק של נשים שהעלילו על גברים. מעבר לכך הדוגמאות הללו הן מקרים אנקדוטליים שאין בהם להעיד על "תופעה". באינציקלופדיה חשוב להבחין בין זה שמשהו מתרחש ויש כמה מקרים כאלו ובין הצגתו כתופעה גורפת מבלי שיש לך שום סימוכין פרט לטענות של אנשים ללא גיבוי מחקרי. אפילו במחקרו של מאז"ה הוא רק מפרט מדוע לדעתו זה נרחב יותר ממה שנדמה אך לא מספק נתונים מישראל שתומכים בכך. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

תודה על ההערה, הטענה במקום. רצוי להביא דוגמאות נוספות וכך לגוון את הערך. ביקורת - שיחה 00:06, 3 בספטמבר 2017 (IDT)תגובה
היי, היופי בויקיפדיה שכל אחד מוסיף את המידע שהוא מחזיק. כמובן שאיני מחזיק את המידע בנוגע לתלונות שווא בכל הנושאים. אני מניח שגם בנושאים אחרים הדבר קיים- אבל לי אין מידע על זה. קצת בעיה להגיב לאנונימי לגופו של עניין מבלי לדעת מי עומד מאחורי התגובה, מהי השקפתו וכו'.
המקרים הנפוצים והמדוברים ביותר הם על רקע רומנטי כאמור, ובהחלט במרבית המקרים כלפי גברים ולא כלפי נשים (אם כי לא ניתן לומר להד"ם)- זוהי המציאות וזה בדיוק מה שויקיפדיה עושה - משקפת אותה, ואכן זאת תופעה קיימת - אם כי באף מקום לא מתייחס הערך לתופעה כגורפת. ברור שלא כל תלונה היא תלונת שווא, כשם שברור שכפי שהערך מלמדנו, לא כל תלונה היא אמת. (עם גיבוי מקורות-לכן לא ברורה לי הטענה ומפנה שוב למחקר של מאז"ה). אם יש בידך נתונים אחרים- כמובן שיש להם מקום בערך.
הדוגמאות המוכרות הן דוגמאות של נשים שהעלילו על גברים, על אף שבטוח שהיה גם מצב הפוך, המציאות המשפטית מוכיחה- טרם זוכתה אישה בדין פלילי בעקבות תלונת שווא, ואם זוכתה אחת כזאת ובין לבין פספסתי, אז ראוי להוסיף אותה כמובן לערך, פשוט מאז שהערך עלה לאוויר לא בדקתי את הנתונים, ויקיפדיה:אין בעלות על ערכים, אני נוהג "לשחרר" ערכים שכתבתי ולעקוב אחר דפי השיחה על מנת להשיב על שאלות, כמו במקרה הזה.
לתשומת ליבך, מקרים נוספים הוספו במהלך הערך, ככל הנראה עורכים חשבו שיש להם חשיבות.
בנוסף, הייתי רוצה להבהיר את התועלת לויקיפדיה- כמות העמודים המקשרים לעמוד מעידה בעד עצמה.
בברכת שנה טובה וחג שמח תום - בואו נדבר - החיוך שלך הופך אותי להרבה יותר שמח. 03:34, 21 בספטמבר 2017 (IDT)תגובה