רוזמרי האריס – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ ←‏חיים אישיים: בינתיים
וינברג (שיחה | תרומות)
עריכת ההקדמה
שורה 1: שורה 1:
[[קובץ:Rosemary Harris by David Shankbone.jpg|שמאל|220px|ממוזער|רוזמרי האריס, ([[2007]])]]
[[קובץ:Rosemary Harris by David Shankbone.jpg|שמאל|220px|ממוזער|רוזמרי האריס, ([[2007]])]]
'''רוזמרי אן האריס''' (ב[[אנגלית]]: '''Rosemary Ann Harris'''; נולדה ב-[[19 בספטמבר]] [[1927]]) היא [[שחקנית קולנוע]] ו[[שחקן תיאטרון|תיאטרון]] [[אנגליה|אנגליה]], זוכת [[פרס גלובוס הזהב]], [[פרס האמי]] ו[[פרס הטוני]]. הייתה מועמדת ל[[פרס אוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר]] בשנת [[1994]] על תפקידה בסרט "טום ואיב". התפרסמה גם בזכות תפקידה כמיי פארקר בשלושת סרטי "[[ספיידרמן (סרט)|ספיידרמן]]".
'''רוזמרי אן האריס''' (ב[[אנגלית]]: '''Rosemary Ann Harris'''; נולדה ב-[[19 בספטמבר]] [[1927]]) היא [[שחקנית קולנוע]] ו[[שחקן תיאטרון|תיאטרון]] [[אנגליה|אנגליה]], זוכת [[פרס גלובוס הזהב]], [[פרס האמי]] ו[[פרס הטוני]]. הייתה מועמדת ל[[פרס אוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר]] בשנת [[1994]] על תפקידה בסרט "טום ואיב". השתתפה גם בתפקיד מיי פארקר בשלושת סרטי "[[ספיידרמן (סרט)|ספיידרמן]]".


==ביוגרפיה==
==ביוגרפיה==
האריס נולדה בעיירה [[אשבי]] שב[[לסטרשייר]] במרכז [[אנגליה]], לאדין מאדיו פרנסס ולסטנפורד ברקלי האריס. אביה של האריס עבד עבור [[חיל האוויר המלכותי]], ובמסגרת שליחותו התגוררו האריס ומשפחתה ב[[הודו]] במהלך מרבית ילדותה. בילדותה למדה האריס בבית ספר לבנות מקומי, ולאחר מכן כשהתבגרה התקבלה ל"{{ה|אקדמיה המלכותית לאמנות הדרמה}}" ב[[לונדון]], שם למדה במשך שנה אחת. לפני שלמדה במוסד הופיעה האריס במספר מופעים.
האריס נולדה בעיירה [[אשבי]] שב[[לסטרשייר]] במרכז [[אנגליה]], לאדין מאדיו פרנסס ולסטנפורד ברקלי האריס. אביה של האריס עבד עבור [[חיל האוויר המלכותי]], ובמסגרת שליחותו התגוררו האריס ומשפחתה ב[[הודו]] במהלך מרבית ילדותה. האריס למדה ב{{ה|אקדמיה המלכותית לאמנות הדרמה}}" ב[[לונדון]], שם למדה במשך שנה אחת. לפני שלמדה בבית הספר הופיעה האריס במספר מופעים.


לאחר שסיימה את לימודיה בלונדון עברה האריס ל[[ניו יורק]], שם הופיעה לראשונה במחזה "Climate of Eden" של ה[[מחזאי]] ה[[יהודי]]-[[אמריקאי]] [[מוס הארט]]. לאחר מכן חזרה לאנגליה והופיעה לראשונה בתיאטרוני [[וסט אנד]] היוקרתיים, מפסגות תחום התיאטרון העולמי. לאחר שהרשימה ביכולות המשחק שלה קיבלה האריס הצעה לעבוד עבור חברת התיאטרון "Bristol Old Vic" והופיעה עבור אלפי צופים ב"תיאטרון אולד ויק".
לאחר שסיימה את לימודיה בלונדון עברה האריס ל[[ניו יורק]], שם הופיעה במחזה "Climate of Eden" של ה[[מחזאי]] [[מוס הארט]]. לאחר מכן חזרה לאנגליה והופיעה בתיאטרוני [[וסט אנד]]. לאור יכולות המשחק שלה קיבלה האריס הצעה לעבוד בתיאטרון והופיעה עבור אלפי צופים ב"תיאטרון אולד ויק".


