נקודת שוויון (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נקודת שוויון
The Equalizer
מבוסס על The Equalizer עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי אנטואן פוקואה עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי דנזל וושינגטון, מייס ניופלד, סטיב טיש עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ריצ'רד ונק עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ג'ון רפוה עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים קלואי גרייס מורץ
דנזל וושינגטון (Robert McCall)
היילי בנט
מרטון צ'וקאש
Vladimir Kulich
דן בילזריין
ג'וני מסנר
אלכס ויאדוב
ביל פולמן
דייוויד הארבור
David Meunier
מליסה לאו
Nash Edgerton עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה הארי גרגסון ויליאמס עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום מאורו פיורה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה
חברה מפיצה InterCom, נטפליקס, Sony Pictures Motion Picture Group עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, הפצה לאולמות הקולנוע עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 22 באוגוסט 2014 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 132 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט מותחן, סרט פשע, סרט פעולה, סרט ויגילנטה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 73 מיליון דולר[1]
הכנסות באתר מוג'ו equalizer
סרט הבא נקודת שוויון 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נקודת שוויוןאנגלית: The Equalizer) הוא סרט מתח פעולה אמריקאי משנת 2014 בבימויו של אנטואן פוקואה, המבוסס באופן רופף על סדרת הטלוויזיה משנות השמונים באותו שם (שזכתה לחידוש משנת 2020 בכיכובה של קווין לטיפה).

בסרט מככבים דנזל וושינגטון, מרטון צ'וקאש, קלואי גרייס מורץ, דייוויד הארבור, ביל פולמן ומליסה לאו. הסרט מתמקד בקצין לשעבר במודיעין ההגנה שחוזר באי רצון לפעולה כדי להגן על זונה בגיל העשרה מידי המאפיה הרוסית.

צילומי הסרט החלו ביוני 2013 במסצ'וסטס. זה היה הסרט הראשון שהופק בשיתוף פעולה בין Village Roadshow Pictures לחברת Sony Pictures מאז הסרט Saving Silverman משנת 2001. הסרט זכה בבכורה עולמית בפסטיבל הסרטים הבינלאומי של טורונטו ב-7 בספטמבר 2014 ושוחרר לאקרנים ברחבי העולם ב-26 בספטמבר 2014.[2]

הסרט זכה לביקורות מעורבות של מבקרים, ששיבחו את הסגנון הוויזואלי, המשחק, הפסקול ורצפי פעולה אך מתחו ביקורת על האלימות והעלילה. עם זאת, הסרט הפך להצלחה מסחרית עם הכנסות של מעל 192 מיליון דולר, לעומת תקציב של 73 מיליון דולר בלבד.[3] סרט המשך שוחרר ב-20 ביולי 2018, כשוושינגטון, וונק ופוקואה ממשיכים לשתף פעולה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוברט מק'קול הוא קצין סוכנות הביון הצבאית לשעבר, שאחרי שהבטיח לאשתו המנוחה שהוא ישאיר את פעילויותיו הקודמות מאחור, מתגורר בשקט בבוסטון ועובד בחנות לחומרי בניין בשם הום מארט. מק'קול מתיידד עם רבים מחבריו לעבודה ועוזר לעובד בשם ראלף לעבור את בחינת ההסמכה שלו לתפקיד אבטחה. מק'קול אינו מסוגל לישון, הוא מקדיש את לילות מאוחרים בקריאה במסעדה הפתוחה 24 שעות ביממה, שם הוא מתיידד עם אלינה, זונה מתבגרת העובדת עבור המאפיה הרוסית.

לילה אחד מאושפזת אלינה בעקבות מכות אכזריות של הסרסור שלה, סלאווי. לאחר ששמע על המכות, מק'קול מבקר בחדר בית החולים של אלינה ומשוחח עם חברתה, מנדי. מק'קול עוקב אחר סלאווי במשרדו ומציע לשלם 9,800 דולר עבור חירותה של אלינה. סלאבי מסרב, מבטל את מ'קקול כזקן וחסר אונים. לאחר מכן מק'קול הורג את סלאווי וארבעה מאנשיו ביעילות קרבית מיומנת באמצעות שימוש בנשק של הגברים עצמם, חפצים שונים במשרד ובידיו החשופות.

