ספ קוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ספ קוס
Sepp Kuss
קוס ב-2017
קוס ב-2017
לידה 13 בספטמבר 1994 (בן 29)
דורנגו, קולורדו, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
גובה 180 ס״מ עריכת הנתון בוויקינתונים
משקל 64 ק"ג עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום כביש
התמחות מטפס
קבוצה נוכחית יומבו–ויסמה
הישגי שיא
גרנד טורס
וואלטה אספניה:
קטע אחד (2019)
מרוצי קטעים
הטור של יוטה (2018)
seppkuss.cc
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ספ קוסאנגלית: Sepp Kuss; נולד ב-13 בספטמבר 1994) הוא רוכב אופני כביש בקבוצת יומבו–ויסמה. קוס ניצח בדרוג הכללי בוואלטה אספניה ב-2023. כמו כן, ניצח קטעים בוואלטה אספניה 2019, בטור דה פראנס 2021 ובוואלטה אספניה 2023.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קוס החל את קריירת הרכיבה שלו בשטח, כרוכב אופני הרים בתור נער. הוא עשה את המעבר לכביש והתחרה בעיקר במרוצים מקומיים בארצות הברית, ב-2016 עבר לקבוצה החובבנית "ראלי", מקנדה. קוס התחרה ב-Tour de Beauce תחת ראלי, וניצח את הקטע השני במרוץ, כשבדירוג הכללי סיים שישי. ב-2017 התחרה לראשונה במרוץ מדרג הוורלד טור, הטור של קליפורניה, וסיים במקום ה-28 הכללי. בהמשך העונה בלט בארצות הברית, כשסיים תשיעי בטור של יוטה, שישי בקולורדו קלאסיק, ושני בטור של אלבטרה, 18 שניות מבן קבוצתו אוואן הופמן.

יומבו–ויסמה (2018–2020)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2018, הפך קוס למקצוען עם חתימתו ביומבו–ויסמה. באוגוסט, התחרה קוס בטור של יוטה, בקטע השני השיג קוס את הניצחון הראשון שלו בתור מקצוען לאחר בריחת סולו, שבסופו עלה למקום הראשון הכללי במרוץ. קוס שלט בדומיננטיות במרוץ וניצח גם את שני הקטעים האחרונים, כשבדירוג הכללי השלים גם כן ניצחון ראשון במרוץ קטעים, מקדים את בן הרמנס (Israel Cycling Academy) ב-2:01 דקות ואת ג'ק הייג (מיצ'לטון - סקוט), גם את קטגוריית ההרים ניצח קוס. לאחר מכן התחרה לראשונה בגרנד טור כשנבחר לסגל קבוצתו לוואלטה אספניה. התוצאה הטובה ביותר של קוס במרוץ הייתה מקום 10 בקטע ה-7, והוא סיים את הוואלטה במרוץ ה-65, כשהוא מסייע לבן קבוצתו סטייבן קראוסווייק לסיים רביעי.

ב-2019 ערך הופעה שנייה בגרנד טור, הפעם התחרה בג'ירו ד'איטליה. גם הפעם תפקידו הבולט במרוץ היה פועל, כשהוא סייע לפרימוש רוגליץ' לסיים שלישי, כשקוס עצמו סיים במקום ה-56. בהמשך העונה ערך השתתפות שנייה בוואלטה אספניה וגם שם שימש כפועל של רוגליץ'. בקטע ה-15 רכב קוס עבור עצמו ונכנס לקבוצת הבריחה, כשנותרו 7 קילומטרים התקיף והמשיך ברכיבת סולו עד לסיום, כשהוא מנצח לראשונה קטע בגרנד טור, מקדים ב-39 שניות את רובן גריירו וטאו גייגן הארט. קוס סיים גם תשיעי בקטע ה-5 ובמקום ה-29 הכללי, כשהוא מסייע לרוגליץ' להפוך לסלובני הראשון לנצח את הוואלטה. לקראת סוף העונה סיים חמישי ב-Japan Cup Cycle Road Race.

עונת 2020 נפתחה אצל קוס בטור דה לה פרובאנס, הוא סיים את המרוץ במקום ה-8, 2:26 דקות מנאירו קינטנה המנצח. המרוץ הבא בו התחרה קוס התרחש כמעט יותר מחמישה חודשים אחרי, הוואלטה אה בורגוס, בשל פגרת הקורונה שנכפתה על הרוכבים. קוס סיים את המרוץ במקום ה-20. משם המשיך לקריטריום דו דופינה. בקטע ה-5 היה בקדמת המרוץ עם דניאל פליפה מרטינס, טאדיי פוגאצ'אר ופאבל סיבאקוב. קוס התקיף את השלושה כ-8.8 קילומטרים לסיום הקטע והמשיך בבריחת סולו עד לניצחון, מקדים ב-27 שניות את מרטינס וב-30 את פוגאצ'אר. קוס סיים את הדופינה במקום העשירי הכללי, 2:55 דקות ממרטינס המנצח. קוס ערך הופעת בכורה בטור דה פראנס והתבלט כשימש כפועל של פרימוש רוגליץ', וסייע לו להוביל את המרוץ בשלושת השבועות של המרוץ, כשקוס עצמו גם הספיק לסיים רביעי בקטע ה-17 ושישי בקטע ה-15, כשבשני הקטעים הקדים מועמדי דירוג כללי. למרות העבודה של קוס ושאר קבוצת יומבו–ויסמה, רוגליץ' איבד את ההובלה בקטע הלפני האחרון שהיה נגד השעון לטאדיי פוגאצ'אר וסיים שני את המרוץ, כשקוס סיים במקום ה-15 הכללי, 42:20 מפוגאצ'אר. רוגליץ' וקוס המשיכו את שיתוף הפעולה ביניהם גם בוואלטה אספניה, בו ערך קוס הופעה שלישית ברציפות. קוס התבלט בשלושת הקטעים הראשונים של המרוץ כשבשלושתם סיים בתוך העשירייה הראשונה, גם בקטע ה-12, שהסתיים בעלייה לקול דו אנגלירו, סיים קוס שישי. קוס סיים את המרוץ במקום ה-16 הכללי, שבמקום הראשון השלים פרימוש רוגליץ' ניצחון שני ברציפות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ספ קוס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]