אש הרקיע

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אש הרקיע
The Fires of Heaven
כריכת שני כרכי הספר: רנד, מאט ואביינדה מחפשים את ראבין ברחבי קאמלין, כשמסביבם טרולוקים אורבים.
כריכת שני כרכי הספר: רנד, מאט ואביינדה מחפשים את ראבין ברחבי קאמלין, כשמסביבם טרולוקים אורבים.
מידע כללי
מאת רוברט ג'ורדן
שפת המקור אנגלית
סוגה פנטזיה
מקום התרחשות מחזור כישור הזמן - מקומות עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה ספרי טור עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 1993
מספר עמודים היציאה מהשממה - 373
אש הרקיע - 414
הוצאה בעברית
הוצאה אופוס
תאריך 1998
תרגום בועז וייס
מהדורות נוספות
מספר כרכים היציאה מהשממה
אש הרקיע
סדרה
סדרת ספרים מחזור כישור הזמן
ספר קודם האופל
הספר הבא אדון הכאוס
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אש הרקיע (באנגלית: The Fires of Heaven) הוא הספר החמישי מתוך סדרת ספרי הפנטזיה מחזור כישור הזמן מאת רוברט ג'ורדן. בגרסה העברית הספר יצא בשני כרכים בשמות: היציאה מהשממה ואש הרקיע.

הספר הזה הוא הספר היחיד שבו לא מעורבים שלושת הט'אוורנים, כאשר פרין אייברה לא מופיע.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרדף אחרי שבט השאידו, רנד אל'תור, הדרקון שנולד שוב והקאר'קרן, מוביל את האיאלים שלו למלחמה השנייה על קאירהיין. במהלך הקרב מציל מאט קוטון כמה חיילים ממארב של השאידו; לאחר מכן הוא מנהיג את קבוצת החיילים שהוא הציל בכמה קרבות, תוך שהוא משתמש בזיכרונות של הגנרלים אותם הוא קיבל. מאט הורג את מנהיג השאידו קולדין, ושבט השאידו נסוג ובורח בהנהגה זמנית של סבנה (למרות שהיא לא ביקרה ברוהידין). 

לאחר כבישת קאירהיין משתלט רנד על העיר, ובאמונה כוזבת שמורגז טרקנד מלכת אנדור מתה בידי הארור ראבין, המתחפש ללורד גבריאל, רנד מתכוון לפלוש לקאמלין עם כוח פשיטה איאלי קטן. אבל לפני שהוא מספיק לבצע את תוכניתו, לנפיר מנסה להרוג אותו; מוריין דמודרד מצילה את רנד על ידי תפיסת לנפיר ונפילה לט'ראנגריל, אשר נהרס בעקבות מעשיה ושנייהן נחשבות למתות. לאחר ניסיון הרצח רנד תוקף את קאמלין. זמן קצר לאחר הגעתו בני לווייתו נהרגים על ידי ראבין, ורנד מנסה להרוג את ראבין בטל'אראנ'ריוד. נינאב אל'מארה ואליין טרקנד נוסעות באדמות המלאות בנאמני דרקון, שודדים, סינצ'נים וגלימות הלבנות בניסיון למצוא את הבסיס של האאס סדאי המורדות. לאחר שהן מוצאות את הבסיס בסלידר, נינאב לוכדת את הארורה מוגהדין בטל'אראנ'ריוד בעזרת א'דאם, ומסיחה את דעתו של ראבין. בעקבות הסחת הדעת מצליח רנד להרוג את ראבין בפרץ גדול של אש להט, וכך מחזיר לחיים את אביינדה, מאט, אסמודין ואחרים. לאחר מכן אסמודין נרצח על ידי מתנקש לא מזוהה (אם כי אסמודין עצמו הכיר אותו).

בזמן שהות נינאב ואליין בעולם החלומות מוגהדין ניסתה לרצוח את בירגיט "קשת-כסף" טראהליון, גיבורת הקרן שמחכה להתגלגל שוב בעולם. כדי להצילה אליין קושרת אותה כעוצרת והיא חוזרת איתן לעולם האמיתי. הא'דאם שנינאב יצרה בעולם החלומות עובר עם מוגהדין לעולם האמיתי והופך למעשה לא'דאם ה"אלחוטי" היחיד (ללא רצועת קישור).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אש הרקיע, באתר OCLC (באנגלית)