סוון רגנר – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ סדר בפרק קישורים חיצוניים (בוט סדר הפרקים)
שורה 3: שורה 3:


== חייו ==
== חייו ==
רגנר נולד בעיר [[ברמן]], [[מערב גרמניה]] ב-1961 ב-[[1985]] היה רגנר אחד מהמייסדים של להקת הרוק אלמנט אוף קריים, חברי ההרכב היו מ[[מערב ברלין]], רגנר היה ה[[זמר]], כותב הטקסטים של הלהקה, [[נגן גיטרה]], [[חצוצרן|חצוצרה]] ו[[פסנתרן|פסנתר]]. הלהקה זכתה להצלחה בעולם וגם בישראל. אלמנט אוף קריים שרה את שיריה ב[[אנגלית]] וב[[גרמנית]] והיא נחשבה ללהקת [[גל חדש (מוזיקה)|גל חדש]] חשובה. הלהקה פעילה עד היום ויצרה ארבעה [[אלבום מוזיקה|אלבומים]] ויותר משלושים [[סינגל]]ים.
רגנר נולד בעיר [[ברמן]], [[מערב גרמניה]] ב-1961 ב-[[1985]] היה רגנר אחד מהמייסדים של להקת הרוק אלמנט אוף קריים, חברי ההרכב היו מ[[מערב ברלין]], רגנר היה ה[[זמר]], כותב הטקסטים של הלהקה, [[נגן גיטרה]], [[חצוצרה]] ו[[פסנתרן|פסנתר]]. הלהקה זכתה להצלחה בעולם וגם בישראל. אלמנט אוף קריים שרה את שיריה ב[[אנגלית]] וב[[גרמנית]] והיא נחשבה ללהקת [[גל חדש (מוזיקה)|גל חדש]] חשובה. הלהקה פעילה עד היום ויצרה ארבעה [[אלבום מוזיקה|אלבומים]] ויותר משלושים [[סינגל]]ים.
שם הלהקה '''Element of crime''' לקוח מסרט שיצר הבמאי ה[[דני]] [[לארס פון טרייר]] ב-[[1984]].
שם הלהקה '''Element of crime''' לקוח מסרט שיצר הבמאי ה[[דני]] [[לארס פון טרייר]] ב-[[1984]].


שורה 21: שורה 21:


{{ערך יתום}}
{{ערך יתום}}

{{מיון רגיל:רגנר, סוון}}
{{מיון רגיל:רגנר, סוון}}
[[קטגוריה:להקות גרמניות]]
[[קטגוריה:להקות גרמניות]]

גרסה מ־08:13, 16 באוגוסט 2018

סוון רגנר

סוון רגנר (גרמנית: Sven Regener; נולד ב-1 בינואר 1961) הוא הסולן וכותב הטקסטים של להקת Element of crime. בנוסף הוא סופר מצליח אשר כתב שלושה רומנים. ספרו, מר להמן, היה לרב מכר בגרמניה ותורגם לשפות רבות, בהן גם לעברית.

חייו

רגנר נולד בעיר ברמן, מערב גרמניה ב-1961 ב-1985 היה רגנר אחד מהמייסדים של להקת הרוק אלמנט אוף קריים, חברי ההרכב היו ממערב ברלין, רגנר היה הזמר, כותב הטקסטים של הלהקה, נגן גיטרה, חצוצרה ופסנתר. הלהקה זכתה להצלחה בעולם וגם בישראל. אלמנט אוף קריים שרה את שיריה באנגלית ובגרמנית והיא נחשבה ללהקת גל חדש חשובה. הלהקה פעילה עד היום ויצרה ארבעה אלבומים ויותר משלושים סינגלים. שם הלהקה Element of crime לקוח מסרט שיצר הבמאי הדני לארס פון טרייר ב-1984.

סיפרו הראשון של רגנר "מר להמן" יצא לאור ב-2001. הספר עוסק בחייו של פרנק, צעיר בן 30 אשר חבריו מכנים אותו באופן סאטירי "מר להמן" כדי לציין את אישיותו המגובשת והרשמית לטעמם. העלילה מתרחשת במערב ברלין ב-1989 כלומר הימים האחרונים לפני נפילת החומה המפרידה בין מערב ומזרח גרמניה. רגנר מתאר את נפילת החומה מנקודת המבט של "מר להמן" שהוא צעיר העובד, מבלה ומתגורר במערב ברלין ודרך שלל דמויות צבעוניות אחרות. הספר היה לרב מכר ותורגם לשפות רבות. ספריו הנוספים של סוון רגנר, התבססו גם הם על דמותו של "מר להמן". כיום מתגורר הסופר בברלין.

ספריו שתורגמו לעברית

קישורים חיצוניים

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סוון רגנר בוויקישיתוף

תבנית:פרופילי מוזיקאים