נקודת שוויון 2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נקודת שוויון 2
The Equalizer 2
מבוסס על The Equalizer עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי אנטואן פוקואה עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי טוד בלק, סטיב טיש, דנזל וושינגטון, מייס ניופלד עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ריצ'רד וונק
עריכה קונרד באף ה-IV עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים דנזל וושינגטון (Robert McCall)
סקינה ג'פרי
מליסה לאו
ביל פולמן
ג'ונתן סקארף
אשטון סנדרס
פדרו פסקל
Penélope de la Rosa עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה הארי גרגסון ויליאמס עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום אוליבר ווד עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה
חברה מפיצה InterCom, נטפליקס, הוצאת סוני פיקצ'רס, סרטי קולומביה, Sony Pictures Motion Picture Group עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 16 באוגוסט 2018 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 121 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט מותחן, סרט פעולה, סרט ויגילנטה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 79 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו theequalizer2
סרט קודם נקודת שוויון עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט הבא נקודת שוויון 3: הפרק האחרון
www.equalizer.movie/site/b/
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נקודת שוויון 2אנגלית: The Equalizer 2) הוא סרט מתח-פעולה אמריקאי משנת 2018[2][3] בבימויו של אנטואן פוקואה. זהו סרט המשך לסרט "נקודת שוויון" משנת 2014, שהתבסס על סדרת טלוויזיה באותו שם. בסרט מככבים דנזל וושינגטון, פדרו פסקל, אשטון סנדרס, מליסה לאו, ביל פולמן ואורסון בין בתפקיד הקולנועי האחרון שלו. העלילה עוקבת אחר איש חיל הנחתים בדימוס וסוכן הסוכנות הביון הצבאית לשעבר רוברט מק'קול כשהוא יוצא למסע נקמה לאחר שידידתו נרצחת. הסרט הוא שיתוף הפעולה הרביעי בין וושינגטון לפוקואה, לאחר יום אימונים מסוכן (2001), "נקודת שוויון" ו"שבעת המופלאים" (2016).

הדיונים לסרט המשך החלו שבעה חודשים לפני יציאת הסרט הראשון. הפרויקט הוכרז רשמית באפריל 2015. הצילומים החלו בספטמבר 2017 והתקיימו בבוסטון כמו גם באזורים אחרים במסצ'וסטס. זו גם הפעם הראשונה שוושינגטון מככב בסרט המשך לאחד מסרטיו. הסרט שוחרר בארצות הברית ב-20 ביולי 2018 על ידי Sony Pictures Releasing. הסרט הרוויח 190 מיליון דולר ברחבי העולם וקיבל ביקורות מעורבות, כשהמבקרים שיבחו את ביצועיו של וושינגטון ואת רצפי הפעולה של הסרט, אך מתחו ביקורת על ההתקדמות ומספר עלילות המשנה.[4]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

איש חיל הנחתים לשעבר וקצין הביון הצבאי רוברט מק'קול מתגורר במתחם דירות מגוון ברוקסברי, בוסטון. הוא עובד כנהג ומסייע לחברתו הקרובה ועמיתתו לשעבר, סוזן פלאמר. מק'קול נוסע לאיסטנבול כדי להחזיר את בתו של בעל חנות ספרים בבוסטון, שנחטפה על ידי אביה. הוא גם עוזר לסם רובינשטיין, ניצול שואה קשיש שמחפש ציור של אחותו; האחים הופרדו במחנות ההשמדה הנאציים והציור נמכר במכירה פומבית. לאחר שגילה שחצר הדירה הושחתה, מק'קול מקבל הצעה מאת מיילס וויטקר, תושב צעיר עם רקע אמנותי אך מטריד, לצבוע מחדש את הקירות. מאוחר יותר מציל מק'קול את מיילס, שהובל על ידי חבורה מקומית.

סוזן וקצין סוכנות הביון הצבאית, דייב יורק, שותפו לשעבר של מק'קול, נקראים לחקור את רצח או התאבדותו של סוכן ואשתו בבריסל. במלון שלהם, סוזן מותקפת בחדרה ונהרגת; ההערכה היא שהיא מתה במהלך שוד על ידי שני גברים שירדו מהמעלית בקומתה. כשהוא מקבל את החדשות, מק'קול מתחיל לחקור הן את מותה והן את המקרה עליו עבדה. מק'קול קובע כי זה היה רצח מכוון. הוא גם מאשר כי האירוע שסוזן בדקה בו הוצג כביכול נראה כמו התאבדות רצח, וכי ככל הנראה מותה של סוזן קשור אליו. מק'קול יוצר קשר עם יורק, שחשב שהוא מת במשך שנים, ומודיע לו על ממצאיו.

