אישי גודפרי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אישי גודפרי
My Man Godfrey
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על "1101 Park Avenue" של אריק האץ'
בימוי גרגורי לה קאווה עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי צ'ארלס רודג'רס
תסריט מורי ריסקינד, אריק האץ'
עריכה טד קנט עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ויליאם פאוול
קרול לומברד
גייל פטריק
אליס בריידי
יוג'ין פאלט
אלן מובריי
מוזיקה צ'ארלס פרווין עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום טד טצלאף עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה סרטי יוניברסל עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי יוניברסל, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 6 בספטמבר 1936
משך הקרנה 94 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית, רוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיה רומנטית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 656,000‏$
הכנסות 684,200‏$
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אישי גודפריאנגלית: My Man Godfrey) הוא סרט קומדיה מטורפת אמריקאי משנת 1936 עם ויליאם פאוול וקרול לומברד בתפקידים הראשיים, (שניהם היו זוג נשוי בשנים 19311933).

התסריט מבוסס על הרומן "1101 Park Avenue" של אריק האץ' ומספר על צעירה עשירה שלקחה אדם מוזנח ומרושש להיות משרת במשפחתה ולבסוף התאהבה בו. הסרט מתאר בהומור את ההבדל הגדול בין העשירים והעניים בתקופת השפל הגדול.

ב-1957 הופק רימייק לסרט בבימויו של הנרי קוסטר, בהשתתפות ג'ון אליסון ודייוויד ניבן.

ב-1999 נבחר הסרט לשימור בארכיון הסרטים הלאומי של ארצות הברית על ידי ספריית הקונגרס על היותו בעל חשיבות תרבותית, היסטורית ואסתטית.

ב-2000 בחר מכון הסרטים האמריקאי את הסרט במקום 44 ברשימת הקומדיות המוצלחות ביותר.

ב-2005 עבר הסרט שיחזור וצביעה. הסרט המלא בצבע נמצא באתר יוטיוב.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גודפרי פארק (ויליאם פאוול) גר בשכונת הובר ליד איסט ריבר וגשר קווינסבורו ביחד עם עוד אנשים חסרי כל. הוא נראה מוזנח ומזוקן. יום אחד מגיעות לשם שתי בחורות צעירות, קורנליה בולוק (גייל פטריק) ואחותה איירין (קרול לומברד).

הן משתתפות בתחרות שנערכת במלון ולדורף-ריץ ובו נדרשים להביא במהירות למלון איש "שכוח" (Forgotten man) שנמצא בתחתית השכבה החברתית ללא מקום מגורים קבוע ואף אחד לא מתעניין בגורלו. קורנליה מציעה לו 5 דולר כדי שייתיצב איתה. הוא נעלב מההצעה ומהצורה שבה הציעה לו, דוחף אותה והיא בורחת מהמקום. אחותה איירין יותר נימוסית והוא מסכים להגיע איתה למלון. איירין מגיעה ראשונה וזוכה בגביע. גודפרי פונה לכל קהל החוגגים ואומר להם שהאנשים הפשוטים עימם הוא מתגורר בשכונה טובים מהם לאין ערוך.

איירין רואה שהוא נעלב ומציעה לו להיות משרת בבית משפחתה בפארק אווניו. המשרתת מולי (ג'ין דיקסון) מזהירה אותו שהמשפחה מפונקת ומופרעת. האם אנג'ליקה (אליס בריידי) מחזיקה בביתם בן חסות/ג'יגולו בשם קרלו (מישה אאואר). האב אלכסנדר (יוג'ין פאלט) הוא סוחר מניות עשיר ולא מסוגל להשתלט על אשתו ושתי בנותיו.

גודפרי מתפקד יפה במשפחת בולוק. הם לא יודעים שהוא למעשה איש מבוסס מבוסטון שעבר להתגורר בשכונת האביונים בניו יורק לאחר משבר רומנטי. איירין מתאהבת בו אך קורנליה מתעבת אותו ומטמינה תכשיט יקר במיטתו. השוטרים המוזעקים עורכים חיפוש בדירתו ולא מוצאים את התכשיט.

אלכסנדר בולוק מאבד את הונו ונאלץ למכות את כל מניותיו. הוא מיואש וזורק את קרלו מהבית. גודפרי מודיע על עזיבתו ואיירין מזייפת התקף התעלפות אך מתעוררת לאחר שהוא מוביל אותה למקלחת ושוטף אותה במים קרים.

גודפרי ממשכן את התכשיט, משקיע מכספו וקונה בחזרה את מניותיו של אלכסנדר ברווח ומחזיר אותם לאלכסנדר ביחד עם התכשיט. עם שארית כספו הוא מקים ביחד עם חברו מבוסטון, טומי גריי (אלן מובריי) מועדון לילה גדול ושיכון לחבריו האביונים. איירין מגיעה למקום ו"מכריחה" אותו להתחתן איתה בטקס נישואים מהיר.

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט היה מועמד לשישה פרסי אוסקר:

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אישי גודפרי בוויקישיתוף