ארמון הקרמלין הממלכתי

ארמון הקרמלין הממלכתי
Государственный Кремлёвский дворец
מידע כללי
סוג ארמון, סימן נוף עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום טברסקוי ראיון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
בעלים המנהל לענייני נשיא רוסיה
מייסדים ניקיטה חרושצ'וב עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע על ההקמה
תקופת הבנייה ?–1959
תאריך פתיחה רשמי 1961 עריכת הנתון בוויקינתונים
אדריכל מיכאיל פוסוחין, Evgeny Stamo, Ashot Mndoyants, Pavel Shteller עריכת הנתון בוויקינתונים
סגנון אדריכלי ארכיטקטורה סובייטית מודרניסטית עריכת הנתון בוויקינתונים
קואורדינטות 55°45′05″N 37°36′56″E / 55.751388888889°N 37.615555555556°E / 55.751388888889; 37.615555555556
kremlinpalace.org
(למפת מוסקבה רגילה)
 
ארמון הקרמלין הממלכתי
ארמון הקרמלין הממלכתי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לחצו כדי להקטין חזרה
ארסנל הקרמליןהסנאט הרוסיבניין 14 משמש את הסגל הנשיאותי של רוסיהגן אלכסנדרארמון השעשועים (אין ערך)נשקיית הקרמליןכיכר הארמון (אין ערך)ארמון הקרמלין הגדולארמון טרםכנסיית הנחת הגלימהקתדרלת המלאך מיכאלקתדרלת הבשורהארמון הקרמלין הממלכתיקתדרלת העלייה לשמייםמגדל הפעמונים של איוואן הגדולכיכר הקתדרלותכנסיית שנים עשר השליחיםתותח הצארפעמון הצארכיכר איוואנובסקיההכיכר האדומהכיכר הסנאט (אין ערך)בית הקברות של חומת הקרמליןנהר מוסקבהגן טאיניצקיכיכר מנז' (אין ערך)המואוזוליאום של לניןבית הקברות של חומת הקרמליןחומת הקרמלין
לדף הקובץ
תמונה אינטראקטיבית (לחצו להסבר)‏

מפת הקרמלין במוסקבה. למידע על מקום לחצו עליו


ארמון הקרמלין הממלכתירוסית: Государственный Кремлёвский дворец[1]) נבנה בשנת 1961 על ידי האדריכל של מיכאיל ואסילייביץ' פוסוחין (הפרויקט פותח על ידי אשוט מנדויאנץ ויבגני סטאמו) בתמיכתו של ניקיטה חרושצ'וב ותוכנן כמקום לאירועים חברתיים ופוליטיים.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1960 ובשנות ה-80 נערכו בין קירותיו כנסי המפלגה הקומוניסטית של ברית המועצות. בנוסף לפורומים חברתיים ופוליטיים שונים, ארמון הקרמלין הממלכתי שימש (ומשמש) כבמה לקונצרטים והפקות תיאטרון. במשך זמן מה הוא היה ברשות תיאטרון הבולשוי.

כיום בשטח הארמון, יושב תיאטרון הבלט של הקרמלין. מדי חורף, מוצב בין כתליו עץ חג המולד המרכזי. ארמון הקרמלין הממלכתי, שנבנה בשנות ה-60 של המאה העשרים, כמו בניין 14 בקרמלין אינו נחשב לחלק של מורשת אדריכלית של הקרמלין ולא נכלל ברשימת אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו.

בניית הארמון[עריכת קוד מקור | עריכה]

הארמון נבנה באתר של מצבור הנשק הישן, שנבנה בשנת 1807-1810, על ידי איוואן ייגוטוב בסגנון אמפירי. לפני כן במקום הזה נבנו בית הצאר בוריס, כלומר, מעונו לשעבר של הצאר בוריס גודונוב. במהלך הריסת מצבור הנשקייה הישן, עמדו לאורך שרשרת הבניין תותח הצאר ותותחים נוספים, הועברו לארסנל הקרמלין ולצד תותחים צרפתיים שנלקחו שלל במהלך מלחמת 1812.

לפני הבנייה בוצעו חפירות ארכאולוגיות, שנתנו מידע רב ערך על ההיסטוריה המוקדמת של מוסקבה.

הבניין היה במקורו ארמון קונגרסים המיועד ל-4,000 מושבים בשלב התכנון והיה מחולק בשלוש חזיתות ללובי, אולם ועידה, כאשר כל אחד מן החדרים תוכנן על ידי קבוצה נפרדת של אדריכלים, שרבים מהם זכו לאחר מכן בפרס לנין על הפרויקט הזה. אבל עד מהרה, בשל בניית ארמון הקונגרסים החדש בבייג'ינג, הוחלט להרחיב את הארמון עד ל-6,000 מושבים ועוצב כאולם אירועים, שבסופו של דבר מוקם ישירות מעל האולם. נוסף לזה, נבנו כמה קומות מתחת לקרקע.

הבנייה נמשכה 16 חודשים, וב-17 באוקטובר 1961 הבניין נפתח. חזית הבניין עשויה משיש לבן ואלומיניום זהב מאוראל. מעל הכניסה הראשית נתלה סמל מוזהב של ברית המועצות, אשר הוחלף לאחר מכן בסמל של הפדרציה הרוסית. בעיצוב הפנים השתמשו בגרניט אדום, שיש ופסיפס עם סוגים שונים של עץ.

בשנים 2006-2009 בארמון הקרמלין הממלכתי נערכו שיפוצים שונים; הוחלפה מערכות התקשורת, נערך שחזור מקיף למזנון והאולם הגדול שופץ.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ עד 1992 - ארמון הקונגרסים של הקרמלין, Кремлёвский дворец съездов