אבודים בריבוע

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אבודים בריבוע
סמל התוכנית
סמל התוכנית
סוגה חינוכי, ילדים, פנטזיה, קומדיה
יוצרים יגאל שפירא
כותבים יגאל שפירא
בימוי סיוון מגזניק, איתן אשכנזי
מנחים נעמי לבוב, יובל סגל
שחקנים נעמי לבוב, יובל סגל, אילן רוזנפלד, קובי פרג' (עונה 1), ערן מור, הילה מצקר-הלוי (עונה 1), אלי גורנשטיין (עונה 2), יניב פולישוק (עונה 2)
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות ישראלישראל עברית
מספר עונות 2
מספר פרקים 61
הפקה
מפיק גיא וסרמן (מפיק ראשי), אפרת שמעיה-דרור (מפיקה אחראית)
מפיקים בפועל מיכל שילון, עידית נחומי
חברת הפקה אולפני הרצליה
עורכים דפנה רוזמן, שמרית (שיש) רונן, אילן רוזנפלד, אור לוי
אתר צילומים אולפני הרצליה
אורך פרק 15 דקות
שידור
רשת שידור

הטלוויזיה החינוכית הישראלית (עונה 1)

כאן חינוכית (עונה 1 (ש.ח) ו-2)
פורמט (תמונה) HDTV, 1080p
תקופת שידור מקורית 25 במרץ 2018 – הווה
קישורים חיצוניים
אבודים בריבוע

אבודים בריבוע היא תוכנית ילדים ונוער ישראלית המשודרת בכאן חינוכית. התוכנית עלתה לשידור באפריל 2018 ומטרתה ללמד מתמטיקה ופיזיקה.

מבנה התוכנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בכל פרק יובל סגל ונעמי לבוב מלמדים זה את זה נושאים במתמטיקה, תוך הצגת מערכונים המבהירים את הנושאים בהם עוסק כל פרק, וקטעי קישור הכוללים הסברים מבדרים, קסמים באמצעות מתמטיקה ועוד. בקטעים משתתפים מלבדם גם אילן רוזנפלד, קובי פרג', ערן מור והילה מצקר-הלוי.

עונה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעונה השנייה יובל נעמי "נכלאים במבנה ענק בצורת ריבוע על ידי קריין מרושע". השניים מנסים לפתור חידות בפיזיקה כדי להימלט מהמבנה. בעונה השנייה חלק מהדמויות הישנות מהעונה שעברה חוזרות, אולם מצטרפים גם מערכונים חדשים.

מערכונים בתוכנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה ראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האם ההודית ובנה

בכל פעם מגיע רצ׳ית (נעמי לבוב) לאימו (יובל סגל), המבשלת תבשיל חריף, ומספר לה על תגלית חדשה שגילה במתמטיקה. אימו מגלה לו שהתגלית כבר ידועה ומספרת לו על המתמטיקה שגילה זאת.

אליס והזחל

בכל פעם פוגשת אליס (נעמי לבוב) את הזחל (יובל סגל) בחיפוש אחר הכובען המטורף, אבל הזחל טרוד בבעיות משלו. אליס עוזרת לו לפתור את הבעיות באמצעות מתמטיקה, בתקווה שהזחל יאפשר לה לעבור.

אריסי הכמעט שולטת בדרקונים

המלכה אריסי (נעמי לבוב), הכמעט שולטת בדרקונים (דמות שהיא מחווה לדאינריז טארגאריין), קוראת לאביר הפחדן גורדין (יובל סגל) להציל את הממלכה. גורדין מנסה להתחמק מהמשימה בתירוצים שונים.

הפיראטים

ארנון הפיראט (ערן מור) וסגנו גלואה (יובל סגל) מפליגים בכנרת ומשוחחים על נושאים שונים המטרידים את ארנון.

הזורג

הזורגים (אילן רוזנפלד, יובל סגל, נעמי לבוב) מנסים לכבוש את הגלקסיה/כדור־הארץ, אך כל פעם תוכניתם נכשלת מסיבה שונה.

אפיל סין ואביאשוח

שני פועלים שלומיאלים (אילן רוזנפלד, יובל סגל) על מגדל בבל שמסתבכים בצרות, חוששים שימכרו אותם לעבדות ופותרים את הבעיה שלהם בעזרת עצות מתחום המתמטיקה שנותן להם פועל נוסף בשם בלשצר.

הספורטאית והוריה

הוריה (יובל סגל, הילה מצקר-הלוי) של אנדריה (נעמי לבוב) מגיעים לראותה כאשר היא מנסה לזכות בתחרויות אולימפיות, אך אביה מפריע לה עם שאלות עיקשות.

שרה קרויף

הארכאולוגית (נעמי לבוב) מגיעה לפירמידה בחיפוש אחר פריטים נדירים, ופוגשת שם את המומיות של תחותמס השלישי ותות ענח' אמון (יובל סגל, קובי פרג').

סופר גיבורים

איש הלמור (יובל סגל), סופר גיבור שהופך ללמור בכל פעם שהוא מבולבל, מצטרף לחבורת גיבורי־על (נעמי לבוב, ערן מור), ומתעקש לוודא שהוא מבין את כל הפרטים.

סדנה לעצבים לדמויות היסטוריות

מדריכת סדנה להרגעת כעסים (נעמי לבוב) מנסה לסייע לדמויות ההיסטוריות, פיתגורס, אטילה ההוני ואיוואן הרביעי (קובי פרג', יובל סגל, ערן מור), אולם חיש מהר הכל משתבש.

עונה שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חלק מהמערכונים מעונה ראשונה נמצאים גם בעונה השנייה, ובהם הזורג, אפיל־סין–ואביאשוח וסופר־הגיבורים (בשינוי קל).

סטומפ ופאי לא חם

פאי לא חם (יובל סגל), לוחם אור לשעבר, שכל חלומו הוא לשיר, עובר הכשרת רשע אצל הקיסרית המרושעת סטומפ (נעמי לבוב) אך הוא מצליח לסכל את כל תוכניותיה בטענה שהתוכנית תהווה דבר טוב עבור הקורבן.

אסגרד

אודין (אלי גורנשטיין), מלך האלים, אביו של תור אל הרעם, יושב בארמון שלו עם בנו הצעיר והפחות מוכר ד׳רור (יובל סגל) שמתקשה לגבש את זהותו כאל, כאשר מגיעה הלה אלת המוות (נעמי לבוב) במטרה להילחם מול תור.

יודה

רעיה (נעמי לבוב), תלמידה של מאסטר יהודה (יובל סגל; מחווה ליודה) לומדת אצלו איך להילחם ברשע, כאשר הוא מסנג׳ר אותה למשימות הזויות בבית שלו.

מירנדה הרביעיתהמלכה מירנדה (נעמי לבוב) קוראת בעזרת כרוז הארמון (ערן מור) למדען החצר גליליהו (יובל סגל) שמנסה לספק את גחמותיה אך בסוף, בדרך כלל, מושלך לבור.

מיכאל ויסבודר

המדען (יובל סגל) מנסה לפתח מוצר שיכניס לו כסף רב, כאשר מופיעה סייבורג שהוא בנה בעתיד (נעמי לבוב), ומזהירה אותו מפני מרד המכונות שיתחיל מההמצאה. המדען מגרש אותה ובסוף מתברר שהסייבורג צודקת.

קוודיץ'

שמעון לוי (יניב פולישוק), מאמן קווידיץ' כושל, מנסה לתדרך את השחקנים בקבוצתו (נעמי לבוב, יובל סגל).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא טלוויזיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.