בעקבות ההריגות, שולח בוס המאפיה הרוסי ולדימיר פושקין את גובה החובות שלו, טדי רנסן, כדי לאתר ולחסל את האשם. בינתיים, ראלף מושך את בקשת המאבטח שלו, כשהוא הולך לעבוד אצל אמו במסעדה המשפחתית. כשמתגלה למק'קול כי המסעדה הוצתה על ידי שוטרים מושחתים כמעשה סחיטה, הוא מתעמת ומכה את הקצינים, מאלץ אותם להחזיר את כל הכסף שהם סחטו ומאיים לפרסם את פשעיהם. לאחר מכן חוזר ראלף להום מארט ועובר את המבחן שלו והופך למאבטח בחנות.

בחקירת מעשי הרצח של אנשיו של פושקין, רנסן חוקר את חברתה של אלינה, מנדי, המספרת לו כי "גבר נחמד - גבר שחור" הגיע לבקר את אלינה בבית החולים. לאחר מכן נרצחת מנדי על ידי רנסן. שוד מזוין מתרחש בהום מארט, בו נגנבת טבעת של עמיתה לעבודה. לאחר שהטבעת מוחזרת באופן מסתורי, נראה מק'קול מנקה פטיש עם מטלית מדממת ומחזיר אותה לחנות.

לאחר שמצא קטעי וידאו של מק'קול שנכנס לבניין בו התרחשה הריגתם של סלאווי ושל הגנגסטרים האחרים, רנסן מבקר את מק'קול בדירתו במסווה של קצין משטרה ובהמשך עושה שני ניסיונות לתפוס אותו. עם זאת, מק'קול בורח לאחר שהרג את אחד מאנשיו של רנסן והמם אחר.

לאחר מכן מבקר מק'קול חברה ותיקה מסוכנות הביון הצבאית סוזן פלאמר, שמשתמשת במשאבים שלה כדי לספק לו מידע על פושקין ועל פעולותיו. פלאמר מודיעה למק'קול כי שמו האמיתי של טדי רנסן הוא ניקולאי איטצ'נקו וכי הוא חבר לשעבר במשטרה החשאית הרוסית ובספצנאז.

מק'קול מכניע את פעולותיו נגד פושקין, מכניע את פרנק מאסטרס - שוטר מושחת העובד אצל פושקין - ומאלץ אותו לסייע לו להשיג גישה לאחת ממרכזי הלבנת ההון המקומיים של פושקין. בהגיעו לשם, מק'קול מחזיק את אחד מאנשיו של פושקין באיומי אקדח, מכניע את שותפיו ומורה למאסטרס להודיע למשטרה על הלבנת ההון. ממאסטרס מקול משיג התקן זיכרון עמוס מידע על פעילותו הבלתי חוקית של פושקין, שהוא שולח בדוא"ל ל-FBI. לאחר מכן מק'קול מתעמת עם איטצ'נקו במסעדה ומגלה שהוא מכיר את ההיסטוריה שלו ומתחייב להפיל את מפעל הפשיעה של פושקין. כשמק'קול הורס ספינת מכולות שפושקין נהג להבריח בה סחורות, פושקין מורה לאיטצ'נקו להרוג את מק'קול.

איטצ'נקו ואנשיו הולכים להום מארט ולוקחים את ראלף וכמה משותפיו האחרים של מק'קול כבני ערובה ומאיימים להרוג אותם אם הוא לא ייכנע. לאחר שהגיע להום מארט, מק'קול הורג את העוזרים של איטצ'נקו בזה אחר זה באמצעות מלכודות שנבנו מפריטים בחנות; עם זאת, הוא נפצע בתהליך. לאחר מאבק בין מק'קול לאחד מאנשיו של איטצ'נקו, ראלף חוזר למשוך את מק'קול הפצוע מהחנות, אך נורה ברגלו בעצמו. לאחר שראלף נמלט, מק'קול מתעמת עם איטצ'נקו והורג אותו באקדח מסמרים.