במהלך אחת מנסיעותיו, מק'קול מותקף על ידי נוסע. הוא הורג את התוקף ומאחזר את הטלפון שלו, מגלה שיורק נמצא ברשימת השיחות של הטלפון. הוא מתעמת עם יורק בביתו. יורק מודה שהוא הפך לשכיר חרב לאחר שהרגיש שהממשלה השתמשה בו ומוסיף שהוא עצמו הרג את סוזן, מאחר שהיא הייתה מגלה שהוא עומד מאחורי הרצח בבריסל. מק'קול עוזב את הבית בו ממתינים שאר חבריו לשעבר של מק'קול - חברי הקבוצה הנוכחיים של יורק, קובאש, ארי ורזניק. מק'קול מבטיח להרוג את כל הצוות לפני שהוא בורח בבטחה באמצעות נסיעה עם אשתו וילדיו של יורק.

רזניק וארי פונים לביתה של סוזן כדי להרוג את בעלה בריאן, אך מק'קול עוזר לו לברוח. יורק וקובאש פורצים לדירתו של מק'קול, שם מיילס מצייר את הקירות. במקביל למעקב באמצעות מצלמות רשת, מק'קול מורה למיילס לחווט קטע שהוסתר מאחורי מדף ספרים; כשנראה כי יורק נתפס במראה הדו-כיוונית של המעבר, מק'קול מתקשר אליו כדי להתגרות בו. מיילס יוצא מהמסתור זמן קצר לאחר יורק ונדמה כי קובאש עוזב, אך נלכד כשפותח את דלת הכניסה של הדירה.

יורק מסיק כי מק'קול הלך לעיר הולדתו על חוף הים, שפונתה בעקבות הוריקן מתקרב. קובאש, ארי ורזניק מתחילים לחפש את העיירה ברוחות החזקות, בעוד יורק מציב את עצמו על מגדל השמירה של העיירה בעמדת צלף. קובאש נכנס לחנות לציוד ונהרג. כאשר ארי פונה לכיוון חוף הים, הוא נתקל בתמונות של סוזן שהוא רואה לאורך הדרך; כשהוא מוציא אותו ממשמר, מק'קול הורג אותו בסכין.

לאחר מכן מק'קול נכנס למאפיה הישנה של אשתו המנוחה כדי לפתות את רזניק, שנשרף בפיצוץ קמח שיצר רימון הלם משלו. יורק מגלה שמיילס נקשר בתא המטען של מכוניתו ומתחיל לירות בו כדי לפתות את מק'קול. עם הסערה ההולכת ומתחזקת, יורק מוכה ממשב רוח לפני שהוא מספיק להתעמת עם מק'קול בראש המגדל. מק'קול הורג את יורק באותו אופן שבו נהרגה סוזן ואז משליך אותו אל הסלעים שמתחתיו, שם גופתו נשטפת לאוקיינוס.

שוב בבוסטון, המידע של סוזן על הציור של סאם עוזר למקק'ול לאחד את סם עם אחותו האבודה. מיילס מסיים לצייר את ציור הקיר שלו על קיר הלבנים של מתחם הדירות, חוזר לבית הספר ומתמקד באמנות שלו. לאחר שחזר לביתו הישן, מק'קול מביט אל הים הרגוע.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-24 בפברואר 2014, שבעה חודשים לפני יציאת "נקודת שוויון", הוכרז כי סוני מתכננים סרט המשך, כאשר ריצ'רד וונק יכתוב שוב את התסריט.[5][6] בתחילת אוקטובר 2014 הצהיר אנטואן פוקואה כי יהיה סרט המשך רק אם הצופים ודנזל וושינגטון ירצו בכך. הוא אמר שמדובר בדמות מעניינת, ושההמשך יכול להיות בעל טעם בינלאומי יותר.[7]

ב-22 באפריל 2015 הודיעה סוני רשמית על סרט המשך, כאשר וושינגטון חוזר לתפקידו כרוברט מק'קול. חזרתו של פוקואה טרם אושרה תחילה.[8] בספטמבר 2016 חשף המפיק טוד בלאק כי התסריט של הסרט הושלם, וכי פוקואה ישוב לביים, כשהצילומים יתחילו בספטמבר 2017.[9]

ב-21 באוגוסט 2017 לוהק פדרו פסקל לתפקיד בסרט[10] יומיים לאחר מכן אושרו מליסה לאו וביל פולמן כי ישובו לגלם את תפקידיהם מהסרט הראשון, בתור סוזן ובריאן פלאמר, ודווח כי הסרט יופק על ידי ג'ייסון בלומנטל, בלאק, וושינגטון, סטיב טיש, מייס נויפלד, אלכס סיסקין וטוני אלדרידג'.[11] ב-24 באוגוסט 2017, אשטון סנדרס הצטרף לסרט כדי לשחק דמות שתהווה למק'קול דמות אב.[12] ב-25 במרץ 2018, נחשף כי סקינה ג'פרי הצטרפה לצוות.[13]

הצילומים החלו באזור הדרום אנד בבוסטון, מסצ'וסטס, ב-14 בספטמבר 2017.[11][14][15] הצילומים התרחשו גם בלין שור דרייב, מסצ'וסטס,[16] גשר פוינט פאודר[17] וכן בברנט רוק, מסצ'וסטס.

בעוד שסוני ופרסומים אחרים דיווחו כי הסרט נוצר בתקציב הפקה נטו של 62 מיליון דולר, דדליין הוליווד הצהירה כי מקורותיהם התעקשו שהעלות הייתה "בטווח הגבוה [70 מיליון דולר]" לאחר זיכוי מס שהעניקה מדינת מסצ'וסטס.[18]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Film Releases". Variety Insight. Variety Media. ארכיון מ-15 במרץ 2018. נבדק ב-19 באפריל 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "'The Equalizer 2' Film Review: Denzel Washington Returns as a Thinking Man's Action Hero". The Wrap.
  3. ^ "WATCH: Denzel Washington in new 'The Equalizer 2' trailer". ABS-CBN Corporation.
  4. ^ Slane, Kevin (19 ביולי 2018). "What critics have to say about the Boston-set 'Equalizer 2'". The Boston Globe. Boston Globe Media Partners. נבדק ב-20 ביולי 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Sneider, Jeff (24 בפברואר 2014). "Sequel to Denzel Washington Thriller 'Equalizer' Moves Forward as Sony Brings Back Writer Richard Wenk". TheWrap. נבדק ב-12 ביוני 2015. {{cite news}}: (עזרה)
  6. ^ Chitwood, Adam (24 בפברואר 2014). "Sony Developing THE EQUALIZER 2 Following Positive Test Scores; Denzel Washington Expected to Return". Collider. Complex Media. נבדק ב-12 ביוני 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ Lang, Brent (1 באוקטובר 2014). "'Equalizer' Director Antoine Fuqua: 'I Don't Believe I Should Filter the Violence'". Variety. Penske Business Media. נבדק ב-12 ביוני 2015. {{cite news}}: (עזרה)
  8. ^ Variety Staff (22 באפריל 2015). "Denzel Washington's 'The Equalizer' to Get Sequel". Variety. Penske Business Media. נבדק ב-23 באפריל 2015. {{cite news}}: (עזרה)
  9. ^ Trumbore, Dave (22 בספטמבר 2016). "The Equalizer 2 Filming Starts in 2017; Antoine Fuqua Returns". Collider. Complex. נבדק ב-28 בספטמבר 2016. {{cite news}}: (עזרה)
  10. ^ Ford, Rebecca (21 באוגוסט 2017). "'The Equalizer' Sequel Adds Pedro Pascal". The Hollywood Reporter. Prometheus Global Media. נבדק ב-22 באוגוסט 2017. {{cite news}}: (עזרה)
  11. ^ 1 2 Busch, Anita (23 באוגוסט 2017). "Melissa Leo & Bill Pullman Seal Deals For 'Equalizer' Sequel". Deadline Hollywood. Penske Business Media. נבדק ב-24 באוגוסט 2017. {{cite news}}: (עזרה)
  12. ^ Fleming, Mike Jr. (24 באוגוסט 2017). "'Moonlight's Ashton Sanders Lands A Lead In 'Equalizer 2'". Deadline Hollywood. Penske Business Media. נבדק ב-25 באוגוסט 2017. {{cite news}}: (עזרה)
  13. ^ India-West Staff Reporter (25 במרץ 2018). "Sakina Jaffrey Gets Role in Denzel Washington's Action-thriller 'The Equalizer 2'". India West. נבדק ב-31 במרץ 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  14. ^ Jones, Tim (26 בספטמבר 2017). "Denzel Washington Is Filming a New Movie in Boston". New England Cable News. NBCUniversal. נבדק ב-26 בספטמבר 2017. {{cite news}}: (עזרה)
  15. ^ Goldstein, Meredith (20 בספטמבר 2017). "What movie is filming in the South End?". The Boston Globe. Boston Globe Media Partners. נבדק ב-26 בספטמבר 2017. {{cite news}}: (עזרה)
  16. ^ Grillo, Thomas (21 בספטמבר 2017). "So, have you seen Denzel Washington on Lynn shore drive?". The Daily Item. Essex Media Group. נבדק ב-26 בספטמבר 2017. {{cite news}}: (עזרה)
  17. ^ Goldstein, Meredith (24 באוקטובר 2017). "Duxbury's star: the Powder Point Bridge". The Boston Globe. Boston Globe Media Partners. נבדק ב-5 בספטמבר 2018. {{cite news}}: (עזרה)
  18. ^ D'Alessandro, Anthony (22 ביולי 2018). "Shocker: 'Mamma Mia 2' Meets B.O. Waterloo As 'Equalizer 2' Is The No. 1 Winner That Takes It All With $35M+". Deadline Hollywood. Penske Business Media. נבדק ב-22 ביולי 2018. {{cite web}}: (עזרה)