ב-[[1964]] הגיעה האריס לשיא נוסף כשגילמה את דמותה של [[אופליה]] במחזה "[[המלט]]" ב{{ה|תיאטרון המלכותי הלאומי}}.
ב-[[1964]] הגיעה האריס לשיא נוסף כשגילמה את דמותה של [[אופליה]] במחזה "[[המלט]]" ב{{ה|תיאטרון המלכותי הלאומי}}.

גרסה מ־19:55, 25 בפברואר 2010

רוזמרי האריס, (2007)

רוזמרי אן האריסאנגלית: Rosemary Ann Harris; נולדה ב-19 בספטמבר 1927) היא שחקנית קולנוע ותיאטרון אנגליה, זוכת פרס גלובוס הזהב, פרס האמי ופרס הטוני. הייתה מועמדת לפרס אוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר בשנת 1994 על תפקידה בסרט "טום ואיב". השתתפה גם בתפקיד מיי פארקר בשלושת סרטי "ספיידרמן".

ביוגרפיה

האריס נולדה בעיירה אשבי שבלסטרשייר במרכז אנגליה, לאדין מאדיו פרנסס ולסטנפורד ברקלי האריס. אביה של האריס עבד עבור חיל האוויר המלכותי, ובמסגרת שליחותו התגוררו האריס ומשפחתה בהודו במהלך מרבית ילדותה. האריס למדה באקדמיה המלכותית לאמנות הדרמה" בלונדון, שם למדה במשך שנה אחת. לפני שלמדה בבית הספר הופיעה האריס במספר מופעים.

לאחר שסיימה את לימודיה בלונדון עברה האריס לניו יורק, שם הופיעה במחזה "Climate of Eden" של המחזאי מוס הארט. לאחר מכן חזרה לאנגליה והופיעה בתיאטרוני וסט אנד. לאור יכולות המשחק שלה קיבלה האריס הצעה לעבוד בתיאטרון והופיעה עבור אלפי צופים ב"תיאטרון אולד ויק".

ב-1964 הגיעה האריס לשיא נוסף כשגילמה את דמותה של אופליה במחזה "המלט" בתיאטרון המלכותי הלאומי. בשנת 1966 זכתה האריס בפרס הטוני כשגילמה את דמותה של אלינור, דוכסית אקוויטניה במחזה "אריה בחורף" שנערך בברודווי.

את ההצלחה הראשונית שלה מחוץ לבימות התיאטרון קטפה האריס בשנת 1976 כשקיבלה את פרס האמי ומועמדות לפרס גלובוס הזהב על הופעתה בתור הסופרת הצרפתית ז'ורז' סאנד בסדרת ה-BBC "ידועה לשימצה". בשנת 1979 זכתה האריס בפרס גלובוס הזהב על תפקידה בסדרת דרמת המלחמה הביוגרפית "שואה", על תפקידה בסדרה קיבלה האריס גם את המועמדות השנייה שלה לפרס האמי.

סרט ראשון מפורסם בו הופיעה האריס היה ב-1978, במותחן הבדיוני מועמד 3 פרסי האוסקר "הנערים מברזיל". ב-1983 שיחקה האריס בדרמה "ארוחת הצהריים של החורש", על הופעתה קיבלה מועמדות לפרס באפט"א.

בשנת 1994 קיבלה האריס בגיל 67 מועמדות לפרס אוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר, על תפקידה בדרמה הביוגרפית "טום ואיב"; בסרט גילמה האריס את דמותה של רוז היי-ווד, אמה של הסופרת ויויאן היי-ווד אליוט (מירנדה ריצ'רדסון).

ב-1999 קיבלה האריס מועמדות לפרס הג'יני על תפקידה בדרמת המלחמה ההיסטורית "זריחה" המבוססת על אירועי המרד ההונגרי בשנת 1956.

בשנת 2002 נבחרה האריס לגלם את דמותה הבדיונית של מיי פארקר, דודתו המסורה של פיטר פארקר (טובי מגוויר) בשובר הקופות של סם ריימי "ספיידרמן". האריס הופיעה באותו תפקיד גם בסרטי ההמשך "ספיידרמן 2" ו"ספיידרמן 3".

חיים אישיים

האריס נישאה פעמיים במהלך חייה. נישואיה הראשונים היו לשחקן ולבמאי האמריקאי אליס ראב. נישואיה השניים שנמשכים עד היום היו לסופר ג'ון אילי. בתם ג'ניפר שנולדה ב-1969 היא השחקנית ג'ניפר אילי.

פילמוגרפיה נבחרת

קישורים חיצוניים