שלושה ימים לאחר מכן, מק'קול נוסע למוסקבה וגורם לפושקין לחשמל את עצמו. לאחר שובו לארצות הברית פונה אלינה בנימוס למק'קול מחוץ למכולת שכונתית. אלינה התאוששה מהפציעות שלה ומצאה עבודה חדשה. היא מודה למק'קול על שנתן לה הזדמנות שנייה. מק'קול מקבל השראה להמשיך להשתמש בכישוריו כדי לעזור לאנשים נזקקים ומפרסם פרסומת מקוונת על הסיוע שהוא יכול להעניק.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביוני 2010 הוכרז כי ראסל קרואו מנסה להביא למסכי הקולנוע עיבוד לסדרת הטלוויזיה The Equalizer, למסך הגדול בבימויו של פול האגיס, כשקרואו מגלם את רוברט מק'קול.[4][5] הסדרה שודרה בטלוויזיה האמריקאית משנת 1985 עד 1989 וגוללה את סיפורו של איש מודיעין שמשתמש בכישוריו כדי לסייע לחפים מפשע.

בדצמבר 2011 דווח כי דנזל וושינגטון יככב בתפקיד הראשי הסרט, שימומן על ידי סוני וחברת Escape Artists.[4][6] הבמאי אנטואן פוקואה נשכר לביים ב-21 במרץ 2013, במה שהיה לשיתוף הפעולה הראשון שלו עם וושינגטון מאז שיתוף הפעולה המוצלח שלהם בסרט יום אימונים מסוכן, שזכה באוסקר 2001.[7] קלואי גרייס מורץ לוהקה לגלם דמות משנה ב-10 במאי 2013; כשאנה קנדריק, קלי מקדונלד ונינה דוברב נשקלו.[8] ב-31 במאי 2013 לוהקה מליסה לאו לסרט. לאו עבדה בעבר עם וושינגטון בסרט "הטיסה" משנת 2012, ועם פוקואה בסרט המטרה: הבית הלבן (2013).[9] מרטון צ'וקאש לוהק לגלם את הנבל ב-17 במאי.[10]

הצילומים החלו ביוני 2013 ונערכו בסליסבורי, המילטון, צ'לסי, הרבריל ובוסטון, מסצ'וסטס.[11]

ב-21 ביוני 2013 נשכר הארי גרגסון-וויליאמס להלחין את המוזיקה לסרט.[12] Varese Sarabande הוציאה את אלבום הפסקול ב-23 בספטמבר 2014.[13]

השיר "Guts Over Fear" של הראפר אמינם בהשתתפות סיה, בהפקת אמיל הייני, הושמע לראשונה בטריילרים לסרט.[14] השיר מתנגן גם בכתוביות הסיום.

מדיה ביתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט שוחרר ב-Blu-ray ו-DVD ב-30 בדצמבר 2014.[15] מאוחר יותר הוא שוחרר ב-Ultra HD Blu-ray ב-10 ביולי 2018, 10 ימים לפני שיצא הסרט השני בבתי הקולנוע בארצות הברית.[16]

סרט המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-24 בפברואר 2014, שבעה חודשים לפני יציאת הסרט, הוכרז כי סוני מתכננים סרט המשך, כאשר ריצ'רד וונק יכתוב את התסריט.[17][18][19] בתחילת אוקטובר 2014, פוקואה אמר בראיון כי יהיה סרט המשך רק אם הצופים ודנזל וושינגטון ירצו בכך. הוא טען שמק'קול הוא דמות מעניינת וכי ההמשך יכול לקבל טעם בינלאומי יותר. ב-22 באפריל 2015 הודיעה סוני כי יופק סרט המשך.

ביולי 2017, סרטי קולומביה הודיעה כי חלק מהצילומים יתקיימו באזור ברנט רוק במרשפילד, במהלך שבועיים בנובמבר 2017.[20] נקודת שוויון 2 שוחרר בארצות הברית ב-20 ביולי 2018.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ FilmL.A. (במאי 2015). "2014 Feature Film Study" (PDF). FilmL.A. Feature Film Study. נבדק ב-3 ביולי 2017. {{cite journal}}: (עזרה)
  2. ^ "The Equalizer to get an IMAX release". IMAX.com. נבדק ב-25 ביוני 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ נירית אנדרמן, הכנסה של 35 מיליון דולר לסרט "נקודת שוויון" בשבוע הראשון לעלייתו, באתר הארץ, 29 בספטמבר 2014
    עכבר העיר, שוברי קופות: דנזל וושינגטון מפתיע בגדול, באתר הארץ, 28 בספטמבר 2014
  4. ^ 1 2 Schaefer, Sandy (October 25, 2012). "Denzel Washington’s ‘Equalizer’ Secures Start Date; Lining Up Directors". Screen Rant.
  5. ^ "Russell Crowe Looking To Bring Back The Equalizer". The Film Stage. 15 ביוני 2010. אורכב מ-המקור ב-3 ביולי 2013. נבדק ב-15 ביוני 2010. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ "Sony sets 'Equalizer' redo with Denzel Washington". Variety. 13 בדצמבר 2011. נבדק ב-13 בדצמבר 2011. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ Fleming, Mike (21 במרץ 2013). "Antoine Fuqua Eyes 'Training Day' Re-Team With Denzel Washington In 'The Equalizer'". Deadline Hollywood. נבדק ב-21 במרץ 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ Fleming, Mike (10 במאי 2013). "Chloe Moretz Getting Lead in 'Equalizer' Movie With Denzel Washington". Deadline Hollywood. נבדק ב-1 ביוני 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ Fleming, Mike (30 במאי 2013). "Melissa Leo Joining Denzel Washington In 'The Equalizer'". Deadline Hollywood. נבדק ב-1 ביוני 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ "Marton Csokas to Play the Villain in The Equalizer". Comingsoon.net. 18 במאי 2013. נבדק ב-18 במאי 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ "Filming Locations". IMDB. נבדק ב-15 ביוני 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ "Harry Gregson-Williams to Score 'The Equalizer'". filmmusicreporter.com. 21 ביוני 2013. נבדק ב-27 בספטמבר 2014. {{cite news}}: (עזרה)
  13. ^ "Varese Sarabande to Release Harry Gregson-Williams' 'The Equalizer' Score". filmmusicreporter.com. 31 ביולי 2014. נבדק ב-27 בספטמבר 2014. {{cite news}}: (עזרה)
  14. ^ "Hear Eminem and Sia's Triumphant New Duet 'Guts Over Fear'". Rolling stone. נבדק ב-26 ביוני 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  15. ^ "The Equalizer - DVD Release Dates". OnDVDReleases.com (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2018-05-14.
  16. ^ "High Def Digest | Blu-ray and Games News and Reviews in High Definition". ultrahd.highdefdigest.com (באנגלית). נבדק ב-2018-05-14.
  17. ^ Sneider, Jeff (24 בפברואר 2014). "Sequel to Denzel Washington Thriller 'Equalizer' Moves Forward as Sony Brings Back Writer Richard Wenk". thewrap.com. נבדק ב-25 בפברואר 2014. {{cite news}}: (עזרה)
  18. ^ Chitwood, Adam (24 בפברואר 2014). "Sony Developing THE EQUALIZER 2 Following Positive Test Scores; Dwayne Johnson Expected to Star". Collider. {{cite web}}: (עזרה)
  19. ^ "'The Equalizer 2′ Moving Forward After Positive Test Screenings; Denzel Washington Expected To Return". Flicks and Bits. 24 בפברואר 2014. אורכב מ-המקור ב-1 במרץ 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  20. ^ Whitfill, Mary. "Denzel Washington to film new movie in Brant Rock".