נועה גרומן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נועה גרומן
נועה גרומן
נועה גרומן
לידה 11 בדצמבר 1988 (בת 35)
ירושלים, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראלישראל ישראל
עיסוק זמרת-יוצרת, מוזיקאית, מנהלת מוזיקלית, מנצחת מקהלות.
זרם מטאל
סוגה מטאל מתקדם, מטאל סימפוני, רוק, א-קפלה
סוג קול סופרן
שפה מועדפת עברית, אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה פסנתר, קלידים, צ'לו
שיתופי פעולה בולטים Patty Gurdy, Amorphis, Ayreon, Orphaned Land, Therion, Scardust, Hellscore, Subterranean Masquerade
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נועה גרומן (נולדה ב-11 בדצמבר 1988) היא זמרת-יוצרת ומוזיקאית ישראלית. נועה היא הסולנית של להקת המטאל המתקדם Scardust, המנצחת והמנהלת המוזיקלית של מקהלת Hellscore. פעילותה הבולטת ביותר כזמרת הייתה בין היתר בהופעות של האופרה הישראלית, התזמורת הפילהרמונית הישראלית, ולהקות מטאל כגון Therion, Amorphis, אורפנד לנד ונוספות. נועה גם מפיקה ועורכת וידאו עבור הפרויקטים המוזיקליים שלה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נועה גרומן בצילום יח"ץ ללהקת Scardust.

נועה נולדה למשפחה מוזיקלית. בצעירותה למדה פסנתר וצ'לו והשתתפה בהרכבים ובתזמורות. מאז ומתמיד בני משפחתה שרו וניגנו יחד ובשנת 2004 הפכה המשפחה ללהקה פעילה בשם "קול המשפחה". בשנת 2015 הלהקה המשפחתית זכתה במקום הראשון זכתה בתוכנית משפחה בהופעה בערוץ 24. "קול המשפחה" ניגנה במגוון סגנונות ביניהם רוק, פופ, פולק ומוזיקה ווקאלית.

גרומן החלה לקחת שיעורי פיתוח קול בהיותה נערה. לאחר שירותה הצבאי למדה טכניקות שירה וגראולינג מפלור ינסן[1].

בשנת 2012 הפיקה את מחזמר הפרינג' "אוטוקו בנזאי". בשנת 2013 השתתפה בשחזור של הפרויקט המוזיקלי משנות ה-70 ארץ טרופית יפה בשיתוף פעולה עם ביג בנד מודיעין, צמד הפרברים ויוריק בן דוד. בשנת 2014 הצטרפה לאנסמבל האקפלה 2for6.

בשנת 2016 הצטרפה נועה כסולנית להופעות החיות של להקת המטאל הישראלית אורפנד לנד, בין היתר הופיעה אתם בפסטיבל ואקן, אמפי שוני ועוד.

ב-2017 נועה התארחה כסולנית ב-"Pawn and Prophecy", אלבומו של מייק לפונד (בסיסט להקת סימפוני אקס) ולהקתו, "Mike Lepond's Silent Assassins.

בשנת 2018 נועה התארחה כסולנית באלבומה של Amorphis, "Queen of Time".

Scardust[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2015 הקימה את להקת המטאל Scardust יחד עם המוזיקאי אור דידי[2]. באותה שנה הלהקה שחררה EP ראשון ושמו "Shadow". ב-EP השתתפו יואב וינברג (תופים), ינאי אבנט (בס), ידין מויאל (גיטרה) וליאור גולדברג (קלידים).

ב-2016 הלהקה חיממה את להקת המטאל המתקדם האמריקאית סימפוני אקס בהופעתם במועדון הברבי בתל אביב.

בשנת 2017 שחררה הלהקה את אלבומה הראשון באורך מלא, Sands of Time, באופן עצמאי. לפני אלבום זה הצטרף אלקס ניקולה ללהקה בתור קלידן והחליף את ליאור גולדברג. באותה שנה הלהקה חיממה את להקת המטאל ההולנדית אפיקה והשיקה את האלבום בהופעת ענק בליווי Hellscore ואמנים אורחים רבים. השקה זו כללה החלפת קלידנים נוספת כאשר איתי פורטוגלי תפס את עמדת הקלידן.

בשנת 2018 הלהקה קיימה את הופעת המטאל הראשונה במועדון הזאפה בתל אביב. כמו כן, חיממה את להקת Therion ויצאה לסיבוב הופעות בינלאומי ראשון.

בשנת 2019 Scardust חתמה עם חברת התקליטים האמריקאית M-Theory Audio דרכה שוחררה גרסה מחודשת של האלבום "Sands of Time" בתוספת רצועת בונוס ותקליט כפול של האלבום וה-EP. בשנה זו השיקה הלהקה את פסטיבל ה-Scarfest הראשון, פסטיבל מוזיקה בשיתוף להקות מקומיות, אמנים אלטרנטיביים, דוכני אוכל ועוד. הלהקה המשיכה את סיבוב ההופעות העולמי שלה גם בסין ובממלכה המאוחדת.

ב-30 באוקטובר 2020 שחררה הלהקה את אלבומה השני, "Stangers". באלבום זה השתתפו מקהלת Hellscore וכוכבת הרשת פטי גארדי (אנ').

Hellscore[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקהלת Hellscore בשנת 2021

לקראת סוף 2016 ייסדה נועה גרומן את מקהלת המטאל Hellscore שכיום מונה כ-40 זמרי מטאל ישראלים ועליה היא גם מנצחת[3]. במסגרת המקהלה היא עיבדה רפרטואר שירי מטאל לביצועי א-קפלה. כמו כן, Hellscore משתתפת באופן קבוע באלבומים והופעות של להקות מטאל, כגון Amorphis, Ayreon, Therion, Patty Gurdy, אורפנד לנד ו-Scardust.

ב-2018 השתתפה המקהלה בפסטיבל Europa Cantat בעיר טאלין שבאסטוניה. במסגרתו ביצעה מספר הופעות ברחבי העיר.

ב-2019 השתתפה המקהלה בפסטיבל Aarhus Vocal Festival בעיר אורהוס שבדנמרק. במסגרת הפסטיבל הופיעה המקהלה על הבמה המרכזית וזכתה בפרס "העיבוד החדשני ביותר" בתחרות מקהלות בינלאומית.

במהלך שנות פעילותה הפיקה המקהלה מספר קליפים לביצועי האקפלה שלה. הבולטים מביניהם הם הקאבר לשיר "Unsainted" של להקת סליפנוט ומחרוזת שירי נייטוויש.

נועה פועלת להפצת הסגנון מטאל-אקפלה על ידי קיום סדנאות בנושא ברחבי העולם. היא זומנה להרצות בדנמרק, נורווגיה, גרמניה ומדינות נוספות.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נועה גרומן בוויקישיתוף
פרויקטים והרכבים מוזיקליים
ראיונות
וידאוקליפים ומדיה

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ראיון ביו-טיוב
  2. ^ Scardust, ברשת החברתית פייסבוק
  3. ^ Hellscore - Metal a Capella, Hellscore (באנגלית)