מונסטר בול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מונסטר בול
Monster's Ball
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי מארק פורסטר
הופק בידי לי דניאלס
מיילו עדיקא
וויל רוקוס
אריק קופלוף
תסריט מיילו עדיקא
וויל רוקוס
עריכה מאט צ'יז
שחקנים ראשיים

בילי בוב תורנטון
האלי ברי

הית' לדג'ר
מוזיקה אש וספנסר
צילום רוברטו שיפר
מדינה ארצות הברית
חברת הפקה ליונס גייט אנטרטיינמנט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Lionsgate
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 11 בנובמבר 2001
משך הקרנה 111 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט רומנטי, סרט דרמה, מלודרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 4 מיליון דולר
הכנסות 44,909,486 דולר
הכנסות באתר מוג'ו monstersball
פרסים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מונסטר בולאנגלית: Monster's Ball) הוא סרט דרמה אמריקאי משנת 2001 בבימויו של מארק פורסטר, אודות סוהר שמתאהב באשתו של נידון למוות. בסרט משחקים בתפקידים ראשיים בילי בוב תורנטון, האלי ברי והית' לדג'ר. הסרט זכה לביקורות מהללות וזכה בפרס אוסקר לשחקנית הטובה ביותר על משחקה של ברי.

הסרט יצא בארצות הברית בתפוצה מוגבלת בנובמבר 2001, וברחבי בריטניה ב-7 ביוני 2002. בישראל הסרט יצא ב-6 ביוני.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האנק גרוטסקי (בילי בוב תורנטון) ובנו, סאני (הית' לדג'ר), הם סוהרים בבית הכלא המקומי. הם גרים יחד עם אביו של האנק, באק (פיטר בויל), זקן גזען ועצבני. כאשר האנק וסאני מסייעים להוציא להורג את לורנס מאסגוב (שון קומבס), סאני מקיא ומתעלף לעיניי הנידון. לאחר ההוצאה להורג, האנק תוקף את סאני בבית השימוש על חוסר יכולתו לשלוט בעצמו. כשהם חוזרים לבית האנק מנסה לגרש את סאני. אך סאני מוציא אקדח ומאיים על האנק. לאחר שהאנק מודה שהוא מעולם לא אהב את בנו, סאני מתאבד.

לטישה מאסגוב (האלי ברי), אשתו של לורנס, נקלעת לקשיים כלכליים. היא מתחילה לעבוד במזללה שהאנק מבקר לעיתים תכופות. יום אחד, בנה של לטישה, טיירל (קוראונג'י קלהון), מחליק לכביש ונפגע על ידי מכונית. האנק מסייע ללטישה לקחת את בנה לבית החולים ששם הוא מת. לאחר מכן, האנק מסיע את לטישה לביתה, ומגלה לה שגם הוא שכל בן. לאחר כמה ימים, הם מתחילים מערכת יחסים המבוססת על יחסי מין. בנוסף, האנק מגלה שלורנס היה בעלה של לטישה.

לטישה מחליטה לקנות מתנה להאנק על עזרתו. כשהיא מגיעה לביתו היא פוגשת את באק, שמעליב אותה משום שהיא אפרו-אמריקאית. בעקבות כך, האנק מחליט להעביר את באק לבית אבות. לאחר שחובותיה של לטישה מביאים לכך שהיא מסולקת מביתה, היא עוברת לגור עם האנק. שם היא מגלה שהוא היה הסוהר של בעלה.

צוות שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות והכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט זכה לאהדת מבקרי הקולנוע. אתר Rotten Tomatoes המרכז ביקורות קולנוע העניק לסרט דירוג של 88%. רבים מהמבקרים החמיאו להאלי ברי וקוראונג'י קלהון על הופעתם בסרט. למרות זאת, כמה פעילי זכויות אדם אפרו-אמריקאים קראו להחרים את הסרט מכיוון שהוא מעוות את המציאות שאישה שבעלה הוצא להורג תתאהב במי שהוציאו להורג. בנוסף, רבים ביקרו את סצנת הסקס של האלי ברי ובילי בוב תורנטון וטענו שרק כך אישה אפרו-אמריקאית יכולה לזכות בפרס אוסקר. נכון ל-2011 הסרט הכניס כ-31,273,922 בארצות הברית וכ-13,635,564 בעולם.

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]