פומפארד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןפומפארד
פוחלץ פומפארד, מוזיאון רוטשילד, טרינג אנגליה
פוחלץ פומפארד במוזיאון רוטשילד בטרינג שבאנגליה
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: יונקים
סדרה: טורפים
תת־סדרה: דמויי חתול
משפחה: חתוליים
סוג: פנתר ופומה
מין: נמר ופומה
שם מדעי
Puma concolor × Panthera pardus
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פומפארד הוא בן כלאיים בין פומה לבין נמר. הן זיווג בין זכרי פומה לבין נקבות נמר והן זיווג בין זכרי נמר לנקבות פומה מצליח. הפומפארד, להבדיל מהכלאות אחרות במשפחת החתוליים, נוטה להיות קטן משמעותית מהוריו עקב גמדות.

הכלאות פומפארד ידועות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקראת סוף שנות התשעים של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20, שני חתולי פומפארד נולדו בשיקגו, ארצות הברית, וכעבור שנתיים נולדו 3 זוגות של תאומי פומפארד בגן חיות בהמבורג, גרמניה, כולם היו הכלאות בן אב נמר לבין אם מגזע פומה. גורי הפומפארד הראשונים נולדו ב-24 באפריל 1896 בארצות הברית. ליתר דיוק, צמד גורי הפומפארד הראשונים היו זיווג בין אם מגזע פומת ההרים לבין אב נמר. הגורים זכו לסקירה באמצעי התקשורת ובעקבותיהם ניסו להכליא נמרים ופומות במקומות נוספים בעולם. הצלחת ההכלאה בין הפומה לבין הנמר עוררה עניין מאחר שמבחינה גנטית גזעים אלה שונים במידה גדולה ולכן סברו כי הכלאה כזו לא תתאפשר.

תיאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

לא משנה אם הפומפארד הוא צאצא לאם נמרה ולזכר הפומה, או לאם פומה ולאב נמר, הוא תמיד יהיה קטן יותר מהוריו ויסבול מגמדות. כל הפומפארדים שהוכלאו הגיעו לגודל סופי בבגרותם שאינו עולה על מחצית מגודל הוריהם. זאת בניגוד להכלאה אחרת במשפחת החתוליים, הלייגר, הכלאה בין אריה וטיגריס, שממדי גופו עולים בהרבה על ממדי הוריו ועל כן סובל מענקות. לפומפארד זנב ארוך וגוף ארוך, אך בפרופציה קטנה בהרבה לעומת הוריו ורגליים קצרות. פרוות הפומפארד יכולה לנוע מצבע חום, חום-צהוב ועד לצבע אפור ועליה כתמים מנומרים בגוון דהוי ועד לגוון בולט.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פומפארד בוויקישיתוף