איתי חן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
איתי חן
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1967 (בן 57 בערך)
מקום לימודים האקדמיה הישראלית למוזיקה ע"ש סמואל רובין
בית הספר הגבוה למוזיקה הנס אייזלר
עיסוק צ'לן
כלי נגינה צ'לו
שיתופי פעולה בולטים התזמורת הפילהרמונית של ברלין
התזמורת הסימפונית של אנטוורפן

איתי חן (נולד בשנת 1967) הוא צ'לן ישראלי-גרמני. צ'לן ראשי בתזמורת הסימפונית של אנטוורפן. הופיע כסולן עם התזמורות המובילות בעולם.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חן נולד וגדל בקיבוץ חפציבה. החל לנגן בצ'לו בהדרכתו של אביו, אורי חן. נוסף לכך, התאמן בשחייה בקבוצת הפועל גלבוע בהדרכתו של בן דודו ארנון אבני. הוא זכה באליפויות ישראל בשחייה לילדים ונוער[1][2][3][4]. הוא בחר במוזיקה ובגיל 16 למד בהדרכתו של פרופ' עוזי ויזל באקדמיה למוזיקה בתל אביב. לאחר מכן המשיך את לימודיו בהדרכתו של פרופ' וולפגנג בטשר (אנ') באוניברסיטת ברלין לאמנויות (אנ'). סיים תואר שני בהצטיינות בבית הספר הגבוה למוזיקה הנס אייזלר בברלין, בהדרכת פרופ' יוזף שוואב (גר').

השתתף בקונצרטים וסיורי קונצרטים רבים עם התזמורת הפילהרמונית של ברלין וזכה לנגן בהרכבי מוזיקה קאמרית שונים עם חברי התזמורת.

בפסטיבל הבינלאומי בביירות, לבנון 1989 זכה להצלחה רבה בנגינת בקונצרטו לצ'לו של ז'אק איבר ושם החלה הקריירה הבינלאומית שלו. לאחר מכן הופיע בפסטיבלים כגון פסטיבל המוזיקה של דרזדן (אנ'), פסטיבל זלצבורג ופסטיבל המוזיקה הבינלאומי בורגוס, פסטיבל קול המוסיקה בגליל העליון כפר בלום ועוד.

בשנים 1996–1997 התקבל לתפקיד הצ'לן הראשי בתזמורת הסימפונית של אנטוורפן ובהמשך לצ'לן הראשי באופרה של נירנברג (אנ'). לאחר מספר שנים סיים את עבודתו בתזמורת לטובת קריירת סולו והוראה.

הוא הופיע כסולן עם תזמורות רבות כמו התזמורת הסימפונית של בודפשט, התזמורת הסימפונית של אנטוורפן, התזמורת הקאמרית ברלין (גר'), התזמורת הקאמרית הישראלית ועוד. סיבוב הופעות כסולן ביפן, ארצות הברית, ישראל, גרמניה, בלגיה, צ'כיה ופולין.

חן השתתף בפסטיבלים רבים ברחבי העולם והקליט לרשתות הרדיו והטלוויזיה בארץ (קול המוזיקה) ובמדינות רבות באירופה (ARD, ZDF).

חן מנגן ב"שלישיית שטרן" שהקים[5], המורכבת מהפסנתרן הישראלי עדי בר[6] והכנרת מריה אזובה. התוכנית של השלישייה נקראת "מסע מברלין לירושלים". נוסף לכך, הוא מנגן גם ב"שלישיית קאהן" עם הכנר אילן שניידר והפסנתרן פרדריק זומר על שם המלחין היהודי רוברט קאהן.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

חן מתגורר בברלין משנות ה-90. אחיו גלעד חן, פרופ' להתנהגות ארגונית ואלוף ישראל בשחייה בעבר.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דואט בין חליל לצ'לו, עם נגנית חליל הצד הסינית אצוקו קוגה, 2012[7].

פרסים והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פרס קלרמונט כצ'לן הישראלי הצעיר הטוב ביותר
  • פרס ראשון בתחרויות הצ'לו והמוזיקה הקאמרית של האקדמיה למוזיקה בתל אביב